Het Dirty Pages Tour de France 2007 topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
didadunlop

Bericht door didadunlop » za aug 04, 2007 3:50 pm

Organistaties en teams zullen eens op zoek moeten gaan naar voorbeelden van andere grote sportevenementen: formule 1, motor GP, voetbal. Allemaal sporten waar veel geld in om gaat en waar wel "goede" mensen aan de top staan met een duidelijke overkoepellende sportbond.
Nou als je het gezuer in de formule 1 hoort (spionage, voortrekken van sommige merken) of het jaarlijkse gekanker op de Dakar, of de een-tweetjes bij het IOC (zie de spelen in het dictatoriale China), de voortdurende verdachtmakingen aan het adres van Sepp Blatter bij het voetbal, dan denk ik dat al die organisaties niet zo goed bezig zijn.

Georganiseerde sport waar veel geld in omgaat is gewoon een opendeur voor geldwolven en "managers". Ik ben nog steeds een voortstander van sport zonder grootschalig competitieverband.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Luc

Bericht door Luc » za aug 04, 2007 8:07 pm

Ja, we moeten vooral de F1 als voorbeeld nemen. Bernie "the midget" Ecclestone is echt wel hét schoolvoorbeeld van de eerlijke, objectieve en correcte manager ... :roll:
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Gène

Bericht door Gène » zo aug 05, 2007 10:45 am

Nhja, het gaat er in mijn ogen een stuk professioneler aan toe. Misschien ook niet super organisaties, maar noem mij maar eens een organisatie die vlekkeloos is.

Ik bedoelde ermee aan te geven dat de wielerbonden zich eens flink achter de oren moeten krabben, op deze manier kom je niet echt geloofwaardig over.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Luc

Bericht door Luc » zo aug 05, 2007 11:17 am

Professioneler? Think again. Meneertje Ecclestone kiest nieuwe locaties voor GP's niet op basis van wat ze de sport kunnen bijbrengen, maar op basis van wat hij eraan verdient ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo aug 05, 2007 9:52 pm

The story continues.............

Franke stuurt documenten Contador naar WADA
Uitgegeven: 5 augustus 2007 22:23

HEIDELBERG - De Duitse dopingexpert Werner Franke heeft de naar zijn zeggen belastende documenten voor de Spaanse Tourwinnaar Alberto Contador opgestuurd naar het wereldantidopingbureau WADA. Dat heeft Franke verklaard tegenover de Duitse krant Süddeutsche Zeitung.

Franke noemde de winst in de Ronde van Frankrijk van Contador de grootste zwendel in de sportgeschiedenis. Hij verklaarde in het bezit te zijn van documenten die bewijzen dat Contador verboden middelen heeft gebruikt. De papieren zouden in beslag zijn genomen bij een huiszoeking bij de Spaanse arts Eufemiano Fuentes.

WADA-baas Richard Pound had Franke gevraagd de bewuste papieren op te sturen. Ook heeft Franke het WADA voorzien van uitspraken van de wielrenner Jörg Jaksche, die een boekje open deed over dopegebruik in het wielerpeloton.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma aug 06, 2007 7:14 am

Ik las ergens dat Rasmussen binnenkort weer ergens aan de start zou staan...?!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma aug 06, 2007 8:18 am

Steelboy schreef:Ik las ergens dat Rasmussen binnenkort weer ergens aan de start zou staan...?!
Dat las ik ook:

Rasmussen start in Deense wielerkoers
door onze Telesportredactie
ORDRUP - Michael Rasmussen start komende maandag in een Deense wielerwedstrijd, de Tour de Charlottenlund. De renner komt daarmee voor het eerst weer in actie na zijn ontslag bij de Rabobankploeg. De Deen moest in de Tour zijn gele trui inleveren na de door hem gewonnen laatste Pyreneeënrit.

dusssssss©
DE site

LSmtb

Bericht door LSmtb » di aug 07, 2007 6:40 am

En ik dit...

