Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Infloto
Bericht
door Infloto » do jul 26, 2007 11:32 pm
Ik druk me voorzichtig uit als ik zeg dat ik nog nooit een hoge pet op heb gehad van Theo de Rooy, sommigen hier kunnen dat beamen. Iemand die consequent verkeerde beslissingen nam en neemt. Maar wat hij nu flikte was voor mij echt ongelooflijk. Zoals ik al zei, hij en hij alleen baseert zich op wat één iemand zegt en verder niets. Voordat je iets doet als dit wil je toch, op z'n minst, bewijzen hebben. Iemand ontslaan op basis van aannames is ongeloofwaardig en onterecht.
Ik doe Theo de Rooy definitief in de
Wat Rasmussen dan ook misschien gedaan zou hebben weet ik niet en weet hij vooral zelf, denk niet dat je daarover mag en kunt oordelen. Maar in mijn optiek is het nog stommer dan stom om iemand die een grote kans maakt om voor jouw ploeg de gele trui naar Parijs te brengen te ontslaan. Alleen omdat hij de regels van de ploeg niet nageleefd zou hebben. Die regeltjes gelden voor binnen de ploeg en hoeven dus niet naar buiten gebracht te worden (ai, alweer een verkeerde beslissing van de Rooy) wat de zege voor Rabobank opgeleverd zou hebben.
Ik sluit me bij Rasmussen aan: Ik denk dat de Rooy gek aan het worden is.
huh?
-
Segunda3
Bericht
door Segunda3 » vr jul 27, 2007 12:42 am
Djeez, boerenleenbank-managers-beslissing blijft het toch,
te laat, fout, je moet toch zelf ook voelen dat het rammelt, maar toch gewoon met een plaat voor je kop doorhakken.
Maareeuh, ontslagen, dusss...
hij is er nou toch; kan die jongen niet ff een fiets en een shirtje lenen zodat 'tie kan doorgaan dat stelletje mafkezen aan gort te rijden ? Aan motivatie geen gebrek lijkt me

