40mtr hoge bult???

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » vr aug 24, 2007 10:20 am

Hoe wou je dat doen dan?

Je mag ze van mij mee hebben maar hoe had je dat in gedachte?
Zondag ben ik er niet en morgen zit ik in h et midden van het land te koekeloeren.

Of iemand zou ze al bij me af moeten halen.. is een optie.
Zijn iig geen definitieve tekeningen!
Tjah......

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » vr aug 24, 2007 10:32 am

frank de jonge schreef:Hoe wou je dat doen dan?

Je mag ze van mij mee hebben maar hoe had je dat in gedachte?
Zondag ben ik er niet en morgen zit ik in h et midden van het land te koekeloeren.

Of iemand zou ze al bij me af moeten halen.. is een optie.
Zijn iig geen definitieve tekeningen!
weet ik wel dat het nog geen definitieve tekeningen zijn,maar ik kan er wel 1 uitprinten en dan zondag met remco bespreken samen met de pro's.Anders kun je remco van avond jouw tekening sturen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » vr aug 24, 2007 10:37 am

Ik kan het bestand wel sturen maar die kunnen jullie niet plotten zonder grote plotter + het zijn DWG bestanden dus daar heb je niks aan.
Op zo'n klein A4 plaatje is het niet goed duidelijk dus dan levert alleen maar problemen op.

Ik kan wel proberen ze vanavond bij Remco af te geven ofzo.

Kijk wel ff hoe ik dat ga fixeren.
Tjah......

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » vr aug 24, 2007 11:50 am

Trekrules schreef:@Cheeta: Waarom is 880m volgens jouw te veel,men wilt toch een lekker lang parcourse hebben,die in groningen vindt ik zelf aan de korte kant.Ook al is de bult in emmen 45m hoog,dan kan er prima een parcourse van 880m gebouwd worden ;) .Tja sommige WC 4x parcoursen zijn ook heel lang en duren ook bijna een minuut,dus waarom zou dit te veel van het goede zijn.Beter een lang parcourse dan een kort parcourse.
Wat staat er ten eerste expliciet in het UCI Rulebook onder "Fourcross"? Je hebt niet dermate veel hoogte verval, met wat bochten e.d. is een gemiddelde snelheid van een kilometer of 35-40 dan zeker niet belachelijk laag ingeschat. Kom je op een benodigde tijd van tegen de anderhalve minuut, ik vraag me af of je dat qua energiesysteem nog als volle sprint kunt gaan aanvliegen qua energiesysteem zeker wanneer je eigenlijk continu gedwongen bent bij te trappen.

Als ik dat vergelijk met a) ervaring op crossbanen ten aanzien van lengte, b) het hoogteverval, etc... dan is mijn persoonlijk conclusie dat het echt te veel van het goede is. Meer is IMHO niet altijd beter, liever een korter en op veel vlakken aantrekkelijk parcours dan een lang parcours waar de helft halverwege op 'sterft' en doorrolt tot het einde...

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » vr aug 24, 2007 12:02 pm

Ligt er ook aan hoe je de indeling houd.

In Groningen zit ook een stuk waar de snelheid er behoorlijk uitgaat omdat je dan na een linkerbocht een stukje omhoog gaat weer met na een bocht naar rechts ineens een sterk verval.

Zoals het nu is zijn er stukken bij van 23% dalings percentage en stukken wat minder.

Ligt er ook aan hoe je de ruimte gaat benutten dus daarover willen we ook nog discusseren.

Alles staat nog open wat de vorm betreft.

Ik kan hem in tijd van 10 sec inkorten naar 700mtr, geen probleem.
Tjah......

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » vr aug 24, 2007 6:03 pm

frank de jonge schreef:Ligt er ook aan hoe je de indeling houd.

In Groningen zit ook een stuk waar de snelheid er behoorlijk uitgaat omdat je dan na een linkerbocht een stukje omhoog gaat weer met na een bocht naar rechts ineens een sterk verval.
....
....
Ik kan hem in tijd van 10 sec inkorten naar 700mtr, geen probleem.
Ten eerste zie je een hairpin-achtige constructie in meer banen terug. Ten tweede al kan je daar volle snelheid door, wanneer je uitgaat van de 45 s. die de UCI aangeeft dan moet je voor een 880 meter baan een GEMIDDELDE halen van 880 m / 45 s = ~ 19.56 m/s = ~ 70.4 km/h. Al zou je hem 700 meter maken, dan nog zit je aan de 56 km/h GEMIDDELD. :?

