rondetijd Drunense Duinen

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

DeKerfs
Re:rondetijd Drunense Duinen

Bericht door DeKerfs » wo mei 18, 2005 5:53 am

Canard schreef:
Op welke dag(en) fietsen de meeste mensen eigenlijk in de DD? Zondag?

Ik ben er vaak op zondag tussen 9:30 en 11:00

Touristen spitsuur.... Te druk.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » za mei 21, 2005 12:41 pm

[quote="DeKerf"s"]

Touristen spitsuur.... Te druk.
[/quote]

Prachtig om eens op een vrijdag of zaterdag vroeg in de avond daar te fietsen, dan is er echt niemand.

themaniac

Bericht door themaniac » ma jun 13, 2005 12:14 pm

Als je op zondag gaat dan kan je het beste rond een uurtje of 11 gaan. Veel mensen gaan al tussen 830 en 1000 uur. Om 11uur is het lekker rustig, je haalt nog wel 10 mensen in op de route. Ook zijn er dan minder wandelaars, velen van die komen ook vroeg in de ochtend of juist in de middag.

Op dit moment is de route verre van snel. Het zand wordt met de week muller en sommige zandbanken zijn nu echt onhaalbaar, evenals bepaalde beklimmingen. Die klim met met de bocht naar rechts die een meter uitgereden is, heeft nu een gigantisch plateau dr in. Als je dat al haalt moet je ineens 25 cm omhoog uit het niets.

Canard

Bericht door Canard » ma jun 13, 2005 5:35 pm

themaniac schreef:
Op dit moment is de route verre van snel. Het zand wordt met de week muller en sommige zandbanken zijn nu echt onhaalbaar, evenals bepaalde beklimmingen. Die klim met met de bocht naar rechts die een meter uitgereden is, heeft nu een gigantisch plateau dr in. Als je dat al haalt moet je ineens 25 cm omhoog uit het niets.

Er zijn altijd wel stukken van de route die niet of niet goed te rijden zijn... in de zomer is het stuk tussen Bosch en Duin en de Rustende Jager te los, in de herfst/winter zijn die stukken juist goed te doen maar is het stuk ná de Roestelberg weer erg modderig als het geregend heeft.
Nu ligt het stuk ná de Roestelberg er erg snel bij naar mijn mening, wel veel hobbels maar met wat souplesse is dat wel te overzien.

Inderdaad, een aantal klimmetjes zijn echt niet te doen.... terwijl in sommige perioden juist die klimmetjes een uitdaging zijn om ze te halen! jammer...

themaniac

Bericht door themaniac » ma aug 08, 2005 4:07 pm

In de periode oktober/november is de route erg snel. Veel vocht in de grond waardoor de bovenlaag harder wordt en zelfs de klapzand stukken makkelijker worden.

Bij lichte nachtvorst is de route een racebaan. Zelfs het klapzand is dan hard, je moet echter wel oppassen dat je je niet laat verrassen door de vorst en harde ondergrond.

Misschien dat een Exar of Rob G tijdens die omstandigheden het rondje van 26 km met een gemiddelde van 26 per uur kunnen rijden.
Aangezien deze heren vast en zeker over dure fietscomputers beschikken, ben ik wel benieuwd naar de ronde uitdraai, trapfrequentie, gem snelheid, topsnelheid en de snelheid op de paden.

Dan kunnen ze me vast nog wel wat leren! Als het mee zit kom je me in sept. en okt tegen bij wedstrijden.

The General
Contacteer:

Bericht door The General » vr nov 18, 2005 4:42 pm

wiiiii reed hem vandaag met hier en daar best wel wat blubber 1:20

JoostSchouten
Contacteer:

Bericht door JoostSchouten » zo sep 23, 2007 11:38 am

Flinke schop :)
Route is ondertussen weer in goede staat. Is op veel plekken nieuw zand bij gegooid om wat kuilen weg te werken zodat de route weer goed de winter in kan.
Fiets: Trek 6300 ( '08 )

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » zo sep 23, 2007 1:58 pm

Goed om te horen. Blijft een leuk rondje. Mijn beste tijd is 1:06 ofzo. Als ik weer een beetje ben opgeknapt van wat kwaaltjes ga'k er weer voor!

Plaats reactie