8-speed kransje op stalen body

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Fry
8-speed kransje op stalen body

Bericht door Fry » zo jul 08, 2007 12:44 pm

Heeft er iemand al problemen gehad met een 8speed kransje zonder rivetten of dergelijke erdoor op een stalen body. Als ik dergelijk kransje op een alu body zet, zit ik er na 50km gewoon door, dus ik vraag me af of dit op een stalen body ook geen problemen gaat geven. De stalen body is overigens gewoon van een shimano LX naaf.

Is er een verschil tussen een enkel kransje gebruiken en een hele casette gebruiken? of is de druk op de body hetzelfde? Ik vermoed dat bij een casette door het bijeen riveteren van de kransjes de druk minder is.

Ik vraag het hier eerst even alvorens het eens te proberen en binnen een maand te constateren dat ik een nieuwe body nodig heb.

Ik heb ook zopas gemerkt dat ik een surly kransje mijn alu body heb ingetrapt na enkele maanden zeer sporadisch rijden.

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jul 08, 2007 1:27 pm

surly kransje mijn alu body heb ingetrapt na enkele maanden zeer sporadisch rijden.
zo das mannig. Ik heb mijn surly kransje er al meerdere maanden intensief rijden opzitten en nog nul komma nul slijtage van de body's. Zowel LX als XT als 105

Beetje inslijten is overigens niet erg hoor. Kijk maar eens op de pagina van Ernie Frieke (www.bikeboosting.nl)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » zo jul 08, 2007 2:37 pm

LX, XT en 105 hebben stalen body's....

Ik rijd trouwens al ongeveer een half jaar met een 2.0mm dik kransje op een stalen (Deore) body, en zonder problemen. (moet wel bekennen dat ik m er nog niet af heb gehad om te kijken hoe het er onder dat kransje uitziet :oops: )
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Fry

Bericht door Fry » zo jul 08, 2007 3:12 pm

Kan ik trouwens mijn LX body niet vervangen door een deore body? De deore heeft een volle vertanding daar waar er bij de LX zo van die gleuven inzitten.

Langs de andere kant heb je natuurlijk wel het feit dat op shimano DXR naven ook een DXR kransje moet volgens shimano. Ik kan me niet voorstellen dat ze voor DXR bodies harder staal ineens gaan gebruiken dan bij versnellingsnaven.

dré

Bericht door dré » zo jul 08, 2007 4:19 pm

Waarom gewoon geen surlykransje (of on-one, boone etc.) op de stalen body?
De body blijft iig heel.

flying duitsman
Contacteer:

Bericht door flying duitsman » zo jul 08, 2007 8:18 pm

een 7 of 8 speed kransje op een staalen body werkt.
ik ben deze kombi 3000km op mijn racefiets gerijen.
I DO MISS THE CHEESE
I DONT MISS THE 'BEER'

^oZ

Bericht door ^oZ » zo jul 08, 2007 11:34 pm

:drunk:

Plaats reactie