mensen die het niet hebben begrepen qua fietsen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Djamgils
Contacteer:
mensen die het niet hebben begrepen qua fietsen

Bericht door Djamgils » di jun 26, 2007 2:54 pm

Ik heb er nog geen fotos van maar woorden zeggen genoeg denk ik.

Ik kwam een fiets tegen, een Gary Fisher wahoo. Leuk fietsje, best redelijk afgemonteerd voor die prijs.

Maar deze fiets had in plaats van bijvoorbeeld deore achterderailleur een complete 2007 XTR groep erop zitten.

Dus Gary Fisher Wahoo frame, Rock shox Dart voorvork en Rigida zac 19(ofzo) velgen met RVS Spaken.

Verder alles XTR, heeft hem 1500 euro gekost. En dan zijn de wielen nog door een bejaarde gespaakt ook.

Ik snap die mensen die dat doen echt niet, en ook de LBS die dat heeft uitgevoerd snap ik niet.
Ik vind het echt gewoon zielig voor die klant maar goed is zijn keuze.

Zo ken ik ook iemand die een Rohloff naaf zomaar aan de kant shuift en het vergelijkt met nexus ofzo.
Laatst gewijzigd door Djamgils op wo jun 27, 2007 8:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di jun 26, 2007 6:01 pm

Jij hebt het zelf niet helemaal begrepen.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

daFreakster

Bericht door daFreakster » di jun 26, 2007 6:03 pm

Ik snap wel wat je bedoelt, maar wat maak je je druk. Het is nou niet echt dat je er last van hebt of zo..

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jun 26, 2007 6:45 pm

ach ja het is jammer dat zo iemand eraan genaaid wordt door zijn eigen fietsenmaker of gewoon door zichzelf. Maar hij/zij doet het zelf.

Boeien en doorfietsen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jun 26, 2007 9:11 pm

pieter, hoezo heb ik het zelf niet helemaal begrepen?

dat andere mensen op die manier genaaid worden wil zeggen dat er mensen zijn die daartoe in staat zijn en dit dus ook bij mij zouden kunnen flikken.

Ik bedoelde het meer dat ik niet begrijp dat een LBS zoiets doet en dat een klant dit zichzelf aandoet. Het is niet zo dat ik me er druk om maak. Maar ik vraag me wel af wat zulk soort mensen bezielt.

Ik werk zelf in een fietsenwinkel en heb liever dat iemand iets koopt dat die persoon echt nodig heeft en dat we daar minder aan verdienen dan dat de klant met iets duurders weggaat terwijl die het niet nodig heeft.

Erikje

Bericht door Erikje » di jun 26, 2007 9:15 pm

Ken jij die persoon? En het verhaal erachter?

Wellicht is het iemand die erg tevreden is met zijn frame én fetishist die geilt op bling-bling en goede spullen (en da's XTR...). Ik zelf zou ook zo iemand kunnen zijn... En een nieuwe vork is het volgende op zijn lijst. BTW, ZAC19 wielen worden per definitie gespaakt door een machine, niet door een bejaarde.

Erikje

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jun 26, 2007 9:20 pm

ik ken de fiets, ik ken de winkel en ik ken diegene die de wielen gemaakt heeft.

Die velgen zijn dus op XTR naven gespaakt met spaken die normaal alleen voor stadsfietsen gebruikt worden.

Die kerel had gehoord dat XTR het beste was en dat wilde hij dus wel hebben.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jun 26, 2007 9:55 pm

rvs spaken bestaan helemaal niet
ik weet wel wat je bedoeld
maar ik vind ook dat JIJ het niet begrijpt

:bandana:

E

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di jun 26, 2007 10:18 pm

Djamgils schreef:Ik werk zelf in een fietsenwinkel en heb liever dat iemand iets koopt dat die persoon echt nodig heeft en dat we daar minder aan verdienen dan dat de klant met iets duurders weggaat terwijl die het niet nodig heeft.
Dan laat jij honderden euro's omzet voorbij schieten en je collega niet.
Je collega heeft het dan begrepen alleen jij nog niet!
Als de klant gewoon betaald,wat is dan het probleem?
Klant blij,jij blij!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jun 27, 2007 6:00 am

de klant is waarschijnlijk niet blij als die erachter komt dat ze hem iets hebben aangesmeerd wat die niet nodig heeft.

owk dan zijn ze niet van rvs, dan zijn het gewoon simpele verchroomde spaken ofzo maar je begrijpt wat ik bedoel.

