Tara Llanes gecrashed

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

alain
Tara Llanes gecrashed

Bericht door alain » wo sep 05, 2007 10:53 am

Tara Llanes is vorige zaterdag flink gecrashed tijdens de halve finales van Jeep King of the Mountain in Beaver Creek.
Hierbij brak ze haar 7de ruggewervel en is ze verlamd vanaf de onderrug.

Je kan haar beterschap wensen op : http://www.myspace.com/mtbtara

Bron: http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... rash-12325

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo sep 05, 2007 11:20 am

Damn... dát klinkt niet zo best.... :(

Mech

Bericht door Mech » wo sep 05, 2007 5:01 pm

Wordt tijd dat ook in het MTB wereldje gekeken wordt naar het nut van Neckbraces zoals op dit moment velen in de motocross gebruiken. Is wel duur maar in mijn ogen een betere investering dan een bodyprotector
http://www.leatt-brace.com/gpx_product.asp

Ik ken dit jaar al iets te veel mensen die in een rolstoel terecht zijn gekomen en ook 2 waarbij dit gebeurt is ondanks een nekbrace maar volgens de doktoren een overlevingskans hadden na de crash van minder dan 10% zonder brace.

Klote is dat dit iedereen kan overkomen op elk moment dat je op je fiets stapt, er is niet veel nodig om de nek te breken.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo sep 05, 2007 5:11 pm

Heey,
Ik heb zo'n nek brace. Ze zitten erg fijn, en het is alleen maar voordelen wat je er mee hebt.
Gr

les alpes

Bericht door les alpes » wo sep 05, 2007 5:18 pm

Maar dan zal er wel nog wat moeten veranderen bij de mentaliteit van de rijders. Sinds de Aussies meerijden, heb ik de indruk dat bovenlichaambescherming minder en minder gebruikt wordt.

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » wo sep 05, 2007 5:22 pm

Check eens een doorsnee DH wedstrijd, ook een hoop volk zonder body protectie. Lijkt wel mode tegenwoordig
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

ELVIS

Bericht door ELVIS » wo sep 05, 2007 5:34 pm

inderdaad, denk eens aan al die rijders die backflips en whatever doen in hun t-shirtje met spijkerbroek zonder enige vorm van bescherming. Of met alleen een potje op hun dak.

Ik persoonlijk vin het onverantwoord, je lichaam moet een heel leven mee :o

Maar goed iets breken kan altijd, ook met de nodige protectie. Sterkte voor TARA

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do sep 06, 2007 1:15 pm

ik heb Djumpers nog nooit meer als een helm zien dragen..
alsze m al dragen... :arms:

ik ben zelf ook vanplan om soms maar een helmpje te gaan dragen met trial..terwijl ik scheen bescherming Altijd draag..(die genezen nog)
je zal maar net met je kop t randje van de muur raken ...

is toch wel gelijk " einde oefening " zoals ze zegge..... :bandana:

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » do sep 06, 2007 5:37 pm

idd tis echt een mode : " rij zo naakt mogelijk" ^o)

Net zoals op het bk : Een vriend van me had geen body armor bij ( heeft er geen ) maar had wel dikke fullface , knee/shin bescherming en heel de zooi aan en mocht NIET mee naar boven. Andere rijders zoals vink , etc. reden ook zonder armor en dit was geen probleem ^o)

Beetje vriendjespolitiek niet ?

Anyway de sfeer op het BK was sowieso kut : ze zijn niet veel beter dan die "bmxertjes"

Anyway back on topic !
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » do sep 06, 2007 6:04 pm

thomasmb schreef:idd tis echt een mode : " rij zo naakt mogelijk" ^o)

Net zoals op het bk : Een vriend van me had geen body armor bij ( heeft er geen ) maar had wel dikke fullface , knee/shin bescherming en heel de zooi aan en mocht NIET mee naar boven. Andere rijders zoals vink , etc. reden ook zonder armor en dit was geen probleem ^o)

Anyway de sfeer op het BK was sowieso kut : ze zijn niet veel beter dan die "bmxertjes"

Anyway back on topic !
Hehe, talk to the hand because the face don't want to hear it anymore...
Heeft ronde wielen

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr sep 07, 2007 3:12 pm

=Pashley= schreef:
thomasmb schreef:idd tis echt een mode : " rij zo naakt mogelijk" ^o)

Anyway back on topic !

