hallo,
ik ga nu een umf hardy 4 kopen,
maar welke maat moet ik hebben?? 16 of 18 inch?
ik ben zelf 1,86m
alvast bedankt
de beste maat voor mij?
Moderator:Beheerders
-
WOT da FUK ?!
-
ja wil je een wendbare fiets of een iets grovere fiets ??
voor wendbaar een 16inch(vind ik nog groot)
iets minder wendbaar maar mee comfort 18inch(dan ben je een reus)
maar als ik jou was zou ik even kijken naar een frame van 14inch is lekker wendbaar ik ben zelf ook 1.84 en rij met een 13inch blk mrkt
maar dat is niet echt een DH frame
goertjes bas
voor wendbaar een 16inch(vind ik nog groot)
iets minder wendbaar maar mee comfort 18inch(dan ben je een reus)
maar als ik jou was zou ik even kijken naar een frame van 14inch is lekker wendbaar ik ben zelf ook 1.84 en rij met een 13inch blk mrkt
maar dat is niet echt een DH frame
goertjes bas
Re: de beste maat voor mij?
yorntje->freerider< schreef:hallo,
ik ga nu een umf hardy 4 kopen,
maar welke maat moet ik hebben?? 16 of 18 inch?
ik ben zelf 1,86m
alvast bedankt
wat zijn de TT (toptube) lengtes? er staat vast wel ergens op de site geometrie, en daar kan je dat vinden
je hebt iig minstens 570mm nodig, maar 575 of meer is alleen maar beter
dus als die 16" een TT van 570 of meer heeft raad ik je de 16" aan omdat de seattube dan 2" lager is, en als die korter is dan 570 dan raad ik je de 18" aan (of een andere bike, want 18" seattube is eigenlijk te groot)
De 18" is erg groot vind ik persoonlijk.. Ik zou voor de 16" gaan als ik jou was, veel mensen vinden die al te groot maar dat is echt een fijne maat als je tussen de 1.80 en de 1.90 bent. Ikzelf rijd ook op de 16", ben zelf 1,80 m groot. Maar het is aan jezelf, de 16" blijft wendbaarder dan de 18", maar als je hem puur voor downhill gebruikt kun je in principe ook de 18" nemen als je toch nog groeit. Maarja, de 16" kun je naast DH in het buitenland en de bikeparks hier in NL ook nog gebruiken voor dirt, street en freeride.. Dus ik beveel je de 16" aan maar het is helemaal aan jou! Succes met je keuze!
UMF Hardy 4
Hicker XT-100
Hicker XT-100
-