RM7 Project
Moderator:Beheerders
dacht ik al, heb hem in "Te Koop" gezet, misschien dat ik hem kan ruilen voor een short cage...jojo schreef:kan, maar een medium of short cage is toch net iets fijner voor DH gebruik.zerocool schreef:Heb mijn X.0 spullen binnen... is alleen een long cage... zou ik die evengoed kunnen gebruiken?
carpe diem quam minimum credula postero
ik ben nu bezig met het opbouwen van mijn RM7, dit is de setup geworden :
Chris King Headset
Race face diabolus stuurnok + stuur
Race face diabolus crankset
Brave wielset
Sram X.0 schakelset
alleen ben ik nog aan het zoeken voor een chainguide. Ik heb geen ISCG mogelijk op mijn frame, en kom maar weinig andere oplossingen tegen. Hebben jullie misschien tips?
edit : ik zie dat E-13 ook adapters heeft om ISCG ook te gebruiken zonder dat je frame dit ondersteunt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Chris King Headset
Race face diabolus stuurnok + stuur
Race face diabolus crankset
Brave wielset
Sram X.0 schakelset
alleen ben ik nog aan het zoeken voor een chainguide. Ik heb geen ISCG mogelijk op mijn frame, en kom maar weinig andere oplossingen tegen. Hebben jullie misschien tips?
edit : ik zie dat E-13 ook adapters heeft om ISCG ook te gebruiken zonder dat je frame dit ondersteunt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Thanks! gaat wel goedkomen.. De meeste spullen zijn al besteld...07bighit schreef:iedereen overdrijft met het gewicht maak de bike naar jouw wens
der zijn altijd wel mensen met commentaar op alles soms terechte
maar meestal omdat ze in eigen smaak in jouw bike wille steke
veeel succes met je project
ik ga de Race Face Diabolus chainguide gebruiken, kun je ook gebruiken als je geen ISCG hebt..
Bij een volledige set zit een adapter bij voor BB montage.zerocool schreef:edit : ik zie dat E-13 ook adapters heeft om ISCG ook te gebruiken zonder dat je frame dit ondersteunt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een SRS geinstalleerd met de bijgeleverde adapter op een frame zonder ISCG, werkt fantastico !
ik zie op de eerste foto onderaan wel een montagebeugel, dus ik denk zelf aan de tweede versie.. Ik gebruik al een adapter voor ISCG montage, en nog een adapter erbij voor de schifter lijkt me niet erg handig.. Denk dat de cups dan erg ver naar buiten komen..alain schreef:Ik dacht dat dat type E-Type noemde, maar daar ben ik niet zeker van.
In ieder geval ziet het eruit zoals de onderste derailleur op de foto,
die plaats je dan op je bracket.
ik ook , werkt super , mits je de adapter zeer goed aandraaitSegunda3 schreef:Bij een volledige set zit een adapter bij voor BB montage.zerocool schreef:edit : ik zie dat E-13 ook adapters heeft om ISCG ook te gebruiken zonder dat je frame dit ondersteunt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een SRS geinstalleerd met de bijgeleverde adapter op een frame zonder ISCG, werkt fantastico !
ik gebruik een set van raceface, ook met adapter.. en zal de adapter goed aandraaienRubenio schreef:ik ook , werkt super , mits je de adapter zeer goed aandraaitSegunda3 schreef:Bij een volledige set zit een adapter bij voor BB montage.zerocool schreef:edit : ik zie dat E-13 ook adapters heeft om ISCG ook te gebruiken zonder dat je frame dit ondersteunt. Heeft iemand hier ervaring mee?

heb ook een XT schifter gevonden, eens kijken of dat gaat passen.
Ziet er goed uit man! Wil wel eens een paar foto's van het resultaat zien.
En die Shiver daar ga je van houden man... gewoon ouderwets loop en sloopwerk. Ik heb mensen met Shivers stunts zien uithalen die niet helemaal goedgingen en gaven geen krimp. Met een Boxxer zou ik daar minder zeker van zijn.
En die Shiver daar ga je van houden man... gewoon ouderwets loop en sloopwerk. Ik heb mensen met Shivers stunts zien uithalen die niet helemaal goedgingen en gaven geen krimp. Met een Boxxer zou ik daar minder zeker van zijn.
Tnx man! heb nu de velgen besteld, had eerst zwarte, maar nu toch maar witte genomen..GTLTS schreef:Ziet er goed uit man! Wil wel eens een paar foto's van het resultaat zien.

Heren, het zgn. isolatie materiaal tussen de voorderailleur en het frame is een adapter van aluminium. Het zijn twee halve schijven die op het frame passen en zodoende een ronde onderbuis simuleren. Als het goed is moet ik er ergens nog een hebben. PB me maar bij interesse.fucalot schreef:Volgens wat ik kan zien, heeft ie precies buis-isolatie rond z'n frame gedaan en daar de shifter op bevestigd. Ik kan ook fout zijn, maar dat is mijn eerste gedacht.
ps, de juiste derailleur is idd de tweede op de foto.
(ex rm6 owner)
ok, tnx.. heb je inmiddels ook een PB gestuurdk@tze schreef:Heren, het zgn. isolatie materiaal tussen de voorderailleur en het frame is een adapter van aluminium. Het zijn twee halve schijven die op het frame passen en zodoende een ronde onderbuis simuleren. Als het goed is moet ik er ergens nog een hebben. PB me maar bij interesse.fucalot schreef:Volgens wat ik kan zien, heeft ie precies buis-isolatie rond z'n frame gedaan en daar de shifter op bevestigd. Ik kan ook fout zijn, maar dat is mijn eerste gedacht.
ps, de juiste derailleur is idd de tweede op de foto.
(ex rm6 owner)

Even een kleine update. Heb wat goud gekleurde spullen gekocht en een andere headset.
Hope reservoir caps gold

Hope Gripdoctor Gold

Zadelpenklem QR Gold

Dangerboy Brake levers Gold

Chris King Headset Ti

de DMR Revolver naven staan helaas in backorder
Ben aan het twijfelen of ik ze ga cancellen en dan voor witte naven moet gaan...
Hope reservoir caps gold

Hope Gripdoctor Gold

Zadelpenklem QR Gold

Dangerboy Brake levers Gold

Chris King Headset Ti

de DMR Revolver naven staan helaas in backorder

bike is bijna klaar.. wacht alleen nog op de steelflex leidingen voor mijn Hope schijfremmen.
Zit eraan te denken om de kronen voor mijn shiver te vervangen, deze zijn nogal beschadigd, enig idee waar deze te krijgen zijn? Of is het makkelijker om ze te laten frezen?
Zit eraan te denken om de kronen voor mijn shiver te vervangen, deze zijn nogal beschadigd, enig idee waar deze te krijgen zijn? Of is het makkelijker om ze te laten frezen?