40mtr hoge bult???
Moderator:Beheerders
-
weet ik wel dat het nog geen definitieve tekeningen zijn,maar ik kan er wel 1 uitprinten en dan zondag met remco bespreken samen met de pro's.Anders kun je remco van avond jouw tekening sturen.frank de jonge schreef:Hoe wou je dat doen dan?
Je mag ze van mij mee hebben maar hoe had je dat in gedachte?
Zondag ben ik er niet en morgen zit ik in h et midden van het land te koekeloeren.
Of iemand zou ze al bij me af moeten halen.. is een optie.
Zijn iig geen definitieve tekeningen!
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Ik kan het bestand wel sturen maar die kunnen jullie niet plotten zonder grote plotter + het zijn DWG bestanden dus daar heb je niks aan.
Op zo'n klein A4 plaatje is het niet goed duidelijk dus dan levert alleen maar problemen op.
Ik kan wel proberen ze vanavond bij Remco af te geven ofzo.
Kijk wel ff hoe ik dat ga fixeren.
Op zo'n klein A4 plaatje is het niet goed duidelijk dus dan levert alleen maar problemen op.
Ik kan wel proberen ze vanavond bij Remco af te geven ofzo.
Kijk wel ff hoe ik dat ga fixeren.
Tjah......
Wat staat er ten eerste expliciet in het UCI Rulebook onder "Fourcross"? Je hebt niet dermate veel hoogte verval, met wat bochten e.d. is een gemiddelde snelheid van een kilometer of 35-40 dan zeker niet belachelijk laag ingeschat. Kom je op een benodigde tijd van tegen de anderhalve minuut, ik vraag me af of je dat qua energiesysteem nog als volle sprint kunt gaan aanvliegen qua energiesysteem zeker wanneer je eigenlijk continu gedwongen bent bij te trappen.Trekrules schreef:@Cheeta: Waarom is 880m volgens jouw te veel,men wilt toch een lekker lang parcourse hebben,die in groningen vindt ik zelf aan de korte kant.Ook al is de bult in emmen 45m hoog,dan kan er prima een parcourse van 880m gebouwd worden.Tja sommige WC 4x parcoursen zijn ook heel lang en duren ook bijna een minuut,dus waarom zou dit te veel van het goede zijn.Beter een lang parcourse dan een kort parcourse.
Als ik dat vergelijk met a) ervaring op crossbanen ten aanzien van lengte, b) het hoogteverval, etc... dan is mijn persoonlijk conclusie dat het echt te veel van het goede is. Meer is IMHO niet altijd beter, liever een korter en op veel vlakken aantrekkelijk parcours dan een lang parcours waar de helft halverwege op 'sterft' en doorrolt tot het einde...
-
Ligt er ook aan hoe je de indeling houd.
In Groningen zit ook een stuk waar de snelheid er behoorlijk uitgaat omdat je dan na een linkerbocht een stukje omhoog gaat weer met na een bocht naar rechts ineens een sterk verval.
Zoals het nu is zijn er stukken bij van 23% dalings percentage en stukken wat minder.
Ligt er ook aan hoe je de ruimte gaat benutten dus daarover willen we ook nog discusseren.
Alles staat nog open wat de vorm betreft.
Ik kan hem in tijd van 10 sec inkorten naar 700mtr, geen probleem.
In Groningen zit ook een stuk waar de snelheid er behoorlijk uitgaat omdat je dan na een linkerbocht een stukje omhoog gaat weer met na een bocht naar rechts ineens een sterk verval.
Zoals het nu is zijn er stukken bij van 23% dalings percentage en stukken wat minder.
Ligt er ook aan hoe je de ruimte gaat benutten dus daarover willen we ook nog discusseren.
Alles staat nog open wat de vorm betreft.
Tjah......
Ten eerste zie je een hairpin-achtige constructie in meer banen terug. Ten tweede al kan je daar volle snelheid door, wanneer je uitgaat van de 45 s. die de UCI aangeeft dan moet je voor een 880 meter baan een GEMIDDELDE halen van 880 m / 45 s = ~ 19.56 m/s = ~ 70.4 km/h. Al zou je hem 700 meter maken, dan nog zit je aan de 56 km/h GEMIDDELD.frank de jonge schreef:Ligt er ook aan hoe je de indeling houd.
....
....

Ik zou eerst eens een realistische gemiddelde snelheid proberen te bepalen en dan aan de hand daarvan een max. lengte bepalen.
-
Dat je op een bestraat deel 68 klokt, is goed mogelijk, maar dat is wat anders dan een gemiddelde van 56 km/h met hindernissen, bochten en onverhard. Voor Willingen werd in 2005 een gemiddelde snelheid gegeven van 34.76 km/h (Prokop).frank de jonge schreef:56 zou je denk ik haast wel kunnen halen gezien je op het bestraatte gedeelte makkelijk tegen de 68km/h kan klokken en dat is een heel flauw stuk.
Over het parcours in Vigo deden de snelste rijders 45.xx s. en daarover zei Phil Saxena "It is a totally new circuit, of almost 500 meters in length..." (~40 km/h). Fort Willliam zat op 240 m (volgens de site) en zou qua lengte verdubbeld moeten zijn voor de WK, zit je wederom op een kleine 500 meter. Nu zijn dat hele ander parcoursen, maar dan nog 200 tot een kleine 400 m meer...

