NK Fourcross op 26 augustus 2007
Moderator:Beheerders
Vraagjes?
Is er tijdens het NK een elektronisch hek?
Bel anders ff Bas de Bever die heeft er nog 1 thuis staan, volgens mij hoef je maar te bellen en je kunt em lenen. Kleine moeite groot plezier.
Zijn er UCI punten te krijgen tijdens het NK?
In duitsland kreeg de winnaar (Fischbach, die waarschijnlijk ook naar Groningen komt) 110 punten.
Joostwichman.com
Bel anders ff Bas de Bever die heeft er nog 1 thuis staan, volgens mij hoef je maar te bellen en je kunt em lenen. Kleine moeite groot plezier.
In duitsland kreeg de winnaar (Fischbach, die waarschijnlijk ook naar Groningen komt) 110 punten.
Joostwichman.com
- Pieter en zijn V10
Er is meen ik een elektronisch hek, met random start.Wiggy schreef:Vraagjes?
Joostwichman.com
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
- Free-Wheelz
Kleine toevoeging aan Pieter zijn post..
Er wordt hard gewerkt aan en electronisch hek met random start, voicebox en lights... Hopelijk gaat het allemaal lukken. Het hek dat Bas in de aanbieding heeft, hebben we serieus overwogen maar daarvoor moeten er teveel aanpassingen gemaakt worden aan het parcours om dat op korte termijn goed te laten functioneren.
Martijn..
Er wordt hard gewerkt aan en electronisch hek met random start, voicebox en lights... Hopelijk gaat het allemaal lukken. Het hek dat Bas in de aanbieding heeft, hebben we serieus overwogen maar daarvoor moeten er teveel aanpassingen gemaakt worden aan het parcours om dat op korte termijn goed te laten functioneren.
Martijn..
-
Ten aanzien van de exacte reden waarom niet voor het hek van Bas is gekozen mag iemand van de stichting zich uitspreken, al heb ik het vermoeden dat het huidige startplatform in de weg staat en het qua breedte natuurlijk ook 'goed' moet passen.
Naast dat Bas een hek heeft staan, heb ik ook nog de nodige equipment op dit vlak... Daarvan zal de voicebox naar het NK komen in combinatie met een 'ouderwetse' oplossing met een magneet.
Dus ja, er zal een elektrisch bediend hek zijn, met voicebox, 4-lampen etc... in plaats van de uiterst charmante stem van Geert, maar geen elektro-pneumatisch hek.

@Wiggy:
Voicebox zou je misschien kunnen kennen, is afgelopen winter enkele malen in Ommen gebruikt daar mijn exemplaar over een uitgang voor tijdmeting beschikt. Sindsdien zijn er wel wat functies bijgekomen, waaronder de al eerder aangehaalde 'random'-mode.
G-J
Naast dat Bas een hek heeft staan, heb ik ook nog de nodige equipment op dit vlak... Daarvan zal de voicebox naar het NK komen in combinatie met een 'ouderwetse' oplossing met een magneet.
Dus ja, er zal een elektrisch bediend hek zijn, met voicebox, 4-lampen etc... in plaats van de uiterst charmante stem van Geert, maar geen elektro-pneumatisch hek.

@Wiggy:
Voicebox zou je misschien kunnen kennen, is afgelopen winter enkele malen in Ommen gebruikt daar mijn exemplaar over een uitgang voor tijdmeting beschikt. Sindsdien zijn er wel wat functies bijgekomen, waaronder de al eerder aangehaalde 'random'-mode.
G-J
Ook ik ben vandaag getuige geweest van de installatie van het nieuwe starthek en het functioneerde beter dan ik vooraf had ingeschat (zegt meer over mij, dan over het hek overigens...)
In de random mode gaat het imho beter dan in de standaard BMX mode. Het hek valt in de standaard BMX mode net even iets vroeger dan je zou verwachten. Dus voor mij graag de random mode de 26e
Verder werd er aan de fourcross track volop geshaped en onkruid gewied, dus dat zou ook goed moeten komen de 26e.
Nu nog een beetje catering en een Dixi/plaskruis de 26e en we kunnen helemaal los gaan
In de random mode gaat het imho beter dan in de standaard BMX mode. Het hek valt in de standaard BMX mode net even iets vroeger dan je zou verwachten. Dus voor mij graag de random mode de 26e

Verder werd er aan de fourcross track volop geshaped en onkruid gewied, dus dat zou ook goed moeten komen de 26e.
Nu nog een beetje catering en een Dixi/plaskruis de 26e en we kunnen helemaal los gaan