Hehe, talk to the hand because the face don't want to hear it anymore...
Waar ik dan weer op zeg : Wat is mag gezegt worden ;)
En velen weten dat het zo is maar zwijgen. Wel , ik zwijg nu eenmaal niet tegen " andere bikers" er kunnen even goed klootzakjes bijzitten :arms:

www.monsieur-velo.be

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » vr sep 07, 2007 3:44 pm

dubbel sorry
Laatst gewijzigd door simon-ffc op vr sep 07, 2007 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » vr sep 07, 2007 3:46 pm

mmm, ben jij toch wel op een ander bk geweest als ik.
Savonds om 22.00 met een pint bij de bbq een film zien etc is natuurlijk dik kut :roll: . Maar gij zijt zeker al op zoveel wedstrijden geweest dat gij weet wat sfeer is? Ik heb mij in ieder geval goed geamuseerd. t parcours was weer plezant en organisatie was dit keer vrij in orde + goed gezelschap :arms:

ps: tis niet omdat jij niet kan zien dat nico geen armor aan heeft had hij er geen aan had.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr sep 07, 2007 6:29 pm

simon-ffc schreef:mmm, ben jij toch wel op een ander bk geweest als ik.
Savonds om 22.00 met een pint bij de bbq een film zien etc is natuurlijk dik kut :roll: . Maar gij zijt zeker al op zoveel wedstrijden geweest dat gij weet wat sfeer is? Ik heb mij in ieder geval goed geamuseerd. t parcours was weer plezant en organisatie was dit keer vrij in orde + goed gezelschap :arms:

ps: tis niet omdat jij niet kan zien dat nico geen armor aan heeft had hij er geen aan had.
En daarmee bedoel ik niet alleen Nico ;)
Een ding is mij wel duidelijk dat dh wereldje is mijn ding , zit een hele bende omhoog gevalle arrogantje ventjes bij : en ik be necht ni den enige da da zegt ze vriend :)

www.monsieur-velo.be

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » za sep 08, 2007 8:48 am

tuurlijk zijn er enkelinge die arrogant zijn, maar ge moet zeker nie veralgemenen. das bij iedere sport zo. ma as ge één keer ens effkes n dagske komt zult ge nie direct vriende maken, en kunt ge al zeker nie gaan oordele hoe t daar aan toe gaat.
Maar voor mij part blijft ge maar op de filthy trails rijde. dan blijft t tenminste gezellig op de wedstrijde. 8)

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » za sep 08, 2007 10:33 am

simon-ffc schreef:tuurlijk zijn er enkelinge die arrogant zijn, maar ge moet zeker nie veralgemenen. das bij iedere sport zo. ma as ge één keer ens effkes n dagske komt zult ge nie direct vriende maken, en kunt ge al zeker nie gaan oordele hoe t daar aan toe gaat.
Maar voor mij part blijft ge maar op de filthy trails rijde. dan blijft t tenminste gezellig op de wedstrijde. 8)
Gij hebt iets tegen de filthy trails of vat ik het verkeerd op ? Mwa ik ga weinig/niet meer meedoen aan wedstrijde omdat ik het aantal arrogante , aandachtsverslaafde opvallertjes nét iets te hoog vind . Nu weet ik niet of jij daar bijzit ofniet ;)

www.monsieur-velo.be

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » za sep 08, 2007 10:46 am

kan je aub ophouden met die off-topic.
Rijd gewoon en maak plezier!!!
Veel beterschap gewenst aan TAra

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » zo sep 09, 2007 3:09 pm

mooi hoor zon neckbrace maar wat heb je eraan als je je rug breekt ?

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » zo sep 09, 2007 10:02 pm

Damn he, weer een pro-rider minder..

Je hoort het echt te vaak de laatste tijd. Moet er niet aan denken dat ik nooit meer kan biken en skieen of al het andere :cry:

Eerst Tarek Rassouli, Wade Simmons (wel weer hersteld), Bender (doet het ook weer volgens mij), Aaron Chase las ik in de FREERIDE en nu weer een.. Vriend van mij ook in Morzine, C3 (wervel) gebroken, gelukkig alleen botje en geen zenuwschade maar het zet je wel ff aan het denken. Maarjah je kan ook aan stukken worden gehakt op het station (nieuws deze week, dude in NL 22 jaar), arghh, niet te lang bij stil staan wat er allemaal mis kan gaan :shock:

