Ik heb wat vragen met betrekking tot de FOX 36 TALAS RC2 2006
-Hoe zijn over het algemeen de ervaringen van deze vork?
Ik las in dit:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
en dit topic:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
dat er toch wel wat problemen zijn met deze vork.
-Geldt ook voor de 2006 versie dat het TALAS-gebeuren niet goed naar behoren werkt?
-Of is dit probleem reeds opgelost?
-Is deze vork geschikt voor enduro gebruik of is het toch wel ietwat overkill???
-fox 36-talas 2006 of pike U-turn air 2006??(prijs even buiten beschouwing gelaten).
fox 36-talas ervaringen gevraagd
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
ha, je hebt de koop van een andere vork in t vooruitzicht?
ik zou NIET de 36 talas kopen, ik vond m echt niet soepel genoeg op de kleine hobbels. door t talas systeem heb je teveel last van stiction.
had tim flooks gemaild om te vragen of hij m misschien kon pushen oid, maar hij antwoordde me dat dat met de 36 niet mogelijk is vanwege: "poor damping performance" etc etc.
begrijp me niet verkeerd, maar als je small bump sensitivity belangrijk vind is dit niet de vork, (voor trailbiken etc dus)... MAAR voor andere doeleinden zoals grote klappen opvangen, dirten slopestyle etc, dan maakt die small bump niet zoveel uit, hooguit om remkuilen glad te strijken.. dus dan heb je er een goede vork aan.
hij is ook aardig aan de prijs,
kijk voor een pike of lyrik, of marzocchi am of 66 of een fox 36 van... maar das een ander verhaal natuurlijk.
antwoord op je vragen:
de 2006 en de 2007 hebben allebei last van slechte small bump performance. 2006 heeft travel probleem(niet terugkeren naar 150mm)
van de 07 weet ik dit niet.
overkill, tsja, met een pike kan je ook makkelijk AM of FR rijden natuurlijk..
ik zou rockshox kiezen! en dan u-turn coil, niet air.. dat schijnt ook te schelen.
aan je berichten te zien reed je toch al een pike?
ik zou NIET de 36 talas kopen, ik vond m echt niet soepel genoeg op de kleine hobbels. door t talas systeem heb je teveel last van stiction.
had tim flooks gemaild om te vragen of hij m misschien kon pushen oid, maar hij antwoordde me dat dat met de 36 niet mogelijk is vanwege: "poor damping performance" etc etc.
begrijp me niet verkeerd, maar als je small bump sensitivity belangrijk vind is dit niet de vork, (voor trailbiken etc dus)... MAAR voor andere doeleinden zoals grote klappen opvangen, dirten slopestyle etc, dan maakt die small bump niet zoveel uit, hooguit om remkuilen glad te strijken.. dus dan heb je er een goede vork aan.
hij is ook aardig aan de prijs,
kijk voor een pike of lyrik, of marzocchi am of 66 of een fox 36 van... maar das een ander verhaal natuurlijk.
antwoord op je vragen:
de 2006 en de 2007 hebben allebei last van slechte small bump performance. 2006 heeft travel probleem(niet terugkeren naar 150mm)
van de 07 weet ik dit niet.
overkill, tsja, met een pike kan je ook makkelijk AM of FR rijden natuurlijk..
ik zou rockshox kiezen! en dan u-turn coil, niet air.. dat schijnt ook te schelen.
aan je berichten te zien reed je toch al een pike?
-
- Contacteer:
Klopt,en naar volle tevredenheid ook!Ik kan voor een leuke prijs aan een 2006-36 komen en ik wou mijn PIKE dan in de reign van mijn vriendin steken.Maar als ik hier en daar de berichten lees gaat het gewoon een tweede PIKE worden voor mijn vriendin haar fiets en laat ik de 36 voor wat het is.Hoe bevalt de Lyric in de Enduro?is 160 mm toch?Sir Gonz Lays schreef: aan je berichten te zien reed je toch al een pike?
Grtz!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-