Re:wheelie one hand
Moderator:Beheerders
ik heb opzich wel een relaxte tip voor wheelien met 1 hand...
Kantel de punt van je zadel verder naar onderen zodat hij horizontaal komt te staan als je op het evenwicht van je wheelie zit. Hierdoor hoef je niet aan je ene arm te hangen met de wheelie maar ondersteunt het zadel gewoon je lichaam. Gewoon optrekken met 2 handen en dan zachtjes (in het begin met oefenen) 1 loslaten.
Het is natuurlijk wel het handigst als je de hand loslaat waar je je voorrem hebt zitten (links?) maar dat spreekt wel voor zich natuurlijk.
Ik hoop dat je er iets aan hebt....(ik in ieder geval wel)
Kantel de punt van je zadel verder naar onderen zodat hij horizontaal komt te staan als je op het evenwicht van je wheelie zit. Hierdoor hoef je niet aan je ene arm te hangen met de wheelie maar ondersteunt het zadel gewoon je lichaam. Gewoon optrekken met 2 handen en dan zachtjes (in het begin met oefenen) 1 loslaten.
Het is natuurlijk wel het handigst als je de hand loslaat waar je je voorrem hebt zitten (links?) maar dat spreekt wel voor zich natuurlijk.
Ik hoop dat je er iets aan hebt....(ik in ieder geval wel)
One handers lukken het best als je gewoon dicht bij het balanspunt blijft. Dan heb je aan 1 arm genoeg. Inmiddels lukt het me ook vrij aardig om onehand circles te doen (op achterwiel dus voor de zeikerds, want die zijn er geloof ik nogal veel).
Een agent heeft me ook verteld dat ik aansprakelijk gesteld zou kunnen worden. Als er bijvoorbeeld een automobilist op een ander rijd omdat hij afgeleid word.. Lekker ver gezocht dus..
Hoef je je trouwens niets van aan te trekken verder want alle andere blauwen vonden het niet erg of leuk om te zien.
Een agent heeft me ook verteld dat ik aansprakelijk gesteld zou kunnen worden. Als er bijvoorbeeld een automobilist op een ander rijd omdat hij afgeleid word.. Lekker ver gezocht dus..
Hoef je je trouwens niets van aan te trekken verder want alle andere blauwen vonden het niet erg of leuk om te zien.
Het is helemaal niet dom om weelies te maken, hierdoor raakt je voorwiel de grond niet en heb je minder rolweerstand.
Als je goeie weelies kan maken zul je erachter komen dat je fiets ineens een stuk lichter gaat rijden zodra je een weelie maakt.
Ik maak daarom altijd weelies als ik naar de heuvels fiets, dit kost mij veel minder energie.
vooral als je 2.5 banden op je fiets heb scheelt het een hele hoop.
p.s. ik ken ook iemand die een weelie met een hand aan zijn stuur kan starten (en dan pakt hij hem niet bij de stuurpen)
naar mijn weten moet je hier echt veel kracht voor hebben.
Als je goeie weelies kan maken zul je erachter komen dat je fiets ineens een stuk lichter gaat rijden zodra je een weelie maakt.
Ik maak daarom altijd weelies als ik naar de heuvels fiets, dit kost mij veel minder energie.
vooral als je 2.5 banden op je fiets heb scheelt het een hele hoop.
p.s. ik ken ook iemand die een weelie met een hand aan zijn stuur kan starten (en dan pakt hij hem niet bij de stuurpen)
naar mijn weten moet je hier echt veel kracht voor hebben.
-
om vanaf de gron deen one hand wheelie te doen, zet je best je zadel wat hoger, zodat je eerder het evenwichtspunt bereikt. Een kleine versnelling helpt ook. Dan trap je je voorwiel de lucht in, in plaats van met je hand te trekken.
Je kan je hand gewoon aan 1 handvat houden. niet te hard trekken, maar wel goed trappen.
succes ermee.
Je kan je hand gewoon aan 1 handvat houden. niet te hard trekken, maar wel goed trappen.
succes ermee.
zever!!! niet trappen en da ding gewoon balanseren!!! Gebruik je rechterhand om wat bij te remmen eventueel.
-
Ga anders naar de laatste pagina, kan je gelijk een topic uit 2002 ofzo kicken!!!#4 schreef:no handers kan ook... dus one hander is dan eitje :P
Overigens, om toch iets bij te dragen in tegenstelling tot de gequote, als je je zadel klemt kan je dat gebruiken zodat je voorwiel niet zakt als je een one hander doet, deze techniek gebruiken ze ook bij one handed abubaca's etc.
Maar Mtbfreak heeft in die 2 jaren denk ik al one handed 180's ofzo geleerd, zo oud is dit.
er is zelfs nog 1 ding dommer dan 28 km lang wheelien, 28 km lang wheelien zonder handenflippie flink schreef:allicht one schreef:
Er is een ding dommer dan 28 km voor je plezier fietsen en dat is 28km wheelien.
er is zelfs nog 1 ding dommer dan 28 km lang wheelien, 28 km lang wheelien met 1 hand

Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
Er is zelfs nog 1 ding dommer dan 28 km lang wheelien,fly high schreef:er is zelfs nog 1 ding dommer dan 28 km lang wheelien, 28 km lang wheelien zonder handen
En dat is oude topics uit de sloot trekken.
Let de volgende keer even op de datum, ok?
Lock!