Searching for a wheelset....

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tuup J
Searching for a wheelset....

Bericht door Tuup J » wo mei 16, 2007 11:57 pm

Hey,

ik heb hier eerst nog een topic geopend over welke naven ik het best kan nemen in een nieuwe wielset waarvoor ik aan het rond kijken ben.

Maar heb toch besloten om meteen voor complete wielset te gaan, dit omdat het kwa prijs een stuk voordeliger zal zijn.

Nu heb je natuurlijk genoeg complete wielsets en keuze zat eigenlijk, maar wil toch jullie mening over bepaalde wielsets, jullie eigen ervaring, of wat jullie erover gehoord hebben.

Downhill/freeride gericht moet het zijn. Liefst licht maar toch stevig.

Mavic deetracks:
Afbeelding

Transition revolution:
Afbeelding
Kun je kiezen uit:
36 gaats en 36mm breed (2449gr) of,
32 gaats en 32mm breed (2222gr).

Of weet iemand nog een andere goede wielset in dezelfde prijsklasse €250,-/€300,- Misschien met Mavic EX721 velgen.

Welke velg is eigenlijk de deetracks? Ook 721? Of weer hele aparte velg. Vind die transtition wielset er zelf wel erg netjes uit zien, voor welke versie ik zou gaan, weet ik niet scheelt maar iets van 200gr tussen de 2.

Thanx alvast!

mazzl.
Life begins at the end of your comfortzone.

J.BL

Bericht door J.BL » do mei 17, 2007 9:03 am

Ik denk dat je rond de 300 euro best een aardig wielsetje kunt laten spaken, in plaats van een compleet setje te kopen. Mavic naven schijnen niet echt goed te zijn.
We hebben het er zaterdag wel over.

Luc

Bericht door Luc » do mei 17, 2007 10:39 am

Ik heb nog een set Saint wielen te koop ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Gast

Bericht door Gast » do mei 17, 2007 11:57 am

J.BL schreef:Ik denk dat je rond de 300 euro best een aardig wielsetje kunt laten spaken, in plaats van een compleet setje te kopen. Mavic naven schijnen niet echt goed te zijn.
We hebben het er zaterdag wel over.
Ik denk dat je met mavic een goede koop doet, ik heb zelf 2 sets:
-Deetraks van ruim 2 jaar oud
-Deemaxen van 1 jaar oud

Beide sets hebben nergens speling en ook de spaken lopen nooit los.

Als je het je kan veroorloven kan ik je echter absoluut wel de Deemaxen (UST) aanraden! Als je gaat bouwen dan zou ik de Mavic 823 (Deemax) velg pakken samen met Hope Pro3 SP (staight pull) naven. http://www.hopegb.com/page_mep_force_10.html

Plaats reactie