Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
DmrBiker - Berichten:486
Zadelpen
Bericht
door DmrBiker » do jun 07, 2007 5:36 pm
.. en dan heb ik nog een probleem
myn zadelpen zit al lang in mijn frame, en nu krijg ik ze er niet meer uit
Heb al kruipolie enzo geprobeert.. maar niets helpt
iemand idee hoe ik dit moet oplossen?
-
mixer - Berichten:348
Bericht
door mixer » do jun 07, 2007 5:53 pm
Bankschroef in steken...
-
Gieleuh - Berichten:835
-
Contacteer:
Bericht
door Gieleuh » do jun 07, 2007 6:28 pm
idd bankschroef en kader/fiets als hefboomgebruike.
-
Krisis - Berichten:30
Bericht
door Krisis » do jun 07, 2007 6:29 pm
-
joddi - Berichten:298
Bericht
door joddi » do jun 07, 2007 8:47 pm
Haha, ik zou kruipolie eropdoen en laten instrekken, daarna als hij niet losgaat met een hamer klappen op je rails van je zadel geven zodat hij los schockt als het ware(wel met belijd)
-
Scaluner
Bericht
door Scaluner » do jun 07, 2007 9:59 pm
Laatste methode kost je mogelijk een nieuw zadel en zadelpen. Beste methode is idd zadelpen in bankschroef en het frame heen en weer wrikken, uiteraard nadat je eerst WD-40 (Brunox, whatever...) hebt ingespoten.
-
@sph@ltdude
-
Contacteer:
Bericht
door @sph@ltdude » vr jun 08, 2007 11:55 am
Of subtiel verwarmen...
This ain't no sun tan, we got a
mud tan!
-
Plip
Bericht
door Plip » vr jun 08, 2007 9:55 pm
Met zo'n hamer is het ook vrijwel onmogelijk,
was bij m'n buurjongen ook.
zat muurvast,
wordt gewoon slopen dus.
-
Urnyke
-
Contacteer:
Bericht
door Urnyke » za jun 09, 2007 10:28 pm
Met een harde kunststof hamer rond kloppen (of een harde rubberhamer), Dit moet je misschien wel een half uur doen maar het werkt echt.
je slaat op het frame waar de zadelpen onderzit, en dan maar rondgaan: aan allekenten slaanen langzaam een van links naar rechts: je verwijd de buis iets en de zadelpen zal er makkelijk uitgaan.
Ooit geschreven in Mountainbike Plus, staat niet op mijn site maar wel hoe de zadelpen eruit gezaagd kant worden!
www.bikeboosting.nl en dan zoek op schuurgeheimen!
-
Gast
Bericht
door Gast » zo jun 10, 2007 12:00 pm
Zadelpen in de bankschroef en fiets als hefboom gebruiken
-
joddi - Berichten:298
Bericht
door joddi » zo jun 10, 2007 12:29 pm
Scaluner schreef:Laatste methode kost je mogelijk een nieuw zadel en zadelpen. Beste methode is idd zadelpen in bankschroef en het frame heen en weer wrikken, uiteraard nadat je eerst WD-40 (Brunox, whatever...) hebt ingespoten.
Haha, ja maar je fiets alshefboomgebruiken is ook niet goed voor je zitbuis, wat ook al gezecht is dat je op je zadelpen kan slaan om hem zo los te schokken.
even een voorbeeld, als een bout heel vast zit pak jij dan een pijp en gebruik je die als hefboom om zo vervolgens je bout kapot te draaien?
als je het doet doormidel van tikken(staal op staal en wel met belijd) dan gaat hij zonder zoveel kracht ook los.
-
Het TUIG
-
Contacteer:
Bericht
door Het TUIG » zo jun 10, 2007 8:00 pm
@ Joddi: Dus jij denkt de zadelpen zo te kunnen torderen dat je zadelpen gaat afbreken?
Ik heb het zelf diverse malen gedaan met behulp van de bankschroef en het is in alle gevallen goed gegaan.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Gieleuh - Berichten:835
-
Contacteer:
Bericht
door Gieleuh » zo jun 10, 2007 9:14 pm
Een zachte tik maakt het soms nog erger...
-
Gast
Bericht
door Gast » ma jun 11, 2007 8:52 am
joddi schreef:Scaluner schreef:Laatste methode kost je mogelijk een nieuw zadel en zadelpen. Beste methode is idd zadelpen in bankschroef en het frame heen en weer wrikken, uiteraard nadat je eerst WD-40 (Brunox, whatever...) hebt ingespoten.
Haha, ja maar je fiets alshefboomgebruiken is ook niet goed voor je zitbuis, wat ook al gezecht is dat je op je zadelpen kan slaan om hem zo los te schokken.
even een voorbeeld, als een bout heel vast zit pak jij dan een pijp en gebruik je die als hefboom om zo vervolgens je bout kapot te draaien?
als je het doet doormidel van tikken(staal op staal en wel met belijd) dan gaat hij zonder zoveel kracht ook los.
Een bout en een buis zijn niet hetzelfde, een bout heeft nl schroefdraad, deze kan je laten "schrikken" met een tik, tevens is de diameter van een bout vele malen kleiner en het contact oppervlak als gevolg van schroefdraad groter.
> kortom bankschroef