Freeriden in de franse alpen
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Hey mensen !
Ons prachtig reisje naar whistler hebben we maar met een jaar uitgesteld omdat we vonden dat we beter eens in de alpen gingen oefenen :p
Dus gaan we met enkele vrienden naar les 2 alpes voor een week in augustus :
We zouden graag de beroemde never ending singletracks willen doen maar ook eens een bikeparkje ofzo ; welke raden jullie aan ?
Hoe zit dat met liftpassen enz ? Kan je daar ook met de trein geraken of is de auto handiger ?
ZIjn er kaarten van de singletracks ? Zijner deftige campings ?
Etc
Alles wat je je maar kan bedenken van info => HIER POSTEN :p
Dank bij voorbaat
Ons prachtig reisje naar whistler hebben we maar met een jaar uitgesteld omdat we vonden dat we beter eens in de alpen gingen oefenen :p
Dus gaan we met enkele vrienden naar les 2 alpes voor een week in augustus :
We zouden graag de beroemde never ending singletracks willen doen maar ook eens een bikeparkje ofzo ; welke raden jullie aan ?
Hoe zit dat met liftpassen enz ? Kan je daar ook met de trein geraken of is de auto handiger ?
ZIjn er kaarten van de singletracks ? Zijner deftige campings ?
Etc
Alles wat je je maar kan bedenken van info => HIER POSTEN :p
Dank bij voorbaat
Als je in Les 2 Alpes bent is dat best ver rijden.Loeky schreef:Kona BikePark in LesGets is leuk voor erbij.. maar verwacht geen opzichstaand bikepark zoals in winterberg. En tja, als je daar dan toch bent zijn de afdalingen zeker de moeite waard!
- downhilltrack Mont Chéry
- freerideachtige track Chavannes (lange snelle vette gave toffe heftige baan!!)
Les 2 Alpes en Alpe D' huez hebben beiden groot aanbod aan tracks. In Les 2 Alpes is ook een stuk " bikepark" north shore enzo.
als je ff google't dan vindt je wel mooie kaartjes van beide gebieden.
keybone collector!!!
-
Liftpas L2A voor 1 dag kost €16,50. Voor meerdere dagen tegelijk wordt het naar verhouding goedkoper. Geldt vanaf 3 dagen, dacht ik. Neem wel een pasfoto mee als je een meerdagen pas wilt kopen.
In Venosc onder aan de kabelbaan richting L2A ligt een camping. Niet extreem duur, schoon, verder niets bijzonders. Alleen om te slapen, niet om te feesten. Je kan vanuit L2A richting de camping via een erg toffe (rode) track en vanuit Venosc weer naar L2A met de kabelbaan. Deze is geopend van 08:00 tot 20:00. Dit werkt ideaal.
Veel plezier.
In Venosc onder aan de kabelbaan richting L2A ligt een camping. Niet extreem duur, schoon, verder niets bijzonders. Alleen om te slapen, niet om te feesten. Je kan vanuit L2A richting de camping via een erg toffe (rode) track en vanuit Venosc weer naar L2A met de kabelbaan. Deze is geopend van 08:00 tot 20:00. Dit werkt ideaal.
Veel plezier.
Les 2 Alpes heeft alles wat je wilt. Bikepark, UCI DH track en eindeloze singletracks. Plannetje van de tracks krijg je bij de liftpas.
http://www.2alpes-vtt.com/
Camping in Venosc is goed als je wilt kamperen. Heel vlotte verbinding met het gebied. Deze verbinding gebruik ik ook altijd wanneer ik in L2A ga skiën/mtb'en. Daar heb je tenminste gemakkelijk parkeerplaats.
Met openbaar vervoer is te doen. Thalys vanuit Brussel/Berchem naar Parijs/Lyon en van daar naar Grenoble. In Grenoble de bus op (transisère). Maar dat wordt zoiezo al moeilijker als je bikes wil meenemen. Wanneer zouden jullie gaan? Misschien dat ik nog plaats heb in de auto. Ik weet nog wel niet wanneer ik ga.
http://www.2alpes-vtt.com/
Camping in Venosc is goed als je wilt kamperen. Heel vlotte verbinding met het gebied. Deze verbinding gebruik ik ook altijd wanneer ik in L2A ga skiën/mtb'en. Daar heb je tenminste gemakkelijk parkeerplaats.
Met openbaar vervoer is te doen. Thalys vanuit Brussel/Berchem naar Parijs/Lyon en van daar naar Grenoble. In Grenoble de bus op (transisère). Maar dat wordt zoiezo al moeilijker als je bikes wil meenemen. Wanneer zouden jullie gaan? Misschien dat ik nog plaats heb in de auto. Ik weet nog wel niet wanneer ik ga.
Zoek de plaats waar je wilt biken op en pak een campinggids(internet) erbij zou ik zo zeggen, hoe moeilijk kan het wezen..... Er zijn meer campings per gebied!Mrtnrider schreef:Heeft iemand misschien een camping waar het niet te druk is qua bikers.
Ik bedoel, geen camping helemaal vol met fietsen.
Wel in de buurt graag van een bikepark.
Bvd. maarten
keybone collector!!!