Dan is er nog hoop...Zoals ik al zei, het is nog NIET definitief!!!
Laatst gewijzigd door Cheeta op za aug 25, 2007 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat er naar gekeken moet worden, dat heb je inderdaad geschreven maar desalniettemin acht je een gemiddelde snelheid van 56 km/h en een parcous van 700 meter realistisch. Dan kijk je er mijns inziens niet al te realistisch naar...frank de jonge schreef:En ik heb al meerdere keren vermeld dat er nog naar gekeken moet worden en daar wordt dan niet naar gekeken.
Waarom een baan >200 meter langer willen maken dan de UCI doet voor de banen die ze puur voor de pro's aanleggen? Maar inderdaad, ik zou er nog een keer naar kijken en dan bij voorkeur met mensen als ... (zie m'n eerdere bericht).
Overigens: als je twee parcoursen wilt aanleggen, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om die van 880 meter aan te leggen met de keuze mogelijkheid als 'freeride-parcours' waar voor iedereen wat inzit en de korte (450 IIRC) als een uitdagend 4X-wedstrijdparcours met een goed hek, off-camber bochten, rhythm sections, ruiger stuk met stenen, ...
-
Alles is gewoon mogelijk.
Maar dat is afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
Maar Remco en ik hadden ook al bedacht van de lange een mini DH te maken en de korte een 4x.
Zijn nog zoveel dingen die nog verder uitgewerkt moet worden.
Dus ik laat het hier nu even bij tot er weer updates zijn oke
Maar dat is afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
Maar Remco en ik hadden ook al bedacht van de lange een mini DH te maken en de korte een 4x.
Zijn nog zoveel dingen die nog verder uitgewerkt moet worden.
Dus ik laat het hier nu even bij tot er weer updates zijn oke

Tjah......
Zou ik persoonlijk daarvoor kiezen... Is de kans ook groter dat je voor elk-wat-wils kunt creeren.frank de jonge schreef:Maar Remco en ik hadden ook al bedacht van de lange een mini DH te maken en de korte een 4x.
Vanzelfsprekend. Alleen op een gegeven moment worden er toch dingen besloten en naarmate je vordert in je project worden de kosten c.q. de moeite die je moet doen om eerder genomen beslissingen te herzien exponentieel hoger.Zijn nog zoveel dingen die nog verder uitgewerkt moet worden.
Prima.Dus ik laat het hier nu even bij tot er weer updates zijn oke
-
-
-
leuke site,maar ik snap niet waarom bij de tracks uitleg wordt gegeven wat alles inhoud zoals wat DH is etcfrank de jonge schreef:En er is een website nu www.bikeparkemmen.tk :P

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Vanaf zaterdag 27 oktober wordt er (als iemand kan) aan de bult gewerkt.
er is besloten dat we alvast de vorm gewoon inrijden op de bult zoals uitgetekend is. Het zal dan niet precies op de mm nauwkeurig gelijk zijn als uitgetekend maar dat kan ook niet anders.
Er zit namelijk een stuk bos bij de mini DH en dat wil ik graag zo houden dus daar zullen wel heel veel krappe technische bochten in komen. Op zich veel leuker en je kan er meer elemente in kwijt.
Dus vanaf a.s. zaterdag is iedereen welkom die zich geroepen voelt te helepen met het alvast beetje vormgeven van de route
Ook kan er al in het stukje bos begonnen worden met een Northshore.
Wie pallets heeft of weet en enkele kan regelen... GRAAG!!
er is besloten dat we alvast de vorm gewoon inrijden op de bult zoals uitgetekend is. Het zal dan niet precies op de mm nauwkeurig gelijk zijn als uitgetekend maar dat kan ook niet anders.
Er zit namelijk een stuk bos bij de mini DH en dat wil ik graag zo houden dus daar zullen wel heel veel krappe technische bochten in komen. Op zich veel leuker en je kan er meer elemente in kwijt.
Dus vanaf a.s. zaterdag is iedereen welkom die zich geroepen voelt te helepen met het alvast beetje vormgeven van de route
Ook kan er al in het stukje bos begonnen worden met een Northshore.
Wie pallets heeft of weet en enkele kan regelen... GRAAG!!
-
- Pieter en zijn V10
-
Laat ik nu pas weer eens een bericht plaatsen,dit topic heeft sinds November stil gelegen.Sinds deze winter hebben Frank,Remco en Ik sinds het niet echt op schiet met alles zijn we lekker aan het graven op verschillende plekken op de bult en ieders zijn eigen gangentje op gegaan.Frank en Remco zijn bezig met een soort 4x track aan het bouwen op het 4x gedeelte en ik ben bezig aan het graven in het steile bosje wat ernaast ligt om wat routes aan te leggen,reden van het graven is dat er niets te doen was qua rijden op de bult.
Hier een overzicht van de afgelopen tijd wat Frank,Remco en Ik gedaan hebben met het graven op de bult
4x in de maak

Routes in het bosje
route 1 nog in aanbouw

route 2 is al klaar maar er komen nog veel aanpassingen om hem beter te maken.

Hier een overzicht van de afgelopen tijd wat Frank,Remco en Ik gedaan hebben met het graven op de bult

4x in de maak

Routes in het bosje
route 1 nog in aanbouw

route 2 is al klaar maar er komen nog veel aanpassingen om hem beter te maken.