advies mobiele telefonie 2

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo mei 09, 2007 7:27 am

De Jean schreef:t zal waarschijnlijk de S310 worden of de 4350. Maar ik vrees een beetje dat zo'n 4350 al snel in barrels gaat liggen. Heb mn blackberry ook na 8 maanden gemold. Op zich is de Mteor beste gebouwd, maar ik hoef geen umts. Dat duurt nog een paar jaar voor dat iets wordt in Belgie, en tegen dan ziet de mobiele wereld er weer helemaal anders uit.
Na een weekje heb ik de 310 omgeruild voor de 710.
Scherm en keypad van de 310 zijn echt te klein voor dagelijks gebruik. bvb agenda is niet overzichtelijk. Ook andere tooltjes zijn er niet op.
710 is stukken beter, hoewel het scherm redelijk traag flipt als je m open doet. Verder toppie
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Sven

Bericht door Sven » wo mei 09, 2007 2:48 pm

Kijk eens aan.
Mooi toestel, best toevallig dat ik hem laatst in de handen heb gehad (uitlevering voor een klant). Sorry dat ik het zeg, maar jammer dat ie geen touchscreen heeft, voor de rest is het een prachttoestel!

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo mei 09, 2007 10:40 pm

touchscreen: tja. Om text aan te slepen en copy/paste klopt dat wel. Maar t moet ergens stoppen he. Een 4350 zou nog eens 120e erbovenop zijn...
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Plip

Bericht door Plip » ma mei 14, 2007 3:21 pm

weer even een vraagje,
Heeft iemand ervaring met de Nokia N95?
en die camera,,, zal 'ie goed genoeg zijn om met het biken wat fotootjes te schieten?
Mvg

Sven

Bericht door Sven » ma mei 14, 2007 3:31 pm

Plip schreef:weer even een vraagje,
Heeft iemand ervaring met de Nokia N95?
en die camera,,, zal 'ie goed genoeg zijn om met het biken wat fotootjes te schieten?
Mvg
N95.
Tja, Plip. Misschien wil je het niet horen, maar ik zou er niet voor kiezen. Als je een telefoon koopt, dan koop je em voor een hoofddoel, namelijk bellen. Een camera, bluetooth, mp3 speler, mediaspeler, gpsmuis etc zijn allemaal extra details, die het toestel gevoelig maken. We krijgen nu al reacties van mensen dat de slider het toetsenbord boven de 3-toets beschadigd. Voor het geld dat het (prachtige) dingetje kost, vind ik hem prijzig... Sorry.
De camera zal daarintegen wel voldoende (5 megapixels, what's in a