demper: Tim Flooks of Sabma
Moderator:Beheerders
ff volledig off topic, ik ga as vrijdag en zaterdag, in opdracht mtk Oostenrijk, de "world" premiere fotos maken van die unuzel mennke dat met nr 72 rijdt en nu op een oranje brommerke wat rond toert. ik ben zeer benieuwd wat ik daar te zien ga krijgen. want stefunnke heeft heel zijn leven met Link vering gewerkt...
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Wat bruno zegt is volledig waar.
Alleen zijn wij stervelingen zelfs vaak niet in staat om die basis instellingen zelf te vinden. 6 voudig instelbare dempers? Slechte zaak voor ons. weten wij veel. Ik heb ook een paar keer bij martijn gaan vragen voor hulp. TFTuning, of push of whatever, gaat veel verder dan een standaard onderhoud om die basis settings te vinden. En das al veel waard.
En wat Luc zegt: de specialisten zijn net diegenen die onze eisen moeten ontdekken/afleiden uit de input die een rijder van eender welk nivo geeft. Hoe beter de tuner, hoe preciezer hij de gegeven info kan omzetten in settings.
Alleen zijn wij stervelingen zelfs vaak niet in staat om die basis instellingen zelf te vinden. 6 voudig instelbare dempers? Slechte zaak voor ons. weten wij veel. Ik heb ook een paar keer bij martijn gaan vragen voor hulp. TFTuning, of push of whatever, gaat veel verder dan een standaard onderhoud om die basis settings te vinden. En das al veel waard.
En wat Luc zegt: de specialisten zijn net diegenen die onze eisen moeten ontdekken/afleiden uit de input die een rijder van eender welk nivo geeft. Hoe beter de tuner, hoe preciezer hij de gegeven info kan omzetten in settings.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Plons schreef:we hebben hier een stukje woops om U tegen te zeggen
het zijn van die lange woops die je mooi kan wheelien
helaas pindakaas : als ik een heel goede dag had kon ik er 3 wheeliend rijden (en ik durf te zeggen dat ik redelijk geod ben in wheelies)
Reden : je demper zakt steeds dieper en heeft geen tijd om zich terug te rebounden omdat de compressie de kracht niet aankan, typische midstroke probleem van 75% vd dempers)
Ik kreeg mijn pushed vanilla (goedkoopste dempertje van fox) en hopsakee : de eerste dag deed ik 17 woops achter elkaar (omdat het er maar 17 waren) en dat kwam niet door mij maar door die demper
want ik rij al 17 jaar over die woops...
Hey Plonsita,
Zijn dat die whoops neffen da ouwe spoorbaantje in Maasmechelle...

Over TFT gesproken.:
Overigens heb ik zo'n Romic Double D (hennig dikke tettekes) demper... Mr. Tiny Timmie Flooks was een beetje op zunne teentjes getrapt naar dat ik vroeg of hij deze wilde servicen.
Maar opgestuurd naar Toxoholics in Germanië.
RIDERS READY?
Wilde even inhaken op bovenstaand....heb zelf nu een Boxxer van 1999 die behandeld is door TF, nu weet ik natuurlijk niet hoe de Boxxer van te voren presteerde, maar ik moet zeggen , dat ie nu wel degelijk zijn werk goed doet....en dat op een fiets van bijna 7 jaar oud !!
Ik wil niet zeggen dat ie het nog als nieuw doet....maar het scheelt niet veel...
just my 2 cents
Ik wil niet zeggen dat ie het nog als nieuw doet....maar het scheelt niet veel...
just my 2 cents

ff volledig offtopic, maar mss toch een beetje relevant gezien de voorgaande discussie:
Ik heb een (oude) Vanilla R demper in mn Kona hangen, ik veronderstel als ik upgrade naar bv een swinger 4way dat ik best dezelfde hardheid van veer monteer. Of hangt dat niet alleen van rijder en veersysteem af, maar ook van het hydraulische circuit?
Ik heb een (oude) Vanilla R demper in mn Kona hangen, ik veronderstel als ik upgrade naar bv een swinger 4way dat ik best dezelfde hardheid van veer monteer. Of hangt dat niet alleen van rijder en veersysteem af, maar ook van het hydraulische circuit?