Ok need some help ivm chatel les gets en morzine !

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thomasmb
Contacteer:
Ok need some help ivm chatel les gets en morzine !

Bericht door thomasmb » di jul 31, 2007 10:25 am

Chatel , les gets , morzine deze namen zie je vaak bij elkaar staan in filmpjes ...
Aanstaande zaterdag vertrekke wij naar Les gets , we hebber daan een app. gehuurd met nog wat mensen maar euhh we ebbe toch nog wat vragen.

*Het bikepark van Les Gets zelf , is dit groot ? Want ik vind alleen maar fototjes van de hut jump en dergelijk en ik vroeg me af of hier nog wat leuke singletracks liggen ?

*Ist het mogelijk om een soort 'dagtocht " te doen ? Zeg maar een heel lange singletrack te doen.

* We hebben 5 volle dagen voor te biken , is het dan de moeite om naar chatel te rijden ofzo ? Of is les gets groot genoeg. We zoude echt graag van die "epic trails " rijde , heb erges iets gevonden waar je start op 3300m klopt dit :?

* nog dingen die we zeker moeten doen ?
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

alain

Bericht door alain » di jul 31, 2007 10:35 am

begin al maar met niet te veel te plannen,
je bent op vakantie en laat de zaken op je af komen.
gegarandeerd meer lol in het rijden.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jul 31, 2007 10:36 am

Dat wel maar we wille iets of wat weten wat we juist gaan doen en wat de mogelijkheden zijn.

www.monsieur-velo.be

greenie

Bericht door greenie » di jul 31, 2007 11:00 am

De moeite om van les Gets naar Chatel te rijden?
Zeker! op 3 kwartier (met fiets welteverstaan, langs morzine en avoriaz) ben je er.

En het park in les Gets bestaat uit 1 korte singletrack 2 dirtlines (grote+kleine), 1 hutdrop, 1 hutjump, wallride..niet zo spectaculair groot.
In Chatel is er ook een maar daar zijn er geen dirtjumps, het zijn meer drops die wat in de hoogte doen gaan.
In Avoriaz is er een groot opblaaskussen waar je (denk ik) voor een kleine vergoeding tricks kan oefenen.
In les Gets is er iets gelijkaardigs maar daar is het met mousseblokken.
(kan echt niet op de naam komen van zo'n ding)

En wat betreft voor jullie dagtochten, willen jullie dan één lange track zonder liften te moeten doen ofzo? :?

jojo

Re: Ok need some help ivm chatel les gets en morzine !

Bericht door jojo » di jul 31, 2007 11:24 am

thomasmb schreef:*Het bikepark van Les Gets zelf , is dit groot ? Want ik vind alleen maar fototjes van de hut jump en dergelijk en ik vroeg me af of hier nog wat leuke singletracks liggen ?
heel groot is het niet, beter laat je bikepark links liggen en rij je de DH van Mont Chery!
thomasmb schreef:*Ist het mogelijk om een soort 'dagtocht " te doen ? Zeg maar een heel lange singletrack te doen.
Ja, je kan een liftkaart kopen en kaartje en de passportes doen, die ook altijd als toertocht word gereden. Hou wel rekening mee dat alle liften open moeten zijn, of je moet willen klimmen met je bike....
thomasmb schreef:* We hebben 5 volle dagen voor te biken , is het dan de moeite om naar chatel te rijden ofzo ? Of is les gets groot genoeg. We zoude echt graag van die "epic trails " rijde , heb erges iets gevonden waar je start op 3300m klopt dit :?
je kan je prima vermaken in Les Gets, maar om veel verschillende tracks te rijden zou ik overal een beetje rijden.
hoogste punt is iets van 2200 meter (op de grens met Zwitserland).
thomasmb schreef:* nog dingen die we zeker moeten doen ?
Chatel zeker de moeite waard, Mont Chery DH in Les Gets 1 van de mooiste tracks! de Canyon in Les Gets ook zeer cool! eigelijk is het hele gebied super!!

have fun! Hoop voor je dat het droog is, wij hebben eerste 2 week van juli 2 weken regen gehad.... maar toch fun gehad!
keybone collector!!!

thomasmb
Contacteer:

Re: Ok need some help ivm chatel les gets en morzine !

Bericht door thomasmb » di jul 31, 2007 11:50 am

jojo schreef:
thomasmb schreef:*Het bikepark van Les Gets zelf , is dit groot ? Want ik vind alleen maar fototjes van de hut jump en dergelijk en ik vroeg me af of hier nog wat leuke singletracks liggen ?
heel groot is het niet, beter laat je bikepark links liggen en rij je de DH van Mont Chery!
thomasmb schreef:*Ist het mogelijk om een soort 'dagtocht " te doen ? Zeg maar een heel lange singletrack te doen.
Ja, je kan een liftkaart kopen en kaartje en de passportes doen, die ook altijd als toertocht word gereden. Hou wel rekening mee dat alle liften open moeten zijn, of je moet willen klimmen met je bike....
thomasmb schreef:* We hebben 5 volle dagen voor te biken , is het dan de moeite om naar chatel te rijden ofzo ? Of is les gets groot genoeg. We zoude echt graag van die "epic trails " rijde , heb erges iets gevonden waar je start op 3300m klopt dit :?
je kan je prima vermaken in Les Gets, maar om veel verschillende tracks te rijden zou ik overal een beetje rijden.
hoogste punt is iets van 2200 meter (op de grens met Zwitserland).
thomasmb schreef:* nog dingen die we zeker moeten doen ?
Chatel zeker de moeite waard, Mont Chery DH in Les Gets 1 van de mooiste tracks! de Canyon in Les Gets ook zeer cool! eigelijk is het hele gebied super!!