- Pieter en zijn V10
Laat mooi maar weg; fotocamera (simpele) misbruiken was niet zo'n goed idee wanneer je mooie filmpjes wilt...Pieter en zijn V10 schreef:Heb je btw nog mooie filmpies?
(nog maar eens naar de instellingen kijken, zou toch iets beter moeten kunnen)
Die van het starten is ter illustratie nog wel aardig:
Eens kijken hoe lang dit goed gaat (yousendit.com)
(kwaliteit is waardeloos)
Het elektronische starthek wat cheeta heeft geïnstalleerd werkt erg goed.
Dat kant en klare hek van Bas de Bever kan niet op het huidige startplatform gezet worden (steekt een paal uit etc.)
De enige andere plek waar dat hek zou kunnen komen zou op de eerste table zijn, en dan word het eerste rechte stuk wel erg kort...
Maar zoals ik al zij de huidige oplossing werkt erg goed en is een flinke vooruitgang tov handmatig.
Tot de 26e.
Groetn
Geert
Dat kant en klare hek van Bas de Bever kan niet op het huidige startplatform gezet worden (steekt een paal uit etc.)
De enige andere plek waar dat hek zou kunnen komen zou op de eerste table zijn, en dan word het eerste rechte stuk wel erg kort...
Maar zoals ik al zij de huidige oplossing werkt erg goed en is een flinke vooruitgang tov handmatig.
Tot de 26e.
Groetn
Geert
Was het dit jaar niet zo dat de nederlandse vlag op de uiteinden van de mouwen, en op de kraag ook voldoende is? Waren ze een tijdje terug in ieder geval wel mee bezig..Wiggy schreef:Betekend dit ook dat degene die kampioen wordt volgend jaar het hele seizoen in het landenshirt moet rijden?
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
-
In principe dien je na het behalen van de nationale titel het jaar daarop bij de wedstrijden aan de start te verschijnen met je kampioensshirt. Maar zou de KNWU er zwaar aan tillen als je na het behalen van de titel bij de wedstrijden gewoon in het shirt van je sponsor rijdt. Bedoel wie gaat dat checken vanuit de bond? 4X en DH spelen zich bij de KNWU toch echt in de shaduw af van het XC gebeuren.
Bij de weg en xc is dat anders daar weet de jury wie er kampioen is en dat de trui gedragen dient te worden, maar daar kijkt men ook anders naar zo'n trui.
O en de trui van europeesch kampioen die heeft zero waarde. Het gaat om of de nationale trui of de trui van wereldkampioen. Alle andere truien te behalen bij titels zijn leuk voor je kleding kast, maar draag je niet bij de wedstrijden.
Bij de weg en xc is dat anders daar weet de jury wie er kampioen is en dat de trui gedragen dient te worden, maar daar kijkt men ook anders naar zo'n trui.
O en de trui van europeesch kampioen die heeft zero waarde. Het gaat om of de nationale trui of de trui van wereldkampioen. Alle andere truien te behalen bij titels zijn leuk voor je kleding kast, maar draag je niet bij de wedstrijden.
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark
Whistler
Finale ligure
Are bikepark
- Arnetteman
De dirtlijn is een onderdeel van het gehele slopestyle parcours.rene st schreef:slope style is toch gewoon op de nieuwe dirt lijn die gemaakt is ?![]()
moet je je daar ook nog voor inschrijven ?
De slopestyle start, net zoals de fourcross, op de top van de heuvel.
Via een pad dat langs de 4X loopt kom je bij een aantal verschillende north-shore lijnen (hoge en lage drops). Via een paar kombochten kun je vervolgens weer 3 lijnen kiezen (drop, north shore, pad). De northshore lijn zal uitkomen op het onderste deel van het 4X parcours, de drop en het pad zullen je leiden naar 1 pad dat naar de 2 dirtlijnen loopt.
Uiteindelijk is de finish op dezelfde plek als van de 4X.
Met andere woorden, North short, drops, dirts, etc.....veel van wat een slopestyle moet hebben. Dus niet alleen dirts.
Er wordt nog meer bekend gemaakt maar wat ik je al wel kan vertellen is dat een jury de deelnemers van de slopestyle beoordeeld op stijl etc. Je krijgt dus punten voor de manier waarop je je ding doet en afhankelijk van welke route je neemt (chicken run tot hoge drops).
Op de dag zelf kun je je inschrijven voor de slopestyle.
Je kunt er voor kiezen om alleen de slopestyle mee te doen of alleen de fourcross maar je mag natuurlijk ook met allebei meedoen.
kosten en schema worden nog bekend gemaakt.
Hou gewoon onze site www.bikepark.nl in de gaten.
Groeten,
Floris - Team SBG