NK Fourcross op 26 augustus 2007
Moderator:Beheerders
als er meer volk komt raken er misschien zelf rijders gemotiveerd om zelf ook mee te doen aan het onderhoud van de baan. Je begrijpt toch ook wel dat je als vrijwilliger niet elke dag daar kan lopen scheppen om de baan in goede shape te houden, terwijl je er niks voor krijgt financieel gezien en je mogelijk ook gewoon een baan of studie ernaast hebt?
Als jij persoonlijk vindt dat de baan er altijd goed bij moet liggen moet je misschien een schep pakken en elke dag gras wegwerken, dat werkt beter!
Verder ben ik het eens over die laatste 2 tabels, en die allerlaatste drop mag van mij ook wel wat hoger...
Als jij persoonlijk vindt dat de baan er altijd goed bij moet liggen moet je misschien een schep pakken en elke dag gras wegwerken, dat werkt beter!
Verder ben ik het eens over die laatste 2 tabels, en die allerlaatste drop mag van mij ook wel wat hoger...
- Pieter en zijn V10
en wat ik in 2 uur heb vlak gestoken / geschept in mijn eentje zorgde voor al heel wat gemak voor de heren Pieter en Geert. Dus als je met z'n allen keertje gaat scheppen is het zo weer klaar!! Dus kan prima worden gecombineerd met een baan / studie. Alleen de knop omzetten om een keer erheen te gaan is denk ik lastiger voor sommige mensen.....
keybone collector!!!
Alleerst mijn petje af voor de SBG. Het was niet mijn bedoeling negatief te zijn. Ik heb bijzonder veel respect voor het oprichten van de stichting, het aanleggen van de baan, de enthousiaste SBG-ers en de wedstrijden die georganiseerd worden. Keep up the good work!!!Arnetteman schreef:In navolging van de reactie van Rinse het volgende als aanvulling:
Het is tevens zo dat Stichting Bikepark Groningen bestaat uit alleen maar vrijwilligers. Iedereen die binnen de stichting actief is, doet dit op basis van vrijwilligerswerk. Dit allemaal naast een baan, opleiding, afstuderen en alle andere hobbies zoals zelf actief fietsen.
Dit betekent dus dat we nooit dagelijks op de baan aan het werk kunnen zijn om de baan in topconditie te houden. Het gras groeit snel, er wordt ontzettend veel over de baan gelopen en er wordt veel gefietst. Dit heeft ook zo zijn impact op de baan.
Wij doen altijd ons uiterste best om de baan zo goed mogelijk te maken voor de wedstrijden. Over een maand is de wedstrijd. Deze komende maand zal de baan dan ook een grondige onderhoudsbeurt krijgen om hem in topconditie te laten zijn.
Wij als stichting doen er zo veel mogelijk aan om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken.
We plannen en organiseren 4X en Extreme mountainbike evenementen. Op dit moment zijn wij de enige organisatie in Nederland die dat doen. Er wordt dan ook veel van ons verwacht.
Maar zoals ik al zei, omdat we vrijwilligers zijn met niet altijd alle tijd van de wereld, zal het baanonderhoud altijd iets achterblijven ten tijde dat er GEEN wedstrijden zijn.
Graag jullie begrip hiervoor.
Begrijp goed dat wij altijd ons uiterste best doen om toffe evenementen te organiseren. Wij zitten nog maar net in ons tweede seizoen en ook voor ons is het gewoon altijd kijken en bepalen wat we moeten doen en hoe we dit moeten doen. Wij zijn er aan begonnen als een stel mountainbikers die er wat van wilden maken. Dit is ons tot op zekere hoogte gelukt. Begrijp dat wij goed ons best doen maar dat alles niet in 1 keer goed en vanzelf gaat.
Desalniettemin zouden wij het enorm op prijs stellen als er zoveel mogelijk mensen naar Groningen komen om van de baan gebruik te maken. Jullie laten de sport leven, en dat is waar het ons om gaat.
Dankzij jullie kunnen en willen wij evenementen organiseren, en dankzij ons kunnen jullie aan evenementen en wedstrijden meedoen.
Dus graag tot ziens op Bikepark Groningen.
P.s. Wij staan altijd open voor kritiek zolang dat maar goed onderbouwde en opbouwende kritiek is.
Alleen blijft het jammer dat het tegelijk met Rittershausen is. Voornamelijk omdat deze ronde een NK is. Een andere ronde van de cup is nog te missen, maar bij het NK wil iedereen er toch wel zijn.
Mijn inziens is 4X een onderdeel van het mountainbiken en staat Downhill dichter bij het 4X dan BMX. Misschien niet qua fietsvaardigheden, maar wel qua oorsprong. De bmx-ers hebben een BMX oorsprong en doen in mijn ogen (uitzonderingen daargelaten) alleen mee om een snelle winst en naamsbekendheid te willen scoren en niet vanwege de binding met de mtb sport.