have fun! Hoop voor je dat het droog is, wij hebben eerste 2 week van juli 2 weken regen gehad.... maar toch fun gehad!
Ok hier heb ik iets aan :p EN die Dh in mont chery is die gewoon via de lift van het bikepark te bereiken ? EN zijn er kaarten te koop van het gebied met alle tracks ofzo erop ?

Van wat regen ben ik niet bang hoor 8) nene maar de vooruitzichten zzien er goed uit ! Maarja je bent nog steeds in de berge hé dus kan het weer vlug omslagen.
En isser in Les Gets een bikeshop ?

www.monsieur-velo.be

jojo

Bericht door jojo » di jul 31, 2007 12:01 pm

boven aan de lift kun je rechts en links, links is het bikepark rechts Dh Mont Chery. Wel natuurlijk de Mont Chery lift nemen en niet de Chavannes.

bij de lift kun je gratis kaartje krijgen van Les Gets en Morzine. Voor kaartje van hele gebied moet je naar VVV of bij de liftkaarten verkoop en koop je een kaartje voor 3 euro.
keybone collector!!!

RR

Bericht door RR » di jul 31, 2007 1:28 pm

Ga zelf zaterdag naar Zwitserland (Verbier - XC/FR/DH) voor een week en aansluitend nog een week Morzine (FR/DH), zag dat het weer redelijk gaat worden dus dat gaat helemaal goed komen.

Hier nog wat tips wat betreft de DH's rond Morzine;

- zuidzijde (Les Gets kant) start rechts naast liftstation en heeft wat variaties in moeilijkheids graad (veelal te maken met steilte dan echt technisch). Dit is een aangelegde Dh met leuke flow erin en je kan her en der nog zelf wat combinatie proberen door wat oudere stukken te combiner met de huidige downhill. Zitten wel een paar listige watergoten in dus wees gewaarschuwd.

- noordzijde (Avoriaz kant), beide liften omhoog nemen, singletrack richting Avoriaz / Les Lindarettes volgen. Na en stuk over de heuvelkam komt er een kleine afdaling naar beneden, hierop het pad naar links pakken en de wandelroute naar Morzine volgen. Deze zit ook in de PDS en volgt in het begin de flank van de berg met wat klimmen en dalen (alles prima te doen) waarna het pas echt leuk en je wat speedstukken met wordtels krijgt en een berg haardspelden onderaan de track. (niet duidelijk boven op de top even een local vragen die kunnen je de trail zo aanwijzen).

- de downhill van Avoriaz, redelijk technisch met wat flinke drops en zag begin Juli dat er wat nieuwe lijnen zijn met wat north-shore erin. Als je de lift vanaf Les Lindarettes naar Avoriaz pakt kun je de track al zien liggen. Boven aan de lift links, de Dh begint dan na een paar honderd meter aan de linkerkant.

*Liftpassen voor het hele pds-gebied kosten € 60,- maar dan kun je van Les Gets tot aan Chatel en omstreken hergebruik maken van de liften. Check altijd wel even of de liften open zijn, sommige willen nog wel eens alleen op bepaalde dagen open zijn.

Voor (epic)-dag trips kun je misschien terecht bij Ride-on in Les gets, opereren vanuit een chalet als je Les gets binnen komt of vanuit de bar Les Boomerang (www.rideontours.co.uk). En Endlessride in Morzine (www.endlessride.com).

Have :arms: fun
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

jojo

Bericht door jojo » di jul 31, 2007 1:44 pm

RR schreef:*Liftpassen voor het hele pds-gebied kosten € 60,- maar dan kun je van Les Gets tot aan Chatel en omstreken hergebruik maken van de liften. Check altijd wel even of de liften open zijn, sommige willen nog wel eens alleen op bepaalde dagen open zijn.
die 60 euro is dan wel voor een hele week, per dag kost een liftkaart voor het hele gebied iets van 15 euro.
keybone collector!!!

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jul 31, 2007 2:18 pm

jojo schreef:
RR schreef:*Liftpassen voor het hele pds-gebied kosten € 60,- maar dan kun je van Les Gets tot aan Chatel en omstreken hergebruik maken van de liften. Check altijd wel even of de liften open zijn, sommige willen nog wel eens alleen op bepaalde dagen open zijn.
die 60 euro is dan wel voor een hele week, per dag kost een liftkaart voor het hele gebied iets van 15 euro.
Ok jojo en RR ECHT bedankt !! :o
Gaan een kaartje voor heel de week kpen voor de lift. Dus als ik he tzo hoor is er genoeg " spek voor onzen bek " in en rond les gets :o Ik denk wel dat het een shok voor me gaat zijn : Ben alleen maar Winterbergachtige toestande gewoon :lol: ( kunstmatige 'sprintjes ' van 500m lang :p )

www.monsieur-velo.be

Plaats reactie