-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » vr jul 27, 2007 3:46 am
Ik druk me voorzichtig uit als ik zeg dat ik nog nooit een hoge pet op heb gehad van Theo de Rooy, sommigen hier kunnen dat beamen. Iemand die consequent verkeerde beslissingen nam en neemt. Maar wat hij nu flikte was voor mij echt ongelooflijk. Zoals ik al zei, hij en hij alleen baseert zich op wat één iemand zegt en verder niets. Voordat je iets doet als dit wil je toch, op z'n minst, bewijzen hebben. Iemand ontslaan op basis van aannames is ongeloofwaardig en onterecht.
Ik doe Theo de Rooy definitief in de
Wat Rasmussen dan ook misschien gedaan zou hebben weet ik niet en weet hij vooral zelf, denk niet dat je daarover mag en kunt oordelen. Maar in mijn optiek is het nog stommer dan stom om iemand die een grote kans maakt om voor jouw ploeg de gele trui naar Parijs te brengen te ontslaan. Alleen omdat hij de regels van de ploeg niet nageleefd zou hebben. Die regeltjes gelden voor binnen de ploeg en hoeven dus niet naar buiten gebracht te worden (ai, alweer een verkeerde beslissing van de Rooy) wat de zege voor Rabobank opgeleverd zou hebben.
Ik sluit me bij Rasmussen aan: Ik denk dat de Rooy gek aan het worden is.
Ken jij Theo de Rooij? Weet jij exact op welke grond hij beslissingen moet nemen? Hoe weet jij dat hij zich alleen op die bron baseert?
Zo ja dan kan je dat inderdaad zeggen. Maar als jij het volgende zegt:
Maar in mijn optiek is het nog stommer dan stom om iemand die een grote kans maakt om voor jouw ploeg de gele trui naar Parijs te brengen te ontslaan. Alleen omdat hij de regels van de ploeg niet nageleefd zou hebben. Die regeltjes gelden voor binnen de ploeg en hoeven dus niet naar buiten gebracht te worden (ai, alweer een verkeerde beslissing van de Rooy) wat de zege voor Rabobank opgeleverd zou hebben.
en je hebt zijn contract niet gelezen dan weet je dus niet waar het over gaat. Regels zijn regels. De regels binnen de ploeg zullen onderdeel zijn van zijn contract dus wanneer hij zich er niet aan houdt is dat contractbreuk. Het is gewoon een arbeidscontract niet meer en niet minder. Ik zou hem ook ontslaan als blijkt dat hij gelogen heeft. waarom? Omdat hij de ploeg in zijn totaliteit meer schade berokkend door de te blijven dan wanneer hij vertrekt. Zoals ik al eerder heb gezegd; Rabo veegt zijn stoepje schoon (of dat juist is is een compleet andere vraag). Iets wat ieder zichzelf respecterend bedrijf doet. Laten we er ook niet meer van maken dan het is. Als blijkt dat Theo gelogen heeft en Rasmussen op valse gronden ontslagen heeft dan zal Rasmussen een dikke rechtszaak aanspannen vanwege gederfd inkomen. Dat is business.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » vr jul 27, 2007 6:51 am
Ik denk persoonlijk dat De Rooij de enige juiste beslissing heeft genomen, die hij kon maken... niet meer, niet minder.
Dat betekent in mijn optiek niet dat Rasmussen een vuile leugenaar is of een dope-gebruiker, maar in het ploeg en sponsorbelang is deze keuze de enige. Daarnaast is Rabo blijkbaar 100% eigenaar van de Wielerploeg bv...
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr jul 27, 2007 7:00 am
De tour (en elke andere grote prof wedstrijd, niet alleen wielrennen) zit al eeuwen vol met doping. Alleen waren we (onze papa's en opa's incluis), zoals eerder al iemand zei, een aantal jaren geleden iets naiever.
Misschien zijn deze jaren van gekloot wel goed voor weer een mooie ronde over een aantal jaar. Het is jammer dat er nu mensen (wel of niet terecht) naar de kloten gaan door de beschuldigingen, maar het lijkt me dat de renners hier wel wat van leren. Alhoewel, dat dachten we van deze tour ook natuurlijk.
Ik snap het nog steeds niet hoe Vino zo dom heeft kunnen zijn tot 2 maal toe een bloedtransfusie te ondergaan terwijl bekend is dat dit gewoon aan te tonen is met de huidige testen..
Rare jongens, die fietsers
JJ
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » vr jul 27, 2007 7:21 am
ik lees dit:
Hein Verbruggen
"Rasmussen heeft weliswaar twee controles gemist, maar hij heeft daarnaast wel out-of-competition controles gehad die negatief uitvielen", aldus IOC-lid Hein Verbruggen en voormalig voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI. "Hij verdient daarmee het voordeel van de twijfel. Waar haalt men, en dan vooral de Franse pers, de moed vandaan om hem zo aan te pakken? Er worden in de sport honderden van dat soort controles gemist."
Ook las en zag ik opiniepeilingen, met vragen als "hoe betrouwbaar vind u het wielrennen?" En dan de uitslag van woensdag vergelijken met die van donderdag (pal na het Rasmussen incident)... Zo kan ik ook een opiniepeiling beinvloeden (en de uitkomst tevoren inschatten!).
Ik kan deze peiling nergens meer online vinden, als iemand em weet te staan hoor ik dat graag!
-
alain
Bericht
door alain » vr jul 27, 2007 7:39 am
@JJ,
Vino heeft waarschijnlijk maar 1 keer een bloedtransfusie ondergaan (of gedaan),
dat duurt wel een tijdje voordat de bloedspiegel terug op zijn normale peil is en het niet meer opspoorbaar is.
Qua de zaak Rasmussen,
er zijn meerdere kleine 'dingen' die niet (meer) lijken te kloppen,
gemiste controles, leugen over verblijfplaats, leugen over het telefoontje, ..
Zo wordt het moeilijk om je onschuld staande te houden tegenover de massa, ook al ben je nooit positief bevonden.
En dat Rasmussen uit de tour moest wijt ik aan de druk van de pers en het ASO(siaal clubje).
Als je vandaag in de krant een foto ziet van Boogie die een supporter een vuistslag geeft,
dan weet je wel hoelaat het is...
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr jul 27, 2007 7:59 am
alain schreef:@JJ,
Vino heeft waarschijnlijk maar 1 keer een bloedtransfusie ondergaan (of gedaan),
dat duurt wel een tijdje voordat de bloedspiegel terug op zijn normale peil is en het niet meer opspoorbaar is.
Ok, dus door die ene transfusie zou hij twee keer positief getest zijn? Ik had het anders begrepen, maar het blijft in mijn ogen een vrij domme actie.
Het is triest voor Boogerd en de rest van 'onze' nationale trots, de Rabo ploeg. Die gasten hebben zo hard en zo goed gewerkt. Ik las in de krant van iemand die zijn rekening zou willen cancelen... Ik ben nu nog blijer dat ik met mijn rekeningen de Rabobank kan steunen in hun steun aan de talloze Nederlandse sportprojecten.
Wordt tijd om wat chauvinistischer te worden denk ik, toch wat geleerd van die Kut Fransen.
JJ
JJ
-
LSmtb
Bericht
door LSmtb » vr jul 27, 2007 10:20 am
Rasmussen was gewoon in
Mexico. Als dit klopt, zijn ze bij Rabo nog niet jarig...
-
Segunda3
Bericht
door Segunda3 » vr jul 27, 2007 10:23 am
LSmtb schreef:Rasmussen was gewoon in
Mexico. Als dit klopt, zijn ze bij Rabo nog niet jarig...
Sjaaa, volgens zijn schoonouders

