Something new, [aangekomen, nu met foto's]
Moderators:JJ, Beheerders
-
Hey Cubeman
Inderdaad een schitterende opbouw. De onderdelenkeuze is op zich al een klassier aan het worden.
V.w.b. de keuze van zadelpen. Je noemt de makkelijkere installatie bij de Eriksen t.o.v. de Moots. Dit is zeker waar maar ' schoevendraaier' gebruiken bij de Moots?? U kent de truc met de stuiver nog niet?
Inderdaad een schitterende opbouw. De onderdelenkeuze is op zich al een klassier aan het worden.
V.w.b. de keuze van zadelpen. Je noemt de makkelijkere installatie bij de Eriksen t.o.v. de Moots. Dit is zeker waar maar ' schoevendraaier' gebruiken bij de Moots?? U kent de truc met de stuiver nog niet?
Thanks, ben zelf zeer nieuwsgierig hoe het geheel er uit gaat komen te zien al heb ik in m'n hoofd wel een plaatje weten te vormen.
Redelijk klassiek en tijdloos opgebouwd zonder meteen te saai te worden zeg maar.
Die stuiver tip heb ik wel eens gelezen, maar aangezien we geen stuivers meer hebben in Nederland....
De schroevendraaier was de eerste die in m'n hoofd op kwam, maar het idee is bij alle oplossingen eigenlijk hetzelfde natuurlijk.
Redelijk klassiek en tijdloos opgebouwd zonder meteen te saai te worden zeg maar.
Die stuiver tip heb ik wel eens gelezen, maar aangezien we geen stuivers meer hebben in Nederland....

De schroevendraaier was de eerste die in m'n hoofd op kwam, maar het idee is bij alle oplossingen eigenlijk hetzelfde natuurlijk.
Put the fun between your legs!
Een update maar weer?
Gisteren contact gehad met Walt en volgend de laatste berichten was hij gisteren bezig met de braze-ons van het frame.
Voor de rest zat alleen in elkaar en gaat het frame vandaag of morgen naar de poedercoater voor een kleurtje.
Zit er toch weer schot in de zaak:)
Gisteren contact gehad met Walt en volgend de laatste berichten was hij gisteren bezig met de braze-ons van het frame.
Voor de rest zat alleen in elkaar en gaat het frame vandaag of morgen naar de poedercoater voor een kleurtje.
Zit er toch weer schot in de zaak:)
Hopsakee, weer een update!
Bericht gehad dat de Walts terug is van de poedercoater:)
Op het moment moet Walt hem nog even voorzien van z'n balhoofdplaatje en inpakken voordat hij op de post kan.
Ook bericht gehad dat ik binnenkort m'n nieuwe wielen (Hope Pro II SS/DT Comp/Salsa Delgado Race) in ontvangst mag nemen, en daarmee heb ik dan bijna alle parts voor de Waltworks binnen.
Enkel nog even zien en uitproberen welke lengte stuurpen ik nodig heb en dan is hij helemaal klaar.
Komt nu dus steeds dichterbij!
Hopelijk de volgende update voorzien van foto's van het frame
Bericht gehad dat de Walts terug is van de poedercoater:)
Op het moment moet Walt hem nog even voorzien van z'n balhoofdplaatje en inpakken voordat hij op de post kan.
Ook bericht gehad dat ik binnenkort m'n nieuwe wielen (Hope Pro II SS/DT Comp/Salsa Delgado Race) in ontvangst mag nemen, en daarmee heb ik dan bijna alle parts voor de Waltworks binnen.
Enkel nog even zien en uitproberen welke lengte stuurpen ik nodig heb en dan is hij helemaal klaar.
Komt nu dus steeds dichterbij!
Hopelijk de volgende update voorzien van foto's van het frame