Men zou het NK mee moeten rijden vanwege de binding met de 4X sport. Bij downhillers is deze binding groter dan bij BMX. En als je als BMX-er de overstapt maakt naar 4X, dan zou dit een bewuste keuze moeten zijn.
Dus (no offence) gelieve meer rekening te houden in de toekomst met de downhillers en minder met de BMx-ers!
Maar goed, uit jouw woorden begrijp ik dat hier kritisch naar gekeken is.
pieter met je V10, ik wil geen wijze praat ophangen maar ik probeer gewoon wat respect op te brengen voor die jongens die aan de baan werken. Ze doen gewoon hun best en ze krijgen hier een partij negatief commentaar voor de kiezen waar je u tegen zegt.Pieter en zijn V10 schreef:Hey Boomer
Zelf graven aand e baan mag niet, en ik heb geen idee wie jij bent, maar je hebt aardig wijze praat. Wanneer rijd jij er eigenlijk?
Als je gewoon tegen 1 van de jongens van de baancommissie zegt dat je wel wilt helpen gaan ze echt niet moeilijk doen ofzo, hulp lijkt me altijd welkom?
ik rijd onregelmatig op de berg, ben nu meer aan het streeten. Tegen de tijd dat de wedstrijd eraan zit te komen ben ik er weer vaker te vinden.
Misschien wat meer back-ground info voor jou... Pieter (en ik ook) kennen de meeste van de SBG-boys wel wat langer dan vandaag en alleen van hallo-doei op een event... Aan (wederzijds) respect geen gebrek naar mijn mening en ook niet aan waardering voor hun inzet. Wij zitten dicht op het vuur en als we iets te melden hebben over t parcours ofzo komt dat ook zeker wel over, of er wat mee gedaan wordt is niet altijd duidelijk...boomer schreef:pieter met je V10, ik wil geen wijze praat ophangen maar ik probeer gewoon wat respect op te brengen voor die jongens die aan de baan werken. Ze doen gewoon hun best en ze krijgen hier een partij negatief commentaar voor de kiezen waar je u tegen zegt.Pieter en zijn V10 schreef:Hey Boomer
Zelf graven aand e baan mag niet, en ik heb geen idee wie jij bent, maar je hebt aardig wijze praat. Wanneer rijd jij er eigenlijk?
Als je gewoon tegen 1 van de jongens van de baancommissie zegt dat je wel wilt helpen gaan ze echt niet moeilijk doen ofzo, hulp lijkt me altijd welkom?
ik rijd onregelmatig op de berg, ben nu meer aan het streeten. Tegen de tijd dat de wedstrijd eraan zit te komen ben ik er weer vaker te vinden.
Wat Joost eerder zegt klopt ook... Als je met een clubje mensen een middagje de schoffel, schop etc pakt, heb je de baan zo weer strak. Doe dat elke maand en hij blijf er tof bij liggen. Iedereen is druk, dat weet ik, maar dat weet je als je in zoiets dergelijks stapt. Dat maakt het een stuk aantrekkelijk om te rijden...
Mathijs: De Benjamin
EensBernard schreef:Alleerst mijn petje af voor de SBG. Het was niet mijn bedoeling negatief te zijn. Ik heb bijzonder veel respect voor het oprichten van de stichting, het aanleggen van de baan, de enthousiaste SBG-ers en de wedstrijden die georganiseerd worden. Keep up the good work!!!Arnetteman schreef:In navolging van de reactie van Rinse het volgende als aanvulling:
Het is tevens zo dat Stichting Bikepark Groningen bestaat uit alleen maar vrijwilligers. Iedereen die binnen de stichting actief is, doet dit op basis van vrijwilligerswerk. Dit allemaal naast een baan, opleiding, afstuderen en alle andere hobbies zoals zelf actief fietsen.
Dit betekent dus dat we nooit dagelijks op de baan aan het werk kunnen zijn om de baan in topconditie te houden. Het gras groeit snel, er wordt ontzettend veel over de baan gelopen en er wordt veel gefietst. Dit heeft ook zo zijn impact op de baan.
Wij doen altijd ons uiterste best om de baan zo goed mogelijk te maken voor de wedstrijden. Over een maand is de wedstrijd. Deze komende maand zal de baan dan ook een grondige onderhoudsbeurt krijgen om hem in topconditie te laten zijn.
Wij als stichting doen er zo veel mogelijk aan om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken.
We plannen en organiseren 4X en Extreme mountainbike evenementen. Op dit moment zijn wij de enige organisatie in Nederland die dat doen. Er wordt dan ook veel van ons verwacht.
Maar zoals ik al zei, omdat we vrijwilligers zijn met niet altijd alle tijd van de wereld, zal het baanonderhoud altijd iets achterblijven ten tijde dat er GEEN wedstrijden zijn.
