mensen die het niet hebben begrepen qua fietsen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Sven

Bericht door Sven » wo jun 27, 2007 3:49 pm

Mathijs schreef:...Ik duik er wat laat in, vind het eindelijk ook weer een goede discussie op DP...

...Functioneel gezien is XTR of X.0 de beste (puur op prestaties oordelend) maar rationeel gezien is een LX of X.7 genoeg....
Twee leuke punten die je aanhaalt. Laten we proberen dat eerste nou vast te houden?

Tweede punt: Rationeel... Wat is rationeel als LX in principe goed genoeg is? XTR is rationeel gezien ook goed genoeg voor mij...

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo jun 27, 2007 3:53 pm

Laten we het zo zeggen...

Met mijn gezonde boeren verstand had ik de bewuste klant aangeraden voor LX dan wel X.7 te gaan in plaats van XTR. Dit omdat LX/X.7 meer dan voldoende zal functioneren en het aanzienlijk in de euros scheelt.

Maar de klant is koning, mocht die zich beter voelen bij XTR dan is het ook goed.

[update]
Zoiets als dit blijft natuurlijk ook een zaak van persoonlijke opvattingen. Over smaak valt per slot van rekening niet te twisten. Waarom dan al 4 pagina's tekst? Waarom ga ik liever een big mac eten in plaats van een creme brulee van oesters? Dat laatste is culinair gezien misschien veel beter...

[/update]
Mathijs: De Benjamin

KristofU

Bericht door KristofU » wo jun 27, 2007 4:45 pm

How about this : Pimp My Ride-waardige velgen ( http://www.spinning-rims.com/images/BZO-Colt45.jpg ) op een Dacia Logan ?
( http://www.dacia-logan.nl/nl/DaciaSITe/ ... index.html )
Zelfde verhaal, maar iedereen hier zou toch lachen als hij de auto zou zien voorbijcruisen.

zzzzzzzzzzzz

Bericht door zzzzzzzzzzzz » wo jun 27, 2007 6:12 pm

Rob G schreef:Normaal gezien accepteren de meeste fietsplannen alleen maar fietsen tot 749 euro. Nu kan er natuurlijk wel wat gesjoemeld worden met het bedrag wat normaal gezien voor accessoires staat. Hoe dan ook, meneer moet een hele duit bijbetalen als het al door de aanbieder van fietsplan geaccepteerd wordt. (welk fietsplan trouwens?)
Omdat er bij mijn werk nogal wat parkeergelegenheid tekort is doen ze goed hun best om mensen op de fiets te krijgen. 749 euro krijg ik uitbetaald/vergoed, net hoe je het noemt, als ik een nieuwe fiets koop. Het totaalbedrag maakt dan niets uit je krijgt gewoon de 750 euro.

De fiets is helaas nog niet besteld. Ik ga hem namelijk niet nieuw kopen. het is een demo model. Hierdoor is e.e.a. een stuk betaalbaarder voor me. Zeker met de extra 750 euro van mijn werkgever. Het probleem is alleen dat het nog niet zeker is of ik bij het demo model ook een aankoopbon krijg/kan krijgen. Die heeft mijn werkgever namelijk wel nodig voor de belastingdienst.

Daarom is het nog een beetje onder voorbehoud...

genoeg hierover en weer on-topic :)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo jun 27, 2007 6:24 pm

Ik vind je maar een slechte verkoper! :lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo jun 27, 2007 8:23 pm

Djamgils schreef:aapjes, hoe zou jij het begrip kwaliteit dan omschrijven.

zoals ik het omschrijf zo heb ik het geleerd en vind ik het goed kloppen.
Wie zich zorgen maakt over het begrip kwaliteit, mag het boek "zen and the art of motorcyle maintenance" een lezen. Wie t erna begrepen heeft, mag t me altijd eens komen uitleggen.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Alfa

Bericht door Alfa » wo jun 27, 2007 8:53 pm

[/quote]

Wie zich zorgen maakt over het begrip kwaliteit, mag het boek "zen and the art of motorcyle maintenance" een lezen. Wie t erna begrepen heeft, mag t me altijd eens komen uitleggen.[/quote]

Huhn.............. :?

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jun 27, 2007 8:57 pm

Ik heb het boek gelezen en iets is pas kwaliteit als het aan jouw verwachtigen voldoet (tenminste dat is mijn mening die ik eruit gedestilleerd heb en die voor mij alleen geldt).

Dat kan je dus niet omzetten in harde cijfers/data.

Als de meneer in kwestie vindt dat XTR zijn kwaliteits niveau benadert dan is het klaar. Natuurlijk kunnen daar de meningen over verschillen. Maar dan voldoet XTR niet meer aan jouw niveau of is het te ver boven jouw niveau dus niet dat van deze meneer in kwestie.

