Remblokken M06 vs. M07s (Shimano disc)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Cheeta
Remblokken M06 vs. M07s (Shimano disc)

Bericht door Cheeta » za jul 14, 2007 6:22 pm

Zijn er mensen die ervaring hebben c.q. geexperimenteerd hebben met de remblokken M06 en M07s voor de Shimano XT "765" (en Saint en Hone en XTR en ...)?

Wat zijn jullie bevindingen en dan in het bijzonder ten aanzien van de vertraging met genoemde blokken?

Bij voorbaat dank.

Christiaan

Bericht door Christiaan » ma jul 16, 2007 7:57 am

Neem de M07 Resin, remmen veel beter!

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma jul 16, 2007 4:37 pm

Christiaan schreef:Neem de M07 Resin, remmen veel beter!
Ok, het ligt dus niet aan mij dat M07 aanzienlijk beter remt.

Had snel een setje blokken nodig en de LBS had alleen M06. Die zouden bijna even goed remmen en langer meegaan (eigenlijk had niemand M07's echt nodig).

Tot op heden heb ik de M06 echter nog niet kunnen betrappen* op een enigszins acceptabele vertraging (maar misschien dat het heel behoorlijk remt wanneer je V-brakes met die veren ter begrenzing van de remkracht gewend bent).

* Bij wisselen naar M07s (voor <-> achter) remt het gelijk fatsoenlijk, dus het zit hem echt in de blokken.

Christiaan

Bericht door Christiaan » ma jul 16, 2007 5:05 pm

Ik heb dezelfde ervaring, Resin erin, en gelijk remt t als ene anker!

Rob G

Bericht door Rob G » ma jul 16, 2007 5:08 pm

M06 (metal) heeft voornamelijk een langere levensduur door toepassing van meer metaaldeeltjes in de remvoering.

De remkracht is inderdaad iets minder dan de resin (M07), maar echt niet dusdanig belabberd slecht zoals je aangeeft. In mijn geval remmen deze blokken bijna net zo goed als de resin, de remkracht is alleen minder goed te moduleren dan met resin blokjes.

Voor mij eigenlijk heel de winter en (nat) voor- en najaar de metal blokken ivm slijtage voordeel en in de zomer als het echt droog is en er vaker marathons worden gereden en vakanties in de bergen, dan gaan de resins erin.

Plaats reactie