Kona SS projectje + eerste SS-ervaring

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
bart29
Contacteer:
Kona SS projectje + eerste SS-ervaring

Bericht door bart29 » do aug 23, 2007 11:06 pm

Nu mijn Niner alweer een tijdje klaar en in gebruik is begin ik ook maar eens aan een singlespeed. M'n oude Kona-frame is mooi tomaatrood teruggekomen van de poedercoater en is klaar om opgebouwd te worden met wat oud en nieuw spul. Voorlopig blijft het allemaal low profile, eerst maar eens kijken of ik het leuk vind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik 'm op 4 november klaar heb, lijkt het me wel leuk om mee te doen aan de NKSS07. Moet lukken, lijkt me... :D
Laatst gewijzigd door bart29 op za sep 01, 2007 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dader

Bericht door dader » vr aug 24, 2007 7:43 am

Ziet er leuk uit, lijkt wel een nieuwe On-One. :)
Ik denk dat je het wel leuk gaat vinden!

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » vr aug 24, 2007 11:02 am

De On One is ook nieuw, evenals de kettingspanner en de remhendel. De wielen, de voorbouw, vork, etc. zijn oud. Het zadel is héél oud (en kapot).

dader

Bericht door dader » vr aug 24, 2007 2:04 pm

Beetje onduidelijk van mij maar ik bedoelde lijkt wel op de nieuwe On-One Inbred (maar eigenlijk lijkt ie daar helemaal niet op, behalve de kleur) snap je het nog.. :?
Afbeelding

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » za sep 01, 2007 9:29 pm

De fiets is klaar en ik heb vandaag m'n eerste SS-ervaring (op een mountainbike ;) ) opgedaan en ik moet zeggen: leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende keer neem ik wel een andere weg naar het bos, met 32-16 vals plat naar beneden trap je je een ongeluk, en voor m'n duimen neem ik een dvd-tje mee, hebben ze iets te doen onderweg :lol:. Ik had toch vaak de neiging om te schakelen.
Het verzet van 32-16 voor de groene route van Nijmegen is goed te doen voor de eerste keer, maar ik kan me voorstellen dat, na wat meer ervaring te hebben opgedaan, een beetje zwaarder ook wel gaat lukken. Ik was verbaasd dat ik maar één keer af heb hoeven stappen, en dat was op een klim die ik normaal in het lichtste verzet doe. Het tweede gedeelte van die klim is net iets makkelijker en die heb ik, al trekkend en sleurend, wel gehaald. Toevallig fietsten er twee bikers voor me en ik had er moeite mee om ze NIET in te halen. Ook was ik boven minder buiten adem dan normaal.
Op rechte stukken zou ik wel wat harder willen, maar al met al was het een goeie eerste ervaring. De volgende keer meer klimmetjes en meer singletrack, kijken of het dan nog steeds zo goed gaat.

Het stuur mag wel wat smaller en dichterbij. Het viel me op dat de kettinglijn niet helemaal goed is, maar ik heb het tandwiel al bijna in de uiterste stand staan. Is het verstandig om het kransje als laatste, dus meteen naast de sluitring, te plaatsen? Heeft die dan nog wel genoeg grip op de pion? Nu heb ik nog een smalle vulring tussen de krans en de sluitring.

TomG

Bericht door TomG » za sep 01, 2007 10:39 pm

Je kan het kettingblad voor ook aan de binnenkant monteren, of eventueel een kortere trapas (even opletten of er ruimte is ten opzichten van de achtervork)

Muppet

Bericht door Muppet » zo sep 02, 2007 9:54 pm

Je kwam zeker niet boven op de Looije Piep (pijp) bij de groene route. Toch maar eens tijd dat ik ook zoiets in elkaar ga zetten.

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » zo sep 02, 2007 11:22 pm

Muppet schreef:Je kwam zeker niet boven op de Looije Piep (pijp) bij de groene route. Toch maar eens tijd dat ik ook zoiets in elkaar ga zetten.
Is dat de klim in de buurt van het Afrikamuseum en camping De But? Stuk omhoog, stukje vlak en dan nog een stukje omhoog?

Muppet

Bericht door Muppet » ma sep 03, 2007 10:01 am

Ja, looie piep genoemt vanwege die loden pijp die daar in dat eerste stuk in de grond ligt.

hendriku

Bericht door hendriku » ma sep 03, 2007 11:52 am

Hey Bart, waar heb je het frame laten poedercoaten en wat kostte het?

Resultaat mag er zijn namelijk, tomaat-rood ziet er goed uit!

succes verder!

Tinus

Bericht door Tinus » ma sep 03, 2007 11:53 am

Die dubbele klim, de eerste is erg lastig, de tweede ben ik zaterdag nog tegen op gekomen met 32 * 16.
Voor de rest is groen goed te doen, ik twijfel dan ook om 32 * 15 erop te gooien

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » ma sep 03, 2007 12:31 pm

hendriku schreef:Hey Bart, waar heb je het frame laten poedercoaten en wat kostte het?

Resultaat mag er zijn namelijk, tomaat-rood ziet er goed uit!

succes verder!
NTZ in Nijmegen, 024-3772244. Het kan wel een paar weken duren voor je 'm terug hebt, bij mij zo'n anderhave maand, maar voor 60 euro hoor je mij niet klagen... :D

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » ma sep 03, 2007 12:34 pm

Tinus schreef:Die dubbele klim, de eerste is erg lastig, de tweede ben ik zaterdag nog tegen op gekomen met 32 * 16.
Voor de rest is groen goed te doen, ik twijfel dan ook om 32 * 15 erop te gooien
Op het eerste gedeelte schoot de ketting door (nieuwigheid :? ), dus ik moest wel afstappen. Ik heb geen idee hoe ver ik anders gekomen zou zijn. Ik ga de eerst de groene en de rode helemaal rijden voor ik er een ander kransje opleg.

dader

Bericht door dader » ma sep 03, 2007 1:09 pm

bart29 schreef: Op het eerste gedeelte schoot de ketting door (nieuwigheid :? ), dus ik moest wel afstappen. Ik heb geen idee hoe ver ik anders gekomen zou zijn. Ik ga de eerst de groene en de rode helemaal rijden voor ik er een ander kransje opleg.
Ik zou ook een Singlespeed kettingblad aanschaffen, het blad waar je nu mee rijdt kan er ook voor zorgen dat je ketting er af vliegt omdat het gemaakt is om mee te schakelen en korte tandjes heeft en dat geldt ook voor je kransje.

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » ma sep 03, 2007 1:22 pm

dader schreef:
bart29 schreef: Op het eerste gedeelte schoot de ketting door (nieuwigheid :? ), dus ik moest wel afstappen. Ik heb geen idee hoe ver ik anders gekomen zou zijn. Ik ga de eerst de groene en de rode helemaal rijden voor ik er een ander kransje opleg.
Ik zou ook een Singlespeed kettingblad aanschaffen, het blad waar je nu mee rijdt kan er ook voor zorgen dat je ketting er af vliegt omdat het gemaakt is om mee te schakelen en korte tandjes heeft en dat geldt ook voor je kransje.
Het kransje komt van JJ (conversiekit), dus ik neem aan dat die wel geschikt is. Verdere investeringen ga ik pas doen als het een blijvertje is (denk 't wel :passifier: ).

dader

Bericht door dader » ma sep 03, 2007 1:25 pm

Ok, ik dacht dat je met een versnellingskrans reedt.. :)

Plaats reactie