Rasmussen toegejuicht bij rentree in criterium
Uitgegeven: 6 augustus 2007 23:03

CHARLOTTENLUND - Michael Rasmussen heeft onder luide toejuichingen bij een criterium in het Deense Charlottenlund zijn rentree gemaakt.

Zo'n 20.000 mensen waren maandag afgekomen op de eerste wedstrijd van de Deense renner sinds zijn voortijdige vertrek als klassementsleider uit de Ronde van Frankrijk en zijn ontslag bij de Rabobankploeg.

Rasmussen reed lang op kop in de wedstrijd over tachtig kilometer, maar finishte uiteindelijk in het peloton. De zege ging naar Nicki Sörensen. Rasmussen liet na afloop van de race weten op zoek te zijn naar een nieuwe ploeg. "Er zijn een paar opties. We zullen zien wat er gebeurt. Ik hoop dat ik een nieuw begin kan maken.''

http://www.nu.nl/news/1185912/45/Rasmus ... erium.html

LSmtb

Bericht door LSmtb » di aug 07, 2007 7:44 am

Maar ook:

6 August 2007 09:29
Arts: 'Rasmussen had gevaarlijke bloedwaarden'
Categorie: Doping

De Deense radio onthulde gisteren waarom Rasmussen in 2002 weg moest bij CSC. De ploegarts zou daags voor de Ronde van Lucca gestuit zijn op 'zeer gevaarlijke bloedwaarden'. Daardoor kreeg Rasmussen geen contractverlenging en kwam hij terecht bij Rabobank.

Riis zou Rabobank daarover hebben ingelicht nadat de Deense klimmer zijn handtekening had gezet onder een contract bij de oranjebrigade.

www.wielerrevue.nl

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di aug 07, 2007 5:17 pm

Rasmussen alsnog in de gele trui!

http://www.cyclingnews.com/newsphotos.p ... Par1452190

;) Opzich wel een leuk non-verbaal statement...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 08, 2007 9:41 pm

En dar gaan we weer dames en heren.......we hebben weer een winnaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kasjetsjkin test positief op bloeddoping
Uitgegeven: 8 augustus 2007 19:07
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2007 19:44

ASTANA - Andrej Kasjetsjkin is positief getest op het gebruik van bloeddope. Dat heeft zijn team - Astana - woensdag bekendgemaakt.

De renner is na Aleksandr Vinokoerov de tweede renner uit Kazachstan die met bloeddoping in verband wordt gebracht. Vinokoerov testte tijdens de Ronde van Frankrijk positief, waarna Astana de Tour verliet. Kasjetsjkin stond op dat moment achtste in het algemeen klassement.

Kasjetsjkin is volgens zijn ploeg op 1 augustus bij een out-of-competitioncontrole in het Turkse Belek positief bevonden. Astana heeft hem inmiddels in afwachting van de contra-expertise geschorst. Als hij ook bij die tweede test positief wordt bevonden, wacht hem een schorsing van twee jaar. Bovendien moet hij dan een jaarsalaris inleveren.

Vinokoerov

Astana ontsloeg eerder deze maand Vinokoerov al, nadat ook onderzoek naar zijn b-staal bloeddoping aantoonde. Astana besloot daarop in augustus niet in het peloton te verschijnen.

"De positieve test van Kasjetsjkin is opnieuw een tegenslag voor de geloofwaardigheid van ons team'', deelde Astana woensdag in een persverklaring mee. Eerder dit jaar ontbond de op een Zwitserse licentie rijdende wielerploeg ook al de contracten van de Duitser Matthias Kessler (testosteron) en de Italiaan Eddy Mazzoleni, die in verband werd gebracht met een verdachte arts.

dussssssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » do aug 09, 2007 11:26 am

Om even terug te komen op Rasmussen,

Het is wel grappig dat hij dan weer op een trainingsfiets van de Rabobank rijd, gezien het SRM systeem en het mooie Colnago logootje.