And stalled again....
Vandaag weer een negatief bericht:(
Walt heeft wat "bubbling on the powdercoat near the cable stops" gevonden en wil weten wat ik er van denk.
Hij "denkt" zelf dat het "no big deal" is en gaat me foto's mailen zodat ik kan uitmaken wat ik wil.
Ik ben nu aan het uitzoeken wat het risico is als ik het accepteer.
Eigenlijk ben ik van mening dat hij het maar gewoon terug moet sturen naar de poedercoater en laat die het maar oplossen.
Desnoods strippen en opnieuw coaten.
Geen idee of ze plaatselijk kunnen bijwerken.
Maar aangezien het een stalen frame is neem ik zelf liever geen risico en wil ik gewoon een goede coating.
Walt heeft wat "bubbling on the powdercoat near the cable stops" gevonden en wil weten wat ik er van denk.
Hij "denkt" zelf dat het "no big deal" is en gaat me foto's mailen zodat ik kan uitmaken wat ik wil.
Eigenlijk ben ik van mening dat hij het maar gewoon terug moet sturen naar de poedercoater en laat die het maar oplossen.
Maar aangezien het een stalen frame is neem ik zelf liever geen risico en wil ik gewoon een goede coating.
Re: And stalled again....
Zeikerd.Cubeman schreef:Vandaag weer een negatief bericht:(
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Klok, lul niet.
Moeilijke keus, wel goed dat ie het je voorlegt.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Klok.....Klepel.....[hier verder zelf invullen]JJ schreef:Klok, lul niet.
JJ
Zeker netjes!
Ik denk er over na om mits het niks groots is er wellicht genoegen mee te nemen op voorwaarde dat hij Waltworks decals bij het frame doet.
Mocht het dan toch een probleem worden dan an ik altijd zelf in NL nog een poedercoater aanschieten voor een vers kleurtje.
Al zit ik dan misschien wel weer met de garantie....
De beschadiging zal in principe onder de bovenbuis zitten en dus uit het zicht.
Het blaasje kan ik dan zelf sealen met wat nagellak om verdere ellende te voorkomen.
Misschien dat de experts hier er misschien iets zinnigs over kunnen zeggen?
Maar toch overheerst het gevoel dat ik gewoon een goede afwerking wil en dus geen compromis wil sluiten:(
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat je er zo in zit. Is in dit geval ook niet iets waar Walt wat aan kan doen maar hij moet het wel zelf regelen met zijn poeder coater. En zoveel werk is het toch ook niet?
Ik denk dat ik het ook zou laten verhelpen, moet toch een droomfiets worden en als er dan net weer iets net niet goed is blijft dat knagen..
Das mijn gevoel. Maar mss zie je op de fotoos wel helemaal niks en is Walt een super grote perfectionist en dus eigenlijk zelf ook niet tevreden met de minste afwijking, terwijl het echt minimaal is.
Fotoos afwachten zou ik zeggen.
JJ
Ik denk dat ik het ook zou laten verhelpen, moet toch een droomfiets worden en als er dan net weer iets net niet goed is blijft dat knagen..
Das mijn gevoel. Maar mss zie je op de fotoos wel helemaal niks en is Walt een super grote perfectionist en dus eigenlijk zelf ook niet tevreden met de minste afwijking, terwijl het echt minimaal is.
Fotoos afwachten zou ik zeggen.
JJ
Je gaat je toch ergeren
aan een plekje, ook al is het uit zicht en geen "biggie" je weet dat ie er zit.
Dus ik zou..... maar dat is niet aan mij, het is niet mijn frame (werd ie maar van mij

Dus ik zou..... maar dat is niet aan mij, het is niet mijn frame (werd ie maar van mij

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
De eerste kras moet je zelf maken, terwijl JIJ op de fiets zit. Dan is ie niet erg. Net als de eerste deuk 
JJ

JJ
Een vriend van me had dat laatst joh, die kon wel huilenJJ schreef:Net als de eerste deuk![]()

Over 'het bubbeltje', bekijk de foto's. Hoogstwaarschijnlijk is het niets ergs en kun je, zoals je al zei, het met een klein beetje nagellak of andere blanke lak 100% goed maken.
Het zit ten slotte uit het zicht, en als het dan ook nog eens niet kan gaan roesten is er IMO geen reden om het frame terug te laten gaan naar de spuiter.
Een setje decals als compensatie vragen kan zeker geen kwaad, kun je over bijv 2 jaar je fiets compleet laten herlakken en restylen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Eenzelfde project voor mijzelf is momenteel onderweg vanuit de States