niet heel overtuigend denk ik. Btw, sinds wanneer ligt Durango in Mexico ?
O ja, check dit topic op Fok
Waar zag jij Contador stiekum trainen ?
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » vr jul 27, 2007 10:59 am
Niemand Plons zijn reactie gelezen?(paar bladzijde terug)
En dat werd bevestigd door Jans Koerts toen ie onlangs bij Mart Smeets zat. Helder toch.
Zijn we minder naïever dan 10 jaar terug? Het publiek wil de Tour toen en nu zien.
Regelmakers vinden dat je geen doping mag gebruiken maar wat kan het publiek dat schelen? Niks, want anders wordt er niet zo massaal naar de Tour gekeken en gaan er niet zoveel euro's in de Tour om.
Topsport gaat over het algemeen om veel geld dus wil je sterker zijn dan je concurrent en dus gebruik je van alles om eerste te worden. Logisch, zo werkt het buiten de sport meestal ook.
-
LSmtb
Bericht
door LSmtb » vr jul 27, 2007 11:37 am
En toch ben ik geneigd om Rasmussen te geloven. Ome Theo heeft in het verleden al meer rare fratsen uitgehaald en staat/stond onder grote druk van zijn fijne sponsor en de Franse pers.
Hopelijk kan Rasmussen aantonen dat hij idd in Mexico was (en so what als hij tussendoor een paar dagen in Italië is geweest) en fietst hij volgend jaar iedereen er weer vanaf. Hij verdiend het niet om op deze manier te eindigen...
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr jul 27, 2007 12:41 pm
Ik neig het daar mee eens te zijn. Ik hoop ook nog steeds dat het waar is...
JJ
-
Dick Pony - Berichten:368
Bericht
door Dick Pony » vr jul 27, 2007 4:25 pm
Boogerd de etappe? Dat zou mooi zijn.
edit:
Ah jammer. Wel karakter getoond. Boogerd well done!
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » vr jul 27, 2007 5:50 pm
Via via aan dit plaatje gekomen. Schijnt ergens in Zutphen te hangen

.

-
Infloto
Bericht
door Infloto » vr jul 27, 2007 6:00 pm
LSmtb schreef:En toch ben ik geneigd om Rasmussen te geloven. Ome Theo heeft in het verleden al meer rare fratsen uitgehaald en staat/stond onder grote druk van zijn fijne sponsor en de Franse pers.
Hopelijk kan Rasmussen aantonen dat hij idd in Mexico was (en so what als hij tussendoor een paar dagen in Italië is geweest) en fietst hij volgend jaar iedereen er weer vanaf. Hij verdiend het niet om op deze manier te eindigen...
ik sluit me hierbij aan.
huh?
-
Fast - Berichten:607
Bericht
door Fast » vr jul 27, 2007 7:50 pm
Gebrek aan lef om keuzes te maken, Of je maakt voor de tour de keuze om Rasmussen niet mee te nemen of je gaat met zijn allen voor geel.
Geen laf half-half gedoe, eerst opportunistisch Rasmussen mee nemen en zodra het te heet onder je voeten wordt, hem alsnog naar huis sturen.
Prachtig vind ik ook de reacties van bijvoorbeeld Patrick Lefevere over renners die gebruiken. Wie nam ook alweer Virenque in zijn ploeg na de Festina affaire? Enne..... was hij toen niet de held van de fransen die nu zo hard lopen te roepen?
Trying is the first step towards failure.
-
LSmtb
Bericht
door LSmtb » vr jul 27, 2007 8:10 pm
Fast schreef:Gebrek aan lef om keuzes te maken, Of je maakt voor de tour de keuze om Rasmussen niet mee te nemen of je gaat met zijn allen voor geel.
Geen laf half-half gedoe, eerst opportunistisch Rasmussen mee nemen en zodra het te heet onder je voeten wordt, hem alsnog naar huis sturen.
Tja, dat is dus Ome Theo. De baas van een miljoenen toco die een beslissing neemt en dan zo 'gemotioneerd' is dat hij niet eens de pers te woord kan staan. Zoek aub een ander functie...
Fast schreef:Prachtig vind ik ook de reacties van bijvoorbeeld Patrick Lefevere over renners die gebruiken. Wie nam ook alweer Virenque in zijn ploeg na de Festina affaire? Enne..... was hij toen niet de held van de fransen die nu zo hard lopen te roepen?
Idd. Maar wat dacht je van Christian Prudhomme... eerst 100% achter Rasmussen en dan opeens 100% tegen. Is ook niet echt wat je consequent noemt.