Graag jullie begrip hiervoor.
Begrijp goed dat wij altijd ons uiterste best doen om toffe evenementen te organiseren. Wij zitten nog maar net in ons tweede seizoen en ook voor ons is het gewoon altijd kijken en bepalen wat we moeten doen en hoe we dit moeten doen. Wij zijn er aan begonnen als een stel mountainbikers die er wat van wilden maken. Dit is ons tot op zekere hoogte gelukt. Begrijp dat wij goed ons best doen maar dat alles niet in 1 keer goed en vanzelf gaat.
Desalniettemin zouden wij het enorm op prijs stellen als er zoveel mogelijk mensen naar Groningen komen om van de baan gebruik te maken. Jullie laten de sport leven, en dat is waar het ons om gaat.
Dankzij jullie kunnen en willen wij evenementen organiseren, en dankzij ons kunnen jullie aan evenementen en wedstrijden meedoen.
Dus graag tot ziens op Bikepark Groningen.
P.s. Wij staan altijd open voor kritiek zolang dat maar goed onderbouwde en opbouwende kritiek is.
Alleen blijft het jammer dat het tegelijk met Rittershausen is. Voornamelijk omdat deze ronde een NK is. Een andere ronde van de cup is nog te missen, maar bij het NK wil iedereen er toch wel zijn.
Mijn inziens is 4X een onderdeel van het mountainbiken en staat Downhill dichter bij het 4X dan BMX. Misschien niet qua fietsvaardigheden, maar wel qua oorsprong. De bmx-ers hebben een BMX oorsprong en doen in mijn ogen (uitzonderingen daargelaten) alleen mee om een snelle winst en naamsbekendheid te willen scoren en niet vanwege de binding met de mtb sport.
Men zou het NK mee moeten rijden vanwege de binding met de 4X sport. Bij downhillers is deze binding groter dan bij BMX. En als je als BMX-er de overstapt maakt naar 4X, dan zou dit een bewuste keuze moeten zijn.
Dus (no offence) gelieve meer rekening te houden in de toekomst met de downhillers en minder met de BMx-ers!
Maar goed, uit jouw woorden begrijp ik dat hier kritisch naar gekeken is.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
M@lphy schreef:...
Ik heb het over de nationale kalenders...
Niet duitse IXS, MDC?
Veel BMX-ers willen best 4X-en maar Groningen vinden ze zowieso tever is veel gehoord! (zeker voor de belgen... in R'dam kwamen ze nog, maar Groningen?)
...
Bernard schreef:...
...
En daar heb je precies het dilemma weer terug: twee verschillende 'doelgroepen', met ieder een eigen kalender (waarvan i.i.g. de BMX kalender ook nog eens 'vol' zit)..., waardoor het iedereen naar de zin maken schier onmogelijk is.Marklesss schreef:EensBernard schreef:Alleerst mijn petje af voor de SBG. ... .... ...
Vooruitdenkend voor komend seizoen: een poll starten c.q. een enquete laten invullen op het komende NK (ik vermoed dat Bernard daar een kritische kanttekening bij kan maken) om te zien aan wat voor soort wedstrijden mensen nog meer meedoen teneinde iets van een 'grootste gemene deler' te bepalen.
Waaromrekening houden met een UCI WC planningRinse Appelstroop schreef:Malph, (en anderen)
Planning,
Verder hebben we rekening gehouden met de UCI WC en planning qua evenementen hier in Groningen.

Denk je dat er rijders uit de UCI WC naar groningen komen dan.
Je kan je beter richten wat er in nedenrland/belgie/duitsland gebeurd.
En een NK in de vakantieperiode organiseren is al niet zo slim.
Maar goed jullie doen het meer voor de rijders uit Groningen e.o.
Veel sc6 ik ben op vakantie

555+111=666
Misschien dat je dan kunt uitleggen wat Wichman, Meijer, Van Veghel, Prijkel en Beerten in Groningen deden tijdens de eerste en/of tweede racenapalm schreef:Waaromrekening houden met een UCI WC planning![]()

[/quote]
Misschien dat je dan kunt uitleggen wat Wichman, Meijer, Van Veghel, Prijkel en Beerten in Groningen deden tijdens de eerste en/of tweede race
[/quote]
Dan praat je over 5 rijders
Je kan een NK beter aan het eind van een seizoen houden.
Als organisatie wil je toch dat er een hoop rijders op af komen
Bergschenhoek hield hier wel rekening mee er kwamen meer dan 100 rijders op af.
Hoe dan ook denk ik dat het een slechte timing is voor een NK
Misschien dat je dan kunt uitleggen wat Wichman, Meijer, Van Veghel, Prijkel en Beerten in Groningen deden tijdens de eerste en/of tweede race

Dan praat je over 5 rijders

Je kan een NK beter aan het eind van een seizoen houden.
