NK Fourcross op 26 augustus 2007

Fourcross wedstrijden, parcoursinformatie en napraat. Alle wedstrijdgerelateerde informatie is hier terug te vinden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Wiggy

Bericht door Wiggy » vr aug 10, 2007 9:46 am

Vraagjes?
Is er tijdens het NK een elektronisch hek?
Bel anders ff Bas de Bever die heeft er nog 1 thuis staan, volgens mij hoef je maar te bellen en je kunt em lenen. Kleine moeite groot plezier.
Zijn er UCI punten te krijgen tijdens het NK?
In duitsland kreeg de winnaar (Fischbach, die waarschijnlijk ook naar Groningen komt) 110 punten.

Joostwichman.com

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr aug 10, 2007 11:05 am

Wiggy schreef:Vraagjes?
Is er tijdens het NK een elektronisch hek?
Bel anders ff Bas de Bever die heeft er nog 1 thuis staan, volgens mij hoef je maar te bellen en je kunt em lenen. Kleine moeite groot plezier.
Zijn er UCI punten te krijgen tijdens het NK?
In duitsland kreeg de winnaar (Fischbach, die waarschijnlijk ook naar Groningen komt) 110 punten.

Joostwichman.com
Er is meen ik een elektronisch hek, met random start.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » vr aug 10, 2007 12:50 pm

Kleine toevoeging aan Pieter zijn post..

Er wordt hard gewerkt aan en electronisch hek met random start, voicebox en lights... Hopelijk gaat het allemaal lukken. Het hek dat Bas in de aanbieding heeft, hebben we serieus overwogen maar daarvoor moeten er teveel aanpassingen gemaakt worden aan het parcours om dat op korte termijn goed te laten functioneren.

Martijn..

mariëlle

Bericht door mariëlle » vr aug 10, 2007 5:27 pm

Hoi Joost,

Ik heb al meerdere malen gevraagd naar die UCI punten, daar is iemand anders van de stichting mee bezig, maar heb nog steeds niets gehoord. Ik zal er nog een keer achteraan gaan. Zodra ik het weet hoor je het!

Groetjes Mariëlle

Infloto

Bericht door Infloto » za aug 11, 2007 10:07 am

Wat betreft UCI punten komende week meer duidelijk, helaas het is niet anders maar door vakanties gaat e.e.a. langzamer.
huh?

Wiggy

Bericht door Wiggy » za aug 11, 2007 1:49 pm

Het hek van bas is een demontabel hekje op een aanhanger.
Kun je overal neerzetten waar je wilt. Er zit alles bij. Het enige dat je nodig hebt is stroom.

Dus mijn vraag is, wat moet je dan nog aanpassen aan het parcours?

Joost

Christiaan

Bericht door Christiaan » za aug 11, 2007 6:03 pm

Ben er vandaag geweest.

Het huidige hek ik aangepast, met een magneet, voicebox, lichten en random gate, werkt prima, is ff wennen

Cheeta

Bericht door Cheeta » za aug 11, 2007 6:08 pm

Ten aanzien van de exacte reden waarom niet voor het hek van Bas is gekozen mag iemand van de stichting zich uitspreken, al heb ik het vermoeden dat het huidige startplatform in de weg staat en het qua breedte natuurlijk ook 'goed' moet passen.

Naast dat Bas een hek heeft staan, heb ik ook nog de nodige equipment op dit vlak... Daarvan zal de voicebox naar het NK komen in combinatie met een 'ouderwetse' oplossing met een magneet.

Dus ja, er zal een elektrisch bediend hek zijn, met voicebox, 4-lampen etc... in plaats van de uiterst charmante stem van Geert, maar geen elektro-pneumatisch hek.

Afbeelding

@Wiggy:
Voicebox zou je misschien kunnen kennen, is afgelopen winter enkele malen in Ommen gebruikt daar mijn exemplaar over een uitgang voor tijdmeting beschikt. Sindsdien zijn er wel wat functies bijgekomen, waaronder de al eerder aangehaalde 'random'-mode.

G-J

Wicked DJ

Bericht door Wicked DJ » za aug 11, 2007 7:26 pm

Ook ik ben vandaag getuige geweest van de installatie van het nieuwe starthek en het functioneerde beter dan ik vooraf had ingeschat (zegt meer over mij, dan over het hek overigens...)

In de random mode gaat het imho beter dan in de standaard BMX mode. Het hek valt in de standaard BMX mode net even iets vroeger dan je zou verwachten. Dus voor mij graag de random mode de 26e 8)

Verder werd er aan de fourcross track volop geshaped en onkruid gewied, dus dat zou ook goed moeten komen de 26e.

Nu nog een beetje catering en een Dixi/plaskruis de 26e en we kunnen helemaal los gaan :angelnot:

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » za aug 11, 2007 9:07 pm

Het was heerlijk rijden.
Starthek was helemaal goed zo..
Zeer tof van gertjan en zijn pa.
Heb je btw nog mooie filmpies?
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo aug 12, 2007 2:06 pm

Pieter en zijn V10 schreef:Heb je btw nog mooie filmpies?
Idd, erg benieuwd!

Goed werk in ieder geval! Hulde!

Cheeta

Bericht door Cheeta » zo aug 12, 2007 3:54 pm

Pieter en zijn V10 schreef:Heb je btw nog mooie filmpies?
Laat mooi maar weg; fotocamera (simpele) misbruiken was niet zo'n goed idee wanneer je mooie filmpjes wilt...
(nog maar eens naar de instellingen kijken, zou toch iets beter moeten kunnen)

Die van het starten is ter illustratie nog wel aardig:
Eens kijken hoe lang dit goed gaat (yousendit.com)
(kwaliteit is waardeloos)

geertjes

Bericht door geertjes » zo aug 12, 2007 8:49 pm

Het elektronische starthek wat cheeta heeft geïnstalleerd werkt erg goed.