Ik zou eerst eens een realistische gemiddelde snelheid proberen te bepalen en dan aan de hand daarvan een max. lengte bepalen.

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » za aug 25, 2007 11:05 am

56 zou je denk ik haast wel kunnen halen gezien je op het bestraatte gedeelte makkelijk tegen de 68km/h kan klokken en dat is een heel flauw stuk.

Naja, we zien wel en bespreken het nog door.

Zoals ik al zei, het is nog NIET definitief!!!
Tjah......

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » za aug 25, 2007 11:19 am

frank de jonge schreef:56 zou je denk ik haast wel kunnen halen gezien je op het bestraatte gedeelte makkelijk tegen de 68km/h kan klokken en dat is een heel flauw stuk.
Dat je op een bestraat deel 68 klokt, is goed mogelijk, maar dat is wat anders dan een gemiddelde van 56 km/h met hindernissen, bochten en onverhard. Voor Willingen werd in 2005 een gemiddelde snelheid gegeven van 34.76 km/h (Prokop).

Over het parcours in Vigo deden de snelste rijders 45.xx s. en daarover zei Phil Saxena "It is a totally new circuit, of almost 500 meters in length..." (~40 km/h). Fort Willliam zat op 240 m (volgens de site) en zou qua lengte verdubbeld moeten zijn voor de WK, zit je wederom op een kleine 500 meter. Nu zijn dat hele ander parcoursen, maar dan nog 200 tot een kleine 400 m meer...
:?
Zoals ik al zei, het is nog NIET definitief!!!
Dan is er nog hoop...
Laatst gewijzigd door Cheeta op za aug 25, 2007 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » za aug 25, 2007 11:51 am

Dan is er idd nog hoop.
En ik heb al meerdere keren vermeld dat er nog naar gekeken moet worden en daar wordt dan niet naar gekeken.
Tjah......

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » za aug 25, 2007 12:12 pm

frank de jonge schreef:En ik heb al meerdere keren vermeld dat er nog naar gekeken moet worden en daar wordt dan niet naar gekeken.
Dat er naar gekeken moet worden, dat heb je inderdaad geschreven maar desalniettemin acht je een gemiddelde snelheid van 56 km/h en een parcous van 700 meter realistisch. Dan kijk je er mijns inziens niet al te realistisch naar...

Waarom een baan >200 meter langer willen maken dan de UCI doet voor de banen die ze puur voor de pro's aanleggen? Maar inderdaad, ik zou er nog een keer naar kijken en dan bij voorkeur met mensen als ... (zie m'n eerdere bericht).

Overigens: als je twee parcoursen wilt aanleggen, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om die van 880 meter aan te leggen met de keuze mogelijkheid als 'freeride-parcours' waar voor iedereen wat inzit en de korte (450 IIRC) als een uitdagend 4X-wedstrijdparcours met een goed hek, off-camber bochten, rhythm sections, ruiger stuk met stenen, ...

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » za aug 25, 2007 12:15 pm

Alles is gewoon mogelijk.

Maar dat is afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

Maar Remco en ik hadden ook al bedacht van de lange een mini DH te maken en de korte een 4x.
Zijn nog zoveel dingen die nog verder uitgewerkt moet worden.

Dus ik laat het hier nu even bij tot er weer updates zijn oke :)
Tjah......

Cheeta
Berichten:667
Lid geworden op:di mar 14, 2006 9:32 pm

Bericht door Cheeta » za aug 25, 2007 12:34 pm

frank de jonge schreef:Maar Remco en ik hadden ook al bedacht van de lange een mini DH te maken en de korte een 4x.
Zou ik persoonlijk daarvoor kiezen... Is de kans ook groter dat je voor elk-wat-wils kunt creeren.
Zijn nog zoveel dingen die nog verder uitgewerkt moet worden.
Vanzelfsprekend. Alleen op een gegeven moment worden er toch dingen besloten en naarmate je vordert in je project worden de kosten c.q. de moeite die je moet doen om eerder genomen beslissingen te herzien exponentieel hoger.
Dus ik laat het hier nu even bij tot er weer updates zijn oke :)
Prima.

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » za aug 25, 2007 5:56 pm

he frank als we idd van die lange een mini Dh maken,Dan wel uitdagend,snel en lekker ruig parcourse.Had remco vandaag gesproken in groningen en hij vond dat de lange parcourse geen 4x hoort te zijn.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » za aug 25, 2007 7:13 pm

Dan doen we dat toch gewoon.

