info over bikepark willingen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bram21
info over bikepark willingen

Bericht door Bram21 » ma aug 13, 2007 4:30 pm

hey luitjes,

ik heb plannen om naar willingen te gaan.
nou kan ik eigenlijk vrij weinig info vinden op internet :? .Ik wilde weten of je daar fietsen kan huren? en of de baan er een beetje goed bij ligt?

heeft iemand een telefoon nummer of een e-mail adres van daar ?

alvast bedankt :arms:

freeko

Bericht door freeko » ma aug 13, 2007 6:20 pm

Willingen is niet echt een bikepark.Er is wel een soort freeride-baantje.
Er is ook een WK Downhill baan,maar die is echt behoorlijk pittig.
Fietsen huren kun je niet bij de lift (misschien in het dorp).

Één tip....ga niet op Zaterdag naar Willingen,dan stikt het van de zuiplappen in de lift.

Hier een beetje info:www.ettelsberg-seilbahn.de
www.bike-arena.de

Misschien is Winterberg meer wat voor je.Hier kun je fietsen huren en is er voor ieder wat wils(ieder niveau)

info:www.bikepark-winterberg.de

yves

Bericht door yves » ma aug 13, 2007 7:31 pm

ben er vorige week geweest..

DH is pittig, maar wel goed te rollen, dus je hoeft niet alle mega gaps te nemen..( gelukkig mar anders zou ik hier nu niet meer zitten)

4x baan lag er redelijk bij, veel geulen maar verder goed te rijden..idem voor freeride baantje ( niet echt heel boeiend)

bedenk wel dat je zo'n 20min onderweg bent met de lift voor een afdaling van een minuut of 5-10 , kortom veel runs gaat niet lukken..en dat vind ik persoonlijk erg jammer..
het ziet er daat een beetje vergane glory uit , winterberg is echt een park met veel meer sfeer en andere bikers..en een goede shop waar je veel kan huren kopen..

winterberg heeft wat dat betreft meer te bieden, meer banen en een snelle lift ( 5 minuten boven)

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » ma aug 13, 2007 7:40 pm

Willingen moet je echt voor of de 4X of de DH heengaan om bijv. goed te trainen, wil je een dagje lekker biken kun je beter Winterberg pakken
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

freeko

Bericht door freeko » ma aug 13, 2007 7:41 pm

yves schreef:ben er vorige week geweest..

DH is pittig, maar wel goed te rollen, dus je hoeft niet alle mega gaps te nemen..( gelukkig mar anders zou ik hier nu niet meer zitten)

4x baan lag er redelijk bij, veel geulen maar verder goed te rijden..idem voor freeride baantje ( niet echt heel boeiend)
Om wat aan de DH te hebben moet je wel wat snelheid hebben en wat jumps nemen waardor je wat meer "flow" krijgt(is mijn mening).De eerste keer dat ik er was en me ook gewoon over de baan liet rollen vond ik het meer klugelen van mezelf dan fietsen.Toen de snelheid er meer in zat had ik meer lol omdat het dan gewoon veel mooier en vloeiender loopt.

Ze zijn er trouwens nu ook aan het bouwen waardoor je de startbult nu niet kunt gebruiken.Je mist niet veel van de track maar wel jammer dat je niet direct op snelheid bent.

yves

Bericht door yves » di aug 14, 2007 11:43 am

freeko schreef:
yves schreef:ben er vorige week geweest..

Om wat aan de DH te hebben moet je wel wat snelheid hebben en wat jumps nemen waardor je wat meer "flow" krijgt(is mijn mening).De eerste keer dat ik er was en me ook gewoon over de baan liet rollen vond ik het meer klugelen van mezelf dan fietsen.Toen de snelheid er meer in zat had ik meer lol omdat het dan gewoon veel mooier en vloeiender loopt.

Ze zijn er trouwens nu ook aan het bouwen waardoor je de startbult nu niet kunt gebruiken.Je mist niet veel van de track maar wel jammer dat je niet direct op snelheid bent.

Ik zeg niet dat ik het zacht gereden heb , alleen ik rij met een klein street HT fietsje dus al zou ik grote sprongen maken ik kan nooit op tijd remmen voor het volgende ..maar je hebt wel gelijk hoor , sommige stukken zijn erg moeilijk om te omzeilen, ik spring wel iets alleen er zitten toch een paar behoorlijke jongens tussen die mij echt te ver gaan..en dan is het wel prettig dat je er langsaf kan ..

als je nog niet zo'n bekende bent in het DH, zou ik eerst lekker in winterberg gaan rijden, die dh heb je veel sneller onder de knie en daar kun je wel alles rijden/springen zonder meteen je levensverzekering aan te spreken..

Plaats reactie