Maar er lopen hier wel meer gear junkies rond (gezien de geposte fietsen/onderdelenlijsten) waarvan je je misschien kan afvragen of ze het wel daadwerkelijk nodig hebben. Maar als geld en niveau geen rol speelt heb je je als verkoper gewoon daarin te schikken. De klant is en blijft koning. Ik zou meneer even laten zien dat XT of LX goedkoper is en ook aan zijn"technische" verwachtingen zal voldoen. Maar als zijn verwachte kwaliteit XTR is zal ik het hem direct verkopen en hem zelfs nog een onderhoudsbeurt of twee erbij geven.

MBT tot de spaken is het een ander verhaal. Ik zou hem gelijk een setje dure wielen erbij geluld hebben..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo jun 27, 2007 9:44 pm

didadunlop schreef:Ik heb het boek gelezen en iets is pas kwaliteit als het aan jouw verwachtigen voldoet (tenminste dat is mijn mening die ik eruit gedestilleerd heb en die voor mij alleen geldt).

Maar er lopen hier wel meer gear junkies rond (gezien de geposte fietsen/onderdelenlijsten) waarvan je je misschien kan afvragen of ze het wel daadwerkelijk nodig hebben.
Het boek ook gelezen en ben het helemaal met je eens.
Een mooi voorbeeld vind ik de (voor en achter) derailleurs van Paul Components die een tien jaar geleden werden geintroduceerd. Als echte gear junkie (die ook het echt niet nodig heeft) moest ik die mooi uitziende dingen dus ook hebben. Shitty expensive en coole looks dus de verwachtingen waren hoog gespannen. En toen kwam de deceptie, die dingen schakelden wel maar echt niet beter (lees slechter) dan een normale derailleur. Zelfs een Shimano STX RC der. (zeg maar Deore van toen) schakelde al beter, en dat voor een fractie van de prijs. Lach me nu dan ook krom om die Duitsers die op Ebay.de een vermogen bieden voor deze dingen. :lol:

KristofU

Bericht door KristofU » wo jun 27, 2007 10:13 pm

Ik moest ook heel hard denken aan het ZAAMM boek, maar ik dacht dat niemand hier die obscure oude brol geinteresseerd was :) Fout van mij, zal het nooit meer doen.
Het boek is trouwens de autobiografie van de schrijver vermomd als fictie.

jojo

Bericht door jojo » do jun 28, 2007 7:21 am

Mathijs schreef:Over overkill aan kwaliteit gesproken Joost...

Heeft die dikke fork van jou al iets meer dan enkel Winterberg voor de kiezen gekregen... ;)
Beter zit je niet te zeuren maar koop je ook een DH bike en ga je in de weekenden mee!!!

En ja, we zijn ook in Willingen geweest!!

En vanaf zaterdag 2 week Frankrijk, waar jij niet bij wou zijn, dus......

:bye:
keybone collector!!!

Mathijs

Bericht door Mathijs » do jun 28, 2007 10:18 am

jojo schreef:

Heeft die dikke fork van jou al iets meer dan enkel Winterberg voor de kiezen gekregen... ;)
Beter zit je niet te zeuren maar koop je ook een DH bike en ga je in de weekenden mee!!!

Wordt aan gewerkt... En als we het toch over definities hebben. Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen... Ik moest een keuze maken en het is de Mimizan Roadtrip geworden...

Back on topic...

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jun 28, 2007 11:32 am

Mimizan roadtrip klinkt goed...:D

ZAAMM is duidelijk wel een goed boek. Die gast rijdt daar toch ook BMW? Das ook kwaliteit in mijn ogen.

Maarre een ander boek van hem Lila is ook een aanrader.

Paul Comp derailleurs.. Ik heb de verhalen gehoord. Ik wil foto's zien. CNC werk? Ik ben geen gear junkie maar kijk wel graag naar CNC werkjes..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » do jun 28, 2007 12:35 pm

Mathijs schreef:
jojo schreef:

Wordt aan gewerkt... En als we het toch over definities hebben. Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen... Ik moest een keuze maken en het is de Mimizan Roadtrip geworden...

Back on topic...
Waar een wil is, is een weg mathijs.
Gewoon een kwestie van goede keuzes maken en veel werken..
Voor 1000 euro kan je een leuke fiets kopen en 1000 euro verdien je in een maand tijd mist je de keuze maakt veel te werken......
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Mathijs

Bericht door Mathijs » do jun 28, 2007 12:54 pm

Veel werken gaat straks weer gebeuren... Helaas kost de fijne studie wat meer tijd dan gehoopt... Nog twee weken afzien en het jaar is om... Dan gaat er gewerkt worden, vakantie, weer werken en dan weer studie/werk.