Nog meerdere suggesties??
Wil ook nog een joekel van een northshore hebben!!!
Tjah......

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » za aug 25, 2007 7:44 pm

Tja een bikepark is niet kompleet zonder een vette Northshore parcourse naast de 4x en DH ;) :D .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » wo sep 12, 2007 7:59 pm

En er is een website nu www.bikeparkemmen.tk :P
Tjah......

biker-sander
Berichten:39
Lid geworden op:za mei 26, 2007 7:28 am
Locatie:Dalen

Bericht door biker-sander » za sep 15, 2007 5:24 pm

Hoe staat het er mee?
ach..... wat zal ik schrijven????

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » za sep 15, 2007 6:18 pm

frank de jonge schreef:En er is een website nu www.bikeparkemmen.tk :P
leuke site,maar ik snap niet waarom bij de tracks uitleg wordt gegeven wat alles inhoud zoals wat DH is etc :? .Ik ging ervan uit dat er uitleg werdt gegeven wat er allemaal in komt en hoelang de parcoursen worden.Website kan nog wat beter zoals achtergrond en wat meer info,updates van de ontwikkelingen zoals nieuws,meer foto's etc ;) .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo okt 24, 2007 7:12 pm

Vanaf zaterdag 27 oktober wordt er (als iemand kan) aan de bult gewerkt.
er is besloten dat we alvast de vorm gewoon inrijden op de bult zoals uitgetekend is. Het zal dan niet precies op de mm nauwkeurig gelijk zijn als uitgetekend maar dat kan ook niet anders.
Er zit namelijk een stuk bos bij de mini DH en dat wil ik graag zo houden dus daar zullen wel heel veel krappe technische bochten in komen. Op zich veel leuker en je kan er meer elemente in kwijt.
Dus vanaf a.s. zaterdag is iedereen welkom die zich geroepen voelt te helepen met het alvast beetje vormgeven van de route

Ook kan er al in het stukje bos begonnen worden met een Northshore.
Wie pallets heeft of weet en enkele kan regelen... GRAAG!!
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » vr okt 26, 2007 7:13 am

Hopelijk heb ik vandaag de beugeltjes voor mn fietsdrager.
Hoef ik dat hele stuk nie naar Emmen te raggen om dan nog eens zand te gaan verplaatsen of kappen oid.
Tjah......

Gebruikersavatar
Pieter en zijn V10
Berichten:1784
Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm

Bericht door Pieter en zijn V10 » di nov 06, 2007 4:15 pm

En alweer vorderingen gemaakt?
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » di nov 06, 2007 4:35 pm

Kleine beetjes. Meeste qua tekenwerk eigenlijk. Het gaat niet zo heel snel als je maar met 2 man tijd hebt ;)
Tjah......

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » za mar 22, 2008 9:37 pm

Laat ik nu pas weer eens een bericht plaatsen,dit topic heeft sinds November stil gelegen.Sinds deze winter hebben Frank,Remco en Ik sinds het niet echt op schiet met alles zijn we lekker aan het graven op verschillende plekken op de bult en ieders zijn eigen gangentje op gegaan.Frank en Remco zijn bezig met een soort 4x track aan het bouwen op het 4x gedeelte en ik ben bezig aan het graven in het steile bosje wat ernaast ligt om wat routes aan te leggen,reden van het graven is dat er niets te doen was qua rijden op de bult.

Hier een overzicht van de afgelopen tijd wat Frank,Remco en Ik gedaan hebben met het graven op de bult :)

4x in de maak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Routes in het bosje

route 1 nog in aanbouw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

route 2 is al klaar maar er komen nog veel aanpassingen om hem beter te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
khardak
Berichten:751
Lid geworden op:ma sep 03, 2007 9:54 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door khardak » za mar 22, 2008 9:48 pm

dat ziet er mooi uit! ik kom zeker wel een keer langs :D
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

fly high
Berichten:693
Lid geworden op:di apr 10, 2007 2:35 pm
Locatie:Drachten

Bericht door fly high » zo mar 23, 2008 7:22 pm

wij zijn in drachten ook bezig maar onze bult is niet zo heel hoog, als het bij jullie echt goed terijden valt komen wij cker een keer langs. ziet er goed uit, vooral die kombochtjes achterelkaar;)

Plaats reactie