Dat kant en klare hek van Bas de Bever kan niet op het huidige startplatform gezet worden (steekt een paal uit etc.)

De enige andere plek waar dat hek zou kunnen komen zou op de eerste table zijn, en dan word het eerste rechte stuk wel erg kort...

Maar zoals ik al zij de huidige oplossing werkt erg goed en is een flinke vooruitgang tov handmatig.

Tot de 26e.

Groetn
Geert

Infloto

Bericht door Infloto » ma aug 13, 2007 6:37 pm

Wat betreft de UCI punten: Goed nieuws!

De eerste 16 krijgen uci-punten, dit geldt uiteraard alleen voor licentiehouders. Zowel dames als heren.

Verdeling is als volgt:

1-110
2-90
3-70
4-60
5-50
6-45
7-40
8-35
9-30
10-25
11-20
12-18
13-16
14-14
15-12
16-10

Komt allen!
huh?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma aug 13, 2007 6:58 pm

Infloto schreef:De eerste 16 krijgen uci-punten, dit geldt uiteraard alleen voor licentiehouders.
Nuance: de eerste 16 in de totale wedstrijd of de eerste 16 licentiehouders? En bij de dames met zeg even 4 deelneemsters?

Infloto

Bericht door Infloto » ma aug 13, 2007 7:45 pm

eerste 16 licentiehouders zowel bij dames als heren.
dacht dat het wel duidelijk was toch?...
huh?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma aug 13, 2007 9:11 pm

Alle KNWU licenties of alleen elite/junior licentie? Anders zou het makkelijk UCI punten scoren zijn...

Wiggy

Bericht door Wiggy » wo aug 15, 2007 8:10 am

Betekend dit ook dat degene die kampioen wordt volgend jaar het hele seizoen in het landenshirt moet rijden?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 15, 2007 8:21 am

Wiggy schreef:Betekend dit ook dat degene die kampioen wordt volgend jaar het hele seizoen in het landenshirt moet rijden?
Hahahahahaha...

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » wo aug 15, 2007 9:54 am

Wiggy schreef:Betekend dit ook dat degene die kampioen wordt volgend jaar het hele seizoen in het landenshirt moet rijden?
Was het dit jaar niet zo dat de nederlandse vlag op de uiteinden van de mouwen, en op de kraag ook voldoende is? Waren ze een tijdje terug in ieder geval wel mee bezig..
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

mariëlle

Bericht door mariëlle » wo aug 15, 2007 10:15 am

Joost,

Jij hebt toch al een europees kampioen shirt??? ;)
Die gaat toch voor een NK shirt?

Mariëlle

mechanicien

Bericht door mechanicien » do aug 16, 2007 8:24 am

In principe dien je na het behalen van de nationale titel het jaar daarop bij de wedstrijden aan de start te verschijnen met je kampioensshirt. Maar zou de KNWU er zwaar aan tillen als je na het behalen van de titel bij de wedstrijden gewoon in het shirt van je sponsor rijdt. Bedoel wie gaat dat checken vanuit de bond? 4X en DH spelen zich bij de KNWU toch echt in de shaduw af van het XC gebeuren.

Bij de weg en xc is dat anders daar weet de jury wie er kampioen is en dat de trui gedragen dient te worden, maar daar kijkt men ook anders naar zo'n trui.

O en de trui van europeesch kampioen die heeft zero waarde. Het gaat om of de nationale trui of de trui van wereldkampioen. Alle andere truien te behalen bij titels zijn leuk voor je kleding kast, maar draag je niet bij de wedstrijden.
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark

rene st

Bericht door rene st » do aug 16, 2007 9:14 am

slope style is toch gewoon op de nieuwe dirt lijn die gemaakt is ? :oops:
moet je je daar ook nog voor inschrijven ?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do aug 16, 2007 10:11 am

rene st schreef:slope style is toch gewoon op de nieuwe dirt lijn die gemaakt is ? :oops:
moet je je daar ook nog voor inschrijven ?
De dirtlijn is een onderdeel van het gehele slopestyle parcours.
De slopestyle start, net zoals de fourcross, op de top van de heuvel.
Via een pad dat langs de 4X loopt kom je bij een aantal verschillende north-shore lijnen (hoge en lage drops). Via een paar kombochten kun je vervolgens weer 3 lijnen kiezen (drop, north shore, pad). De northshore lijn zal uitkomen op het onderste deel van het 4X parcours, de drop en het pad zullen je leiden naar 1 pad dat naar de 2 dirtlijnen loopt.
Uiteindelijk is de finish op dezelfde plek als van de 4X.

Met andere woorden, North short, drops, dirts, etc.....veel van wat een slopestyle moet hebben. Dus niet alleen dirts.

Er wordt nog meer bekend gemaakt maar wat ik je al wel kan vertellen is dat een jury de deelnemers van de slopestyle beoordeeld op stijl etc. Je krijgt dus punten voor de manier waarop je je ding doet en afhankelijk van welke route je neemt (chicken run tot hoge drops).

Op de dag zelf kun je je inschrijven voor de slopestyle.
Je kunt er voor kiezen om alleen de slopestyle mee te doen of alleen de fourcross maar je mag natuurlijk ook met allebei meedoen.

kosten en schema worden nog bekend gemaakt.

Hou gewoon onze site www.bikepark.nl in de gaten.

Groeten,

Floris - Team SBG

Trekrules

Bericht door Trekrules » do aug 16, 2007 5:32 pm

mag je bijvoorbeeld ook een rondje zelf maken als je zelf niet mee doet met de slopestyle of is het alleen voor de slopestyle deelnemers :? .Is maar een vraag hoor.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Plaats reactie