In plaats van alleen maar te zeggen dat ik het niet begrijp, zeg er dan ook ff bij waarom niet of zeg helemaal niks.

Ik had reacties verwacht van andere mensen die rare dingen hadden gezien bij hun LBS, zoals alle fietsen met steekassen verkeerd om gemonteerd. Zoals een vriend van mij ergens had gezien.

Erikje

Bericht door Erikje » wo jun 27, 2007 7:55 am

Djamgils schreef:Ik had reacties verwacht van andere mensen die rare dingen hadden gezien bij hun LBS, zoals alle fietsen met steekassen verkeerd om gemonteerd. Zoals een vriend van mij ergens had gezien.
Maar da's toch wel iets anders dan iemand zijn fiets wil "pimpen"?

Erikje

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jun 27, 2007 8:10 am

Ik begrijp het concept fiets pimpen dan dus kennelijk niet.
Ik vind een XTR groep op zon soort fiets nergens goed voor. En kan het vanuit het oogpunt van pimpen ook niet begrijpen.
Hij had beter zijn fiets in kunnen ruilen en misschien een paar honderd euro meer bij leggen en dan had ie een fiets die in balans was qua afmontage.

In mijn ogen is het eerder belachelijk dan pimpen.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 27, 2007 8:14 am

Ik heb ook een oud Gazelle MTBtje full XTR afgemonteerd met een TI stuur en ceramische velgen.

Ik snap je punt niet helemaal.

En die opmerking over Rohloff vind ik ook een beetje vaag, kun je die eens nader toelichten? In principe is een Rohloff natuurlijk een luxe Nexus.

Vergeet ook niet dat sommige klanten "opgelicht" willen worden.........

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Rudie

Bericht door Rudie » wo jun 27, 2007 8:16 am

Die LBS heeft er helemaal niets mee te maken. Moet je je eens indenken. Jij komt bij je LBS en zegt: ik heb dit frame en ik wil er alleen maar XTR spullen ophebben. Waarop die LBS antwoord: neeee joh, dat is eeuwig zonde, daarvoor fiets je niet intensief genoeg. Die LBS moet dan juist blij zijn met zo'n klant! Het is en blijft een ondernemer die ook geld wil verdienen :) Op die manier (te veel goedkopere spullen verkopen, omdat het 'wel goed genoeg is') is mijn vorige LBS over de kop gegaan :(

En nu weer on-topic: zo zag ik laatst een kerel van een jaartje of 50, 55 op een Scalpel Team Replica fietsen. Kerel kon voor geen meter fietsen en het schoot totaal niet op. Over geldverspilling gesproken... 8)

Erikje

Bericht door Erikje » wo jun 27, 2007 8:43 am

Djamgils schreef:Ik begrijp het concept fiets pimpen dan dus kennelijk niet.
Ik vind een XTR groep op zon soort fiets nergens goed voor. En kan het vanuit het oogpunt van pimpen ook niet begrijpen.
Hij had beter zijn fiets in kunnen ruilen en misschien een paar honderd euro meer bij leggen en dan had ie een fiets die in balans was qua afmontage.

In mijn ogen is het eerder belachelijk dan pimpen.
Wat is er mis met het frame dan? Het is een mooi, goed frame. Als iemand daar blij mee is, laat hem! Ik zou er ook wellicht blij mee zijn. Ikzelf zat ook te overwegen om een Wahoo bij 12gotraiding te kopen en dan leuk volhangen met betere parts. Want met dat frame is totaal niets mis. Ik weet wat het probleem is, jij kijkt naar de naam Wahoo, dan naar de prijslijst, en dan vind jij (!) dat een bike van 600 Euro nieuw geen XTR mag hebben..... 8) Kom op hey.

Misschien vindt die jongen het wél leuk om voor zijn bike te werken....

Met andere woorden, wat heeft hij jou misdaan dat jij je daaraan stoort?

Erikje

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jun 27, 2007 8:47 am

Ik heb nooit gezegd dat er iets mis is met die fiets en dat ik een probleem heb met die gast. Vind alleen dat de LBS zijn werk niet goed heeft gedaan door die man niet goed te informeren/adviseren.

Rudie

Bericht door Rudie » wo jun 27, 2007 8:49 am

En op welk vlak had hij hem beter moeten informeren dan? Dat het in jouw ogen geldverkwisting is om op dit frame deze onderdelen te monteren?