(daarover later meer!)
Hubert
Dit is een ingewikkelde. Als je weet dat er iets niet 100% is, wil je het zsm goed krijgen. Aan de andere kant wil je er zo snel mogelijk op rijden. Alles afwegend zou ik vragen of Walt het kan reparern, zodat er geen structurele beschadiging kan optreden. Dat moet hij kunnen. Als dit kan, zou ik me in the end waarschijnlijk minder druk maken om zo'n kleine onvolkomenheid. Je zult toch zien dat je bij de afmontage de bahco erop laat vallen of zoiets stoms. Uiteindelijkwordt die gebruikt en wil je vooral dat ie lang meegaat. Decals alvast in huis hebben is dan handig. Heb ik voor mijn willits ook. Is weliswaar niet gelakt, maar decals slijten minstens net zo hard.
Hubert ! schreef:Een vriend van me had dat laatst joh, die kon wel huilenJJ schreef:Net als de eerste deuk![]()
Over 'het bubbeltje', bekijk de foto's. Hoogstwaarschijnlijk is het niets ergs en kun je, zoals je al zei, het met een klein beetje nagellak of andere blanke lak 100% goed maken.
Het zit ten slotte uit het zicht, en als het dan ook nog eens niet kan gaan roesten is er IMO geen reden om het frame terug te laten gaan naar de spuiter.
Een setje decals als compensatie vragen kan zeker geen kwaad, kun je over bijv 2 jaar je fiets compleet laten herlakken en restylen.
Hubert
Bubbeltjes in de lak...
bij staal? Tricky... zeker als het bij de nokjes is. Waarom... ? Kan namelijk een niet goed gereinigde plek zijn en dat er dus residu van de soldeer flux onder de lak zit... dit is agressief en blijft door werken....
Als Walt het nu al ontdekt; uitstellen die levering en gewoon 100% op orde laten maken, dan er later hier in NL achterkomen dat de bubbeltjes doorbubbelen en je 'verder' van huis bent....
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
WTF, waar heb je die voor nodigPottser schreef:de bahco erop laat vallen

JJ
Even wat plaatjes:)
Vanmorgen een mailtyje van JJ met foto's van m'n voorwiel wat ik vanavond op ga halen.
Er is ook een soortgelijk achterwiel bij natuurlijk, met een Hope Pro II SS naaf.
Linkje naar de pixie's:
(zet de zonnebril maar op want ze zijn bling bling)
http://farm2.static.flickr.com/1066/969 ... 01aa_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1243/969 ... a038_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1194/969 ... 6dbc_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1316/969 ... 2b3e_b.jpg
Rrrrrrrrr
Vanmorgen een mailtyje van JJ met foto's van m'n voorwiel wat ik vanavond op ga halen.
Er is ook een soortgelijk achterwiel bij natuurlijk, met een Hope Pro II SS naaf.
Linkje naar de pixie's:
(zet de zonnebril maar op want ze zijn bling bling)
http://farm2.static.flickr.com/1066/969 ... 01aa_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1243/969 ... a038_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1194/969 ... 6dbc_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1316/969 ... 2b3e_b.jpg
Rrrrrrrrr

Ik zou in dit geval ook het zekere voor het onzekere nemen, het is een custom frame in een custom kleur waar je een custom prijs voor betaald, dan mag je toch verwachten dat het goed is...?!
Bij een standaard off-the-shelf frame zou je nog kunnen denken 'lamaarzitten' maar ik zou juist bij dit soort frames niet denken "ik mot em zo snel mogelijk hebben!"
my 2ct
Bij een standaard off-the-shelf frame zou je nog kunnen denken 'lamaarzitten' maar ik zou juist bij dit soort frames niet denken "ik mot em zo snel mogelijk hebben!"
my 2ct
Cubeman schreef:Vandaag weer een negatief bericht:(
Misschien makkelijk praten, maar heeft Walt zelf geen gevoel voor kwaliteit? Of liever; een streven voor kwaliteit.. als hij zelf niet te vreden is, waarom dan de klant überhaupt de vraag stellen het te accepteren...? Tuurlijk melden dat er dus dan een uitstel aan zit te komen, maar die zal de klant echt wel begrijpen als er met het lakwerk wat mis is gegaan.
Walt zei zelf letterlijk: "I *think* it's not a big deal but I want you to see it for yourself before I put thet frame and fork on a plane".DeKerf's schreef:Cubeman schreef:Vandaag weer een negatief bericht:(
Misschien makkelijk praten, maar heeft Walt zelf geen gevoel voor kwaliteit? Of liever; een streven voor kwaliteit.. als hij zelf niet te vreden is, waarom dan de klant überhaupt de vraag stellen het te accepteren...? Tuurlijk melden dat er dus dan een uitstel aan zit te komen, maar die zal de klant echt wel begrijpen als er met het lakwerk wat mis is gegaan.
"Then you can decide if you'd like me to get the frame re-shot".
Ik denk na wat ik gelzen heb ik de afgelopen dagen dat ik hem het probleem gewoon op laat lossen.
Hij moet dan maar contact opnemen met z'n poedercoater en overleggen wat de beste oplossing is.
Als dat compleet opnieuw coaten betekend is dat jammer, maar dan moet dat maar.
- didadunlop