Dan had ik dat ook even afgeplakt.

mzzl
Gène

Fry

Bericht door Fry » do aug 09, 2007 12:11 pm

Gène schreef:Om even terug te komen op Rasmussen,

Het is wel grappig dat hij dan weer op een trainingsfiets van de Rabobank rijd, gezien het SRM systeem en het mooie Colnago logootje.

mzzl
Gène
Afplakken kost dan weer gewicht.

Langs de andere kant vind ik het dan wel weer raar dat zo een rijke renner niet eens een neutrale fiets heeft die klaarstaat in het geval hij zonder ploeg zou vallen. (en waar hij zich dan ook helemaal op kan uitleven om hem zo licht mogelijk te maken itt een ploegfiets met afmontage van de sponsor)

Gène

Bericht door Gène » do aug 09, 2007 1:00 pm

Fry schreef:
Gène schreef:Om even terug te komen op Rasmussen,

mzzl
Gène
Afplakken kost dan weer gewicht.

Langs de andere kant vind ik het dan wel weer raar dat zo een rijke renner niet eens een neutrale fiets heeft die klaarstaat in het geval hij zonder ploeg zou vallen. (en waar hij zich dan ook helemaal op kan uitleven om hem zo licht mogelijk te maken itt een ploegfiets met afmontage van de sponsor)
Daar zg je zowat, zeker als je nagaat dat deze rijke renner een eigen rijwielzaak heeft in Italie, dan kan hij dat spul ook nog eens tegen inkoop erop monteren.

Maar ja, misschien had hij z'n goede fiets in Italie laten staan en stond deze nog bij zijn ouders ofzo.

mzzl
Gène

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do aug 09, 2007 1:41 pm

Gène schreef:
Fry schreef: Langs de andere kant vind ik het dan wel weer raar dat zo een rijke renner niet eens een neutrale fiets heeft die klaarstaat in het geval hij zonder ploeg zou vallen. (en waar hij zich dan ook helemaal op kan uitleven om hem zo licht mogelijk te maken itt een ploegfiets met afmontage van de sponsor)
Daar zg je zowat, zeker als je nagaat dat deze rijke renner een eigen rijwielzaak heeft in Italie, dan kan hij dat spul ook nog eens tegen inkoop erop monteren.
Alsof iemand die minstens 3 fietsen gratis krijgt / in permanente bruikleen krijgt ook nog eens zelf een fiets op gaat bouwen? Waar hij nooit op zal rijden, tenzij hij zonder sponsor zit... Dat lijkt me een beetje teveel van het goede. En waarom zou hij niet op zijn teamfiets rijden?> Hij heeft problemen met de ploeg, niet met zijn fiets!

Fry

Bericht door Fry » do aug 09, 2007 5:47 pm

het probleem is niet de fiets maar de stickers die erop zitten.

LSmtb

Bericht door LSmtb » do aug 09, 2007 6:54 pm

Vind het verdacht stil in het kamp Rasmussen... als mijnheer echt in Mexico zat (en weer voor een pro-tour ploeg wil gaan fietsen), had hij dat toch al lang kunnen aantonen... :shutup:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 07, 2007 4:43 pm

Michael Rasmussen belegt persconferentie
Uitgegeven: 7 november 2007 16:12
Laatst gewijzigd: 7 november 2007 16:16

AMSTERDAM - Michael Rasmussen houdt donderdag in het Deense Hellerup een persconferentie waarin hij ingaat op zijn verwijdering uit de Tour de France van dit jaar. Dat heeft de Deense wielrenner woensdag aangekondigd.

Rasmussen werd in de afgelopen Tour als drager van de gele trui door de ploegleiding van Rabobank naar huis gestuurd omdat hij zou hebben gelogen over zijn verblijfplaats.

