ik heb me sinds afgelopen weekend ook maar eens aangemeld bij deze site. Voorheen keek ik er wel af en toe eens op, maar de meeste info die ik nodig had haalde ik van mtbsport.nl. Ik heb echter sinds een weekje mijn exprimentele singlespeed klaar en aangezien hier de experts rondhangen (

Ik ben dus TRiX, zie ook www.tijmenkamphuis.nl, en rij al meerdere jaren MTB- en cyclocrosswedstrijden. Op de MTB bij de masters 30+ en in het veld bij de amateurs A. Een singlespeed bouwen leek me altijd al leuk en omdat ik nu een oude fiets over had moest het er maar eens van komen. Door een griep heb ik hem echter nog niet echt goed kunnen testen maar de eerste indrukken zijn: lol, relaxed zonder schakelen, leuk om te kijken hoever je komt zonder meerdere versnellingen en natuurlijk lekker onderhoudsarm.
Ik heb direct een vraagje. Waarom krijg ik mijn kettingspanner niet zo dat hij werkt in de goede richting? De ketting is of te slap, of veel te strak, ook met gebruik van zo'n halve schakel. De spanner moet gewoon verder omhoog gezet kunnen worden maar dat kan niet want hij staat dan al op de max. Ik heb al netjes het bereik wat vergroot door flink wat weg te vijlen van de spanner, maar nog steeds is het niet genoeg. Hij werkt nu dus andersom en dat gaat prima, maar het moet toch ook anders kunnen lijkt me. Scheelt ook weer slijtage volgens mij omdat de krachten over meerder tandjes verdeeld worden.
Nou komt het...... een foto, gaat dat lukken???
Ja dus..... alleen een beetje groot. Kun je trouwens alleen foto's posten vanaf het internet en niet vanaf de harde schijf van je PC? Beetje domme vraag waarcshijnlijk maar ik ben echt een zero op PC gebied.....
Nou, de groeten dan maar