Als organisatie wil je toch dat er een hoop rijders op af komen
Bergschenhoek hield hier wel rekening mee er kwamen meer dan 100 rijders op af.
Hoe dan ook denk ik dat het een slechte timing is voor een NK
555+111=666
- Pieter en zijn V10
Nee posten op een forum is cheap!Segunda3 schreef:Talk is cheapnog mensen die deze week in Grunn zijn ?
Al blijft de baan voor de race precies zoals 'tie is, ik ga deze week nog een keer
Bernard-Jan en ik zijn 4X-ers (Dual Slalom) van het 1e uur voor 'de Newbies' die zo bijdehand doen!
Menig ouder 4X-er gaat DH-en en menig ouder BMX-er gaat 4X-en.
Anneke Beerten rijdt al lang géén BMX meer! (check ff hoe lang ze al DH reed voor BeOne!)
Daniël Prijkel, Jurg Meijer, Michael Garcia en Joey van Veghel waren na dik 10 jaar BMX race aan iets anders toe. (en Joost Wichman had bovendien last van zijn rug op 'de kleine' 20"!)
Specifiek doelgroep is er niet mijn inziens.
SBG ga vooral door met al je plannen! ! !
4X-ers komen en gaan... het leven bestaat uit keuzes maken.
IK kies voor de 1e BMX wedstrijd ná de Zomerstop!
(ik ventileerde enkel een gedachte die menig ander ook deelt.)
RIDERS READY?
Ik snap de link naar dit argument niet. Nooit geweten overigens dat Prijkel zo lang BMX heeft gereden, had de naam me toch minstens bekend voor moeten komen.M@lphy schreef:Anneke Beerten rijdt al lang géén BMX meer! (check ff hoe lang ze al DH reed voor BeOne!)
Daniël Prijkel, Jurg Meijer, Michael Garcia en Joey van Veghel waren na dik 10 jaar BMX race aan iets anders toe. (en Joost Wichman had bovendien last van zijn rug op 'de kleine' 20"!)
Daar zijn we het dan over eens, en dat is ook het probleem ten aanzien van het positioneren in de kalender.Specifiek doelgroep is er niet mijn inziens.
Eerste 4X-race overigens in 2001...
Ik haal die link naar het argument niet aan!
Het ging om de div. BMX kalenders weet je nog?
En de meeste BMX-ers beginnen zo rond hun 8e, na ± 10 jaar racen; AK, TC & EK heb je het wel gehad een beetje.
Enne zoek ff op wanneer in Bergschenhoek de 1e Dual Slalom was!
(En daarvoor was er al een Dual Slalom kalender in België!)
En de meeste BMX-ers beginnen zo rond hun 8e, na ± 10 jaar racen; AK, TC & EK heb je het wel gehad een beetje.
Enne zoek ff op wanneer in Bergschenhoek de 1e Dual Slalom was!
RIDERS READY?
En wat heeft dat met 4X WC rijders te maken, in relatie waartoe die namen werden genoemd?!M@lphy schreef:Ik haal die link naar het argument niet aan!
Ik zat zelf eerder aan vijf jaar te denken. Met een seizoen met TC's (of de NK's vroeger) en de EK's zou ik het AK lekker laten schieten anders heb je tussen april en augustus helemaal geen weekend rust. Naast dat AK-rondes en EK-rondes nog wel eens wilden samenvallen.M@lphy schreef:En de meeste BMX-ers beginnen zo rond hun 8e, na ± 10 jaar racen; AK, TC & EK heb je het wel gehad een beetje.
In het persbericht van 2006 bij de sluiting van Bergschenhoek stond na 6 jaar, dus ik ga uit van 2000. Viel destijds ook al bijzonder slecht te combineren met een volle BMX kalender (nat. & internat.).Enne zoek ff op wanneer in Bergschenhoek de 1e Dual Slalom was!
Cheeta schreef: In het persbericht van 2006 bij de sluiting van Bergschenhoek stond na 6 jaar, dus ik ga uit van 2000. Viel destijds ook al bijzonder slecht te combineren met een volle BMX kalender (nat. & internat.).
Is goed Wheze!
Ik zou als ik jou was een Bensink hek regelen... met een 'random' timing.
napalm schreef:Waaromrekening houden met een UCI WC planning :?Rinse Appelstroop schreef:Malph, (en anderen)
Planning,
Verder hebben we rekening gehouden met de UCI WC en planning qua evenementen hier in Groningen.
Als er UCI punten te verdienen zijn wel ja, dan komen die wel. Denk ook eigenlijk niet dat jij kunt beslissen voor jongens die wel WC rijden toch? Prijkel rijdt ook WC tegenwoordig en die is altijd op deze wedstrijden!
En daarbij het is en blijft wel een NK..