Hopelijk volgend seizoen...

Maar allee, dit is msn praat...

Het ging over kwaliteit, geschiktheid, XTR en ZAC19 wielen op een Wahoo...

dirtybastard

Bericht door dirtybastard » do jun 28, 2007 1:05 pm

Nou ff kort reageren.

Iedereen mag fietsen op wat voor afgemonteerde fiets dan ook, fietsen maken niet de man.......dat doe je zelf!

Ik rijd ook geen topbike (GT avalanche 7005 alu, met vanalles wat d'rop), maar hij voldoet...................fietsen moet je toch zelf doen.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 28, 2007 4:03 pm

valt me wel op dat de kwaliteit van posts van sommige dp leden ver onder niveau van anderen zitten.

Maarja als inhoudelijk op een topic reageren niet hoog op hun eisenlijstje staan zijn het voor hun misschien wel posts van goede kwaliteit.

Rob G

Bericht door Rob G » do jun 28, 2007 4:42 pm

Djamgils schreef:valt me wel op dat de kwaliteit van posts van sommige dp leden ver onder niveau van anderen zitten.

Maarja als inhoudelijk op een topic reageren niet hoog op hun eisenlijstje staan zijn het voor hun misschien wel posts van goede kwaliteit.
Copy that!!

Rudie

Bericht door Rudie » do jun 28, 2007 5:05 pm

Pff...een dagje niet op dit topic gekeken en we zijn alweer een bladzijde verder. Naar mijn idee siddert de discussie nog zachtjes aan voort, maar begint iedereen wel steeds meer back on-topic te raken :) Het was zeker een kwalitatief hoogwaardige discussie ;)

Mathijs

Bericht door Mathijs » do jun 28, 2007 6:28 pm

Volgens mij is de discussie een beetje afgezwakt aangezien het blijkt dat er gewoon te veel opvattingen van kwaliteit en geschiktheid zijn om over te discussieren. En wie zijn wij om de persoon in kwestie waar het allemaal mee is gestart te bevooroordelen/veroordelen? '

Mijn vraag aan de starter van dit topic:

What's the fuzz about? Wat maakt het uit dat die persoon met XTR/ZAC19 combi gaat rijden? Dat mag men toch gelukkig nog steeds zelf weten, toch??

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jun 28, 2007 7:42 pm

+ 1

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 28, 2007 8:47 pm

dat mag die persoon zeker zelf weten.
Ik ben alleen van mening dat ie niet goed is voorgelicht. Je zou het wellicht zelfs opgelicht kunnen noemen.
Ik weet niet wat een XTR groep kost op internet of wat dan ook. Maar hij had er ongeveer 1500 euro voor betaald dacht ik.

Scaluner

Bericht door Scaluner » do jun 28, 2007 9:12 pm

Als je bedenkt dat de Wahoo een advies prijs van € 450,- heeft en op het net zelfs voor onder de 400 wordt aangeboden kun je idd spreken van een beetje scheve verdeling kwa afmontage...

jojo

Bericht door jojo » vr jun 29, 2007 7:19 am

Djamgils schreef:Ik ben alleen van mening dat ie niet goed is voorgelicht. Je zou het wellicht zelfs opgelicht kunnen noemen.
was je erbij toen die beste man xtr kocht? kan toch best zijn dat hij goed is voorgelicht maar de man het als nog wou?
keybone collector!!!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jun 29, 2007 8:47 am

Beste Djamgils,

Hoeveel golfjes van minder dan 500 euro rijden er rond met daarin een geluidsinstallatie van enkele 1000en euro's????

Denk je dat die man van de audio winkel gaat zeggen dat die gastjes daar een Yoko radio van 10 euro in moeten stoppen omdat de auto het niet waard is?

Hoeveel terreinwagens rijden er rond die nog nooit 1 meter off road gereden hebben???

Denk je dat die autoverkoper gaat zeggen dat ze die 4 wheel drive echt niet nodig hebben voor de dagelijkse boodschappen en dat alleen maar meer brandstof kost?

Je bent er niet bij geweest dus je kunt er feitelijk niets over zeggen, wat jij doet is speculeren.
Je kent de situatie van de klant en die van de LBS niet, dit hele topic koetelt voort op aannames die jij in je eerste post doet.
Misschien wil de klant in etappes een topfiets opbouwen en is hij begonnen met de XTR groep.......je weet het niet en je kunt er dus niets zinnigs over zeggen.

Waar kwam je die fiets tegen trouwens???

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plaats reactie