Maarre good luck tara

Groet Bas

Maartend

Bericht door Maartend » ma sep 10, 2007 10:33 am

Ik moet zeggen dat ik me er ook één maal schuldig aan heb gemaakt.
Bikepark Todnau, Dale Super V1000. Wilde hem één maal gebruiken waar hij oorspronkelijk voor gemaakt was. Normaal doe ik er xc/marathons mee (heb hem al lang niet meer, maar ala).
4 uur later, uiteindelijk 2 gebroken wielen en ik vanaf de 2de rit al onder het bloed. Was ws zo erg dat de lift eigenaren ginegn vragen of ik me niet moest verzorgen, vond ik niet nodig. (hoezo adrenaline).
Achteraf gezien, natuurlijk totaal onzinnig.

smstrijker

Bericht door smstrijker » do sep 13, 2007 5:59 pm

Check allemaal even http://www.tarallanesroadtorecovery.com/ . Hier lees je meer over haar herstel enz.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » do nov 15, 2007 11:37 pm

http://cbs4denver.com/topstories/local_ ... 90708.html
Bekijk het filmpje rechts in beeld, hoezo vastberaden!
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

DESL

Bericht door DESL » vr nov 16, 2007 8:08 am

Pieter en zijn V10 schreef:http://cbs4denver.com/topstories/local_ ... 90708.html
Bekijk het filmpje rechts in beeld, hoezo vastberaden!
RESPECT !!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Erikje

Bericht door Erikje » vr nov 16, 2007 9:00 am

kevinv10 schreef:Snap nog steeds niet goed dat iedereen altijd dictatortje moet spelen als het om bescherming gaat.
Bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Vind ik ook, verwacht geen medelijden als het mis gaat (dus dit topic kan dan ook dicht...) en regel zélf de kosten van revalidatie, in plaats te teren op de maatschappij... En als ik geen gordel draag in de auto dan wil ik er ook niet op gewezen worden door een agent, laat staan een boete betalen, laat staan een piep horen uit het dashboard, als ik dood wil dan bepaal ik dat altijd zelf nog wel, en rokers ook, waarom anti-rook campagnes, tief op met die nicotinepleisters. En bemoei je dan ook weer niet met die "dictatortjes" zoals jij ze noemt, zij mogen net als jij vinden wat zij willen, dus waarom reageer je eigenlijk? Start zelf een topic waarin jij het dragen van geen bescherming promoot! Uiteraard met onderbouwing! De onderbouwing waarom juist wél bescherming kan je vinden in de vorm van:
Bastiaan schreef:Damn he, weer een pro-rider minder..
Eerst Tarek Rassouli, Wade Simmons (wel weer hersteld), Bender (doet het ook weer volgens mij), Aaron Chase las ik in de FREERIDE en nu weer een.. Vriend van mij ook in Morzine, C3 (wervel) gebroken, gelukkig alleen botje en geen zenuwschade maar het zet je wel ff aan het denken.
Je snapt wel wat ik bedoel hé?

Erikje

kevinv10

Bericht door kevinv10 » vr nov 16, 2007 9:33 am

Erikje schreef:
kevinv10 schreef:Snap nog steeds niet goed dat iedereen altijd dictatortje moet spelen als het om bescherming gaat.
Bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Vind ik ook, verwacht geen medelijden als het mis gaat (dus dit topic kan dan ook dicht...) en regel zélf de kosten van revalidatie, in plaats te teren op de maatschappij... En als ik geen gordel draag in de auto dan wil ik er ook niet op gewezen worden door een agent, laat staan een boete betalen, laat staan een piep horen uit het dashboard, als ik dood wil dan bepaal ik dat altijd zelf nog wel, en rokers ook, waarom anti-rook campagnes, tief op met die nicotinepleisters. En bemoei je dan ook weer niet met die "dictatortjes" zoals jij ze noemt, zij mogen net als jij vinden wat zij willen, dus waarom reageer je eigenlijk? Start zelf een topic waarin jij het dragen van geen bescherming promoot! Uiteraard met onderbouwing! De onderbouwing waarom juist wél bescherming kan je vinden in de vorm van:
Bastiaan schreef:Damn he, weer een pro-rider minder..
Eerst Tarek Rassouli, Wade Simmons (wel weer hersteld), Bender (doet het ook weer volgens mij), Aaron Chase las ik in de FREERIDE en nu weer een.. Vriend van mij ook in Morzine, C3 (wervel) gebroken, gelukkig alleen botje en geen zenuwschade maar het zet je wel ff aan het denken.
Je snapt wel wat ik bedoel hé?

Erikje
Ik reageer omdat mijn mening evenveel waard is als die van de dictatortjes.
En ik hoef daar helemaal geen nieuw topic voor te openen.
SlapHappy

Plaats reactie