Erikje

Bericht door Erikje » wo jun 27, 2007 9:02 am

Rudie schreef:En op welk vlak had hij hem beter moeten informeren dan? Dat het in jouw ogen geldverkwisting is om op dit frame deze onderdelen te monteren?
Nou mensen, volgens Djamgils mag half DP aan de Alivio..... 8)

Neem een voorbeeld aan die singlespeeders op dit forum, pisbakken stalen frames zónder vering en zónder drivetrain at all.....

Erikje

Trizz
Contacteer:

Bericht door Trizz » wo jun 27, 2007 9:02 am

Laat toch iedereen in hun eigen waarde, die man is gewoon XTR geil!
Er zijn genoeg mensen die niet zo goed zijn en toch iets moois willen!!

Verschill moet er wezen, anders moest je je zelf kietelen om te lachen!!

Greetz Trizz.
Specialized Enduro

Sneeck

Bericht door Sneeck » wo jun 27, 2007 9:12 am

Grappig, als een klant naar jou toekomt met de mededeling dattie een xtr groep wil kopen zal jij zeggen "nee meneer dat is onverstandig want ik vindt uw frame te goedkoop" waarop de klant naar een concurerende lbs loopt waarvan de eigenaar maar al te graag een xtr groep wilt bestellen.

Zou jij geen geld willen verdienen?

Rudie

Bericht door Rudie » wo jun 27, 2007 9:13 am

Erikje schreef:Nou mensen, volgens Djamgils mag half DP aan de Alivio..... 8)

Neem een voorbeeld aan die singlespeeders op dit forum, pisbakken stalen frames zónder vering en zónder drivetrain at all.....

Erikje
Hehe, daar lijkt het inderdaad wel op. Ben wel heel benieuwd op wat voor een fiets+afmontage hij zelf rijdt :)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jun 27, 2007 9:23 am

ik zou niet zeggen dat zijn frame te goedkoop is. Ik zou zeggen dat hij beter LX of XT zou kunnen kopen omdat dat voor hem betere kwaliteit is.

Kwaliteit is de mate waaraan iets aan de eisen voldoet. Voor de een is XTR betere kwaliteit dan de ander. Voor de een is Alivio betere kwaliteit dan de ander. Dat is afhankelijk van de eisen.

Die vent die XTR heeft op die wahoo deed dat omdat ie dacht dat dat het beste was. Voor hem is dat niet het beste.

Ik heb ook een fiets gehad met volledig XTR. Nu zal ik dat niet meer kopen. Ik vind Sram X-7/X-9 voor mij veel betere kwaliteit.

jojo

Bericht door jojo » wo jun 27, 2007 9:27 am

Als een man met een bike komt en een zak geld om zijn bike te pimpen met xtr of wat dan ook, en die man wil dat heel graag. Waarom zou een LBS hem dan tegen houden??

geld = geld en daar leeft de LBS van.

Die man is tevreden en LBS ook, waar maak je je druk om.....
keybone collector!!!

Erikje

Bericht door Erikje » wo jun 27, 2007 9:32 am

Djamgils schreef:ik zou niet zeggen dat zijn frame te goedkoop is. Ik zou zeggen dat hij beter LX of XT zou kunnen kopen omdat dat voor hem betere kwaliteit is.

Kwaliteit is de mate waaraan iets aan de eisen voldoet. Voor de een is XTR betere kwaliteit dan de ander. Voor de een is Alivio betere kwaliteit dan de ander. Dat is afhankelijk van de eisen.

Die vent die XTR heeft op die wahoo deed dat omdat ie dacht dat dat het beste was. Voor hem is dat niet het beste.

Ik heb ook een fiets gehad met volledig XTR. Nu zal ik dat niet meer kopen. Ik vind Sram X-7/X-9 voor mij veel betere kwaliteit.
Ik vraag mij 2 dingen af:
1) is waarom JIJ uitmaakt voor een ANDER wat een betere kwaliteit is?
2) is of jij echt meent dat X7 een betere kwaliteit is dan XTR..... of bedoel je de prijs/kwaliteit verhouding?

Erikje

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jun 27, 2007 9:38 am

kwaliteit is de mate waarin het aan de eisen voldoet.
Prijs is ook een eis.
Voor mij is x-7 betere kwaliteit dan XTR omdat het goedkoper is.
Het is dan weliswaar zwaarder maar dat is voor mij geen eis die zwaar weegt.

Plaats reactie