Rapport

De persconferentie komt enkele dagen voor de presentatie van een rapport van Peter Vogelzang, die in opdracht van Rabobank een onafhankelijk onderzoek heeft gedaan naar de crisis rond de wielerploeg in de Franse wielerronde.

Kort na het ontslag van Rasmussen besloot algemeen directeur Theo de Rooij op te stappen.

Schorsing

Rasmussen weet nog altijd niet of hij een schorsing van de UCI tegemoet kan zien.

De Deen eiste vorige maand duidelijk van de wielerunie omdat de onzekerheid over zijn toekomst zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg bemoeilijkt.

dussssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » wo nov 07, 2007 5:45 pm

Zou hij dan aanbiedingen hebben gehad? Is het voordelig als ploeg om zo een spraakmaakende figuur in je team te hebben.

mzzl
Gène

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 08, 2007 7:16 pm

Rasmussen: Rabo wist waar ik was
Uitgegeven: 8 november 2007 14:37
Laatst gewijzigd: 8 november 2007 16:25

KOPENHAGEN - Wielrenner Michael Rasmussen is in de aanloop naar de Ronde van Frankrijk niet in Mexico geweest. Zijn werkgever Rabobank wist dat, zei de renner donderdag tijdens een persconferentie in Denemarken.

Bekijk video

Rasmussen werd tijdens de Tour ontslagen door zijn ploeg omdat hij gelogen zou hebben over zijn verblijfplaats in juni. Rasmussen had gezegd dat hij in Mexico was geweest, maar was al trainend gesignaleerd in Italië.

Gele trui

Toen dat bekend werd ontsloeg toenmalig teammanager Theo de Rooij de Deen, die nota bene drager was van de gele trui."Ik ben niet in Mexico geweest, de Rabobank wist dat", zei hij nu.

De ploeg had Rasmussen voor de Tour al beboet omdat hij slordig was geweest met het opgeven van zijn verblijfplaatsen aan de internationale wielrenunie UCI en daardoor out-of-competition dopingcontroles had gemist.

Ontslag

Rasmussen had het moment van zijn ontboezeming nauwkeurig gepland. Maandag presenteert een commissie onder leiding van Peter Vogelzang een rapport over de gebeurtenissen die leidden tot het spraakmakende ontslag van de Deen.

"Ik geef deze persconferentie omdat de commissie-Vogelzang beloften niet nakomt. Ze zouden me op de hoogte houden, maar dat is de laatste tijd niet gebeurd."

Rasmussen meldde donderdag dat met name ploegleider Erik Breukink wist dat hij in het Italiaanse Bergamo en later in Frankrijk was in plaats van in Mexico. Hij zei dat te kunnen bewijzen. De renner had tot aan de dag van zijn ontslag (25 juli) volgehouden dat hij in Mexico was geweest, daarin nadrukkkelijk gesteund door de ploegleiding.

Beweringen

Rasmussen gaf donderdag toe verkeerde informatie te hebben verstrekt over zijn verblijfplaatsen. "Ik heb de UCI en het publiek niet de waarheid verteld. Dat betreur ik." Als reden gaf hij privé-problemen op in de huwelijkse sfeer. De bewering uit het Rabo-kamp dat hij zijn werkgever had voorgelogen noemde hij "volstrekt absurd."

Breukink wilde donderdag nog niet reageren: "Ik wil eerst zelf zien wat hij gezegd heeft."

Antidopingbureau

Rasmussen ontkende prestatiebevorderende middelen te hebben gebruikt. Het Franse antidopingbureau AFLD bevestigde eind september dat de 33-jarige Deen tijdens de Tour was betrapt op gebruik van Dynepo, een variant op de bloeddope epo.

Rasmussen zou echter niet strafbaar zijn omdat de kenmerken van Dynepo net buiten de criteria vallen die het wereldantidopingbureau WADA heeft opgesteld. Ter ondersteuning toonde Rasmussen tijdens zijn persconferentie een lijst met bloedwaarden.

dussssss©
DE site

Plaats reactie