Hayes hfx 9 of Formula oro k18
Moderator:Beheerders
Hallo,
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar een nieuwe remset en ik heb even gekeken op mtbr.com en daar zeggen mensen dat de formula oro stukken beter is als de hayes hfx 9.
Nu wil ik van jullie even de meningen horen om een goede keuze te kunnen maken.
De hayes hfx is overgens de carbon versie.
gr.X
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar een nieuwe remset en ik heb even gekeken op mtbr.com en daar zeggen mensen dat de formula oro stukken beter is als de hayes hfx 9.
Nu wil ik van jullie even de meningen horen om een goede keuze te kunnen maken.
De hayes hfx is overgens de carbon versie.
gr.X
Zonder al die details durf ik ook al wel een uitspraak te doen: Formula Oro K18 nemen! Zelf heb ik ze nu ook op m'n fiets zitten en ze remmen echt geweldig! Zelfs wanneer ze kleddernat zijn geweest (lees: tot aan je naaf door een flinke plas water) hebben ze nog voldoende remkracht en zijn ze binnen een mum van tijd weer droog. Een vriend van mij heeft HFX-9 gehad en dat waren, in mijn ogen en in de zijne, flut remmen! En dat carbon maakt naar mijn idee niet uit, behalve dat het er beter uit ziet en dat het setje wat minder weegt.
Ok, het is voor downhill/ freeride gebruik.
Schijfgrote is 185 mm maar wil wel naar 203
Op het moment heb ik een 2004 hope m4 remset.
En ik heb ook nog naar de formula k24 set gekeken.
Op mtbr hebben de remmen de volgende cijfers gekregen:
hayes carbon 4.21/5.00 14 reacties
formula oro k18 4.88/5.00 16 reacties
formula oro k24 5.00/5.00 28 reacties
nog meer mensen met een mening??
Schijfgrote is 185 mm maar wil wel naar 203
Op het moment heb ik een 2004 hope m4 remset.
En ik heb ook nog naar de formula k24 set gekeken.
Op mtbr hebben de remmen de volgende cijfers gekregen:
hayes carbon 4.21/5.00 14 reacties
formula oro k18 4.88/5.00 16 reacties
formula oro k24 5.00/5.00 28 reacties
nog meer mensen met een mening??
Ook ik zou zonder het antwoord te weten (ik heb gelezen dus ik weet het wel...) antwoord durven geven. En inderdaad:Oro. Ik heb 2 setjes Oro's en een setje Hayes met 200mm schijven. Hayes zijn zelfs met die schijven niet heel sterk en Oro's zijn gewoon erg goed en de mogelijke meerprijs waard imo.Sven schreef:Voor welk gebruik?
Wat is je budget?
Wat voor een remmen heb je nu?
Wat voor een schijfgrootte heb je nu?
Makkelijker om de verhoudingen aan te geven...
Neem iig geen Hayes > neem echter Avid en Hope ook mee in je overwegingNard schreef:Ook ik zou zonder het antwoord te weten (ik heb gelezen dus ik weet het wel...) antwoord durven geven. En inderdaad:Oro. Ik heb 2 setjes Oro's en een setje Hayes met 200mm schijven. Hayes zijn zelfs met die schijven niet heel sterk en Oro's zijn gewoon erg goed en de mogelijke meerprijs waard imo.Sven schreef:Voor welk gebruik?
Wat is je budget?
Wat voor een remmen heb je nu?
Wat voor een schijfgrootte heb je nu?
Makkelijker om de verhoudingen aan te geven...
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Met de goede recensies en het verplichte gebruik van een setje Oro K18 afgelopen Weekend (met afdaling Mt. Ventoux om in te remmen en een EK) en een wedstrijdje gister ben ik erg tevreden over het gevoel van de Oro K18. Super doseerbaar en een benadering van het gevoel van mijn Deore XT 4 pots. En dan rijd ik met 160m schijven..
Voor mij een blijver, moet zien of ik mijn Hayes Mag+ nog terug zet...
JJ
Voor mij een blijver, moet zien of ik mijn Hayes Mag+ nog terug zet...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!