-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » za jul 28, 2007 9:25 am
Ondertussen gaan er nu de geruchten de ronde dat Mauricimo Soler ook gedoped heeft en betrapt is. Gisteravond was er al een politieinval bij het team van Barloworld en zometeen zal er sowieso een persconferentie komen waar allicht wat meer dudelijkhied komt.
EDIT: Nou blijkt het dus weer allemaal lariekoek te zijn DAMN!!!

Laatst gewijzigd door
BLRacing op za jul 28, 2007 12:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » za jul 28, 2007 9:40 am
BLRacing schreef:Ondertussen gaan er nu de geruchten de ronde dat Mauricimo Soler ook gedoped heeft en betrapt is. Gisteravond was er al een politieinval bij het team van Barloworld en zometeen zal er sowieso een persconferentie komen waar allicht wat meer dudelijkhied komt.
Als ik eerlijk ben heb ik dit al een beetje zien aankomen. Deze jongen presteert te goed. Nog nooit van deze jongen gehoord en nu al vanuit een wildcard positie de bolletjestrui. Bedenkelijk

In wellicht mindere maten, maar what about Contador...?
-
Luc
Bericht
door Luc » za jul 28, 2007 9:58 am
De prestatie van Contador is beter dan verwacht, maar niet echt een grote verrassing. Die presteert al uitstekend van in Parijs-Nice.
De heren organisatoren en ploegleiders moeten wel eens flink gaan nadenken over wat ze willen. Het paniekvoetbal dat we de voorbije dagen zien, is echt wel schandalig. Samen met de pers zijn zij voor mij de grootste hypocrieten.
-
Akwa
-
Contacteer:
Bericht
door Akwa » za jul 28, 2007 3:58 pm
Wat is doping?
Wanneer heb je eerlijke competitie?
De hele discussie moet eerst gaan over de juiste omschrijving van doping.
Wanneer is iets doping en/of herstelbevorderend middel. Op de dopinglijst staan medicamenten die niet of negatief werken op de sporters.
Als je astma heb mag je wel gedoseerd 'doping 'gebruiken, zoals Petacchi.
Niet alle ploegen beschikken over de zelfde mogelijkheden oa door financiele beperkingen, dus in het materiaal en begeleiding zit ook verschil. Moeten we dit dan ook niet toestaan?
In de champcar rijden ze allemaal in de zelfde auto, misschien een optie voor de tour iedereen op dezelfde soort fiets.
De beste doping is nog altijd de gele trui

, strafbaar?
Akwa
-
Bericht
door Dick Pony » za jul 28, 2007 4:47 pm
Ik weet niet veel van doping, maar;
Als Rasmussen op een bepaald moment zijn test mist en vervolgens de week erop negatief getest wordt. Dan is er toch niets aan de hand?
Of zijn de tests zo slecht dat je de ene week doping kan gebruiken, dat dat de volgende week niet meer kan worden opgespoord, en weer een paar weken later daar voordeel van ondervind in de tour?
Ik begrijp uit heel de affaire dat de tests dus lang niet goed genoeg zijn?
Hij is 14 keer getest en nog een paar keer buiten competitie, allemaal negatief, maar dat is dus niet goed genoeg. Moeten renners nu dagelijks getest worden?
-
Bericht
door Dick Pony » za jul 28, 2007 4:50 pm
Akwa schreef:Wat is doping?
De beste doping is nog altijd de gele trui

, strafbaar?
Akwa
Dubbelblind fietsen? Geen tijden of punten bekend maken tot de meet in Parijs. Dan rekenen de officials alles uit en weten we wie er gewonnen heeft. Een idee.
-
alain
Bericht
door alain » za jul 28, 2007 5:08 pm
Dick Pony schreef:Geen tijden of punten bekend maken tot de meet in Parijs.
Gewoon non-stop laten rijden,
de eerste legt zijn fiets op de meet