Remmen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rabelista
Remmen

Bericht door Rabelista » za mei 19, 2007 6:13 pm

Ten 1ste, respect voor deze man:

Afbeelding

Ik vraag me af wat voor remmen dit zijn? Als je goed kijkt bij zijn rechterhand.. zijn ze speciaal voor hem gemaakt of zijn ze ook te koop

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » za mei 19, 2007 6:24 pm

Hoezo zouden ze speciaal gemaakt zijn? Lijkt erop dat het gewoon 2 rechter hendels zijn misschien met een andere bevestiging maar voor de rest lijkt het me standaard.
nothing beats cubic inches

Rabelista

Bericht door Rabelista » za mei 19, 2007 6:39 pm

Omdat hij misschien niet met links kan remmen :) ? Ik heb die remmen nog nooit gezien..

Trekrules

Bericht door Trekrules » za mei 19, 2007 7:12 pm

die remmen zijn speciaal voor hem gemaakt omdat zijn linker arm verlamt is geraakt tijdens een hele erge crash :( ,je kunt die remmen hellaas niet kopen.Die customized remmen zijn er ook voor Downhill wheelchairs ;) Ik heb verder 100% respect voor deze gozer die nog kan biken met 1 arm.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gène

Bericht door Gène » za mei 19, 2007 8:08 pm

Het zijn twee remhendels. Met de wijs en middelvinger heeft hij een hendel beet en volgens mij zijn het gewoon Avid remmen, als je goed kijkt zie je de rode stelknop.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Gieleuh
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » za mei 19, 2007 8:22 pm

Prachtig bedacht :D

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » za mei 19, 2007 9:33 pm

uhm, kan het ook mis hebben maar lijkt mij een beetje gefotoshopped.

wat heeft ie onder zijn shirt?(owk, kan de verlamde arm zijn) hoeveel langer kan een middelvinger zijn dan je wijsvinger? waarom is die arm niet gruwelijk gespierd? waarom zit er een grip aan de linkerkant? waarom zit er uberhaupt nog een stuur aan de linkerkant? de kabels eindigen in het niets.

Jappe

Bericht door Jappe » za mei 19, 2007 10:29 pm

Djamgils schreef:uhm, kan het ook mis hebben maar lijkt mij een beetje gefotoshopped.

wat heeft ie onder zijn shirt?(owk, kan de verlamde arm zijn) hoeveel langer kan een middelvinger zijn dan je wijsvinger? waarom is die arm niet gruwelijk gespierd? waarom zit er een grip aan de linkerkant? waarom zit er uberhaupt nog een stuur aan de linkerkant? de kabels eindigen in het niets.
Je hebt het mis. Onder shirt is idd verlamde arm. Middelvinger is langer omdat die bijna gestrekt is en de wijsvinger geplooid.
En waarom zou iemand een stuur gaan afzagen omdat je de ene kant niet gebruikt? Lijkt me akelig zo'n half stuur, ook al gebruik je maar de helft. Stel je dat dan nog eens voor in combinatie met een Lefty... Kabels eindigen helemaal niet in het niets. Ze gaan elk naar een remhendel.
Ik vermoed dat het geen speciale remhendels zijn. Gewoon 2 standaard onder elkaar gezet. In elk geval zou je het zo ook kunnen doen dan.

fucalot

Bericht door fucalot » za mei 19, 2007 10:50 pm

Collega van mij heeft hetzelfde "probleempje" gehad, tijdens een gewone XC rit op zijn schouder gevallen en een zenuw geplet. Die zenuw herstelt zich wel, maar er valt geen datum op te plakken.
Heeft ongeveer een jaar thuisgezeten(lamme arm) en doet sinds een half jaar aangepast werk. Hij kan z'n arm nog altijd maar half gebruiken. Hij zit ook al lang terug op de fiets, maar dan toch met 2 handen op het stuur.
Maar wat deze kerel hier doet, petje af.

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo mei 20, 2007 12:11 am

Inderdaad echt petje af, maar ik denk dat tricks er niet meer inzitten.. :(

tist

Bericht door tist » zo mei 20, 2007 11:02 am

Rabelista schreef:Inderdaad echt petje af, maar ik denk dat tricks er niet meer inzitten.. :(
Je zou er nog versteld van staan!

Wytze

Bericht door Wytze » zo mei 20, 2007 4:50 pm

Hij heeft juicy's gebruikt omdat die een open klem heeft met twee imbussen,
die naar onder gericht zijn (ipv hayes waarbij de klem naar achter open gaat)

Gokje van hoe het vast zit:

Bovenste remhendel is gewoon de rechter, je haalt de imbusjes eruit,
je houdt het openklemkapje onder het stuur op z'n plaats, je plaatst de
andere remhendel eronder (dat is gewoon de linker die onderste boven
zit) en met afstandsbusjes en lange imbussen schroef je tegelijk de linker
hendel aan de rechter en de rechter klemt zich om het stuur.

Zo heb je zonder iets aan te passen (je hoeft niet eens de kabels opnieuw
te monteren) twee remhendel aan 1 kant.
Of het ook sterk is weet ik niet, gelukkig nooit hoeven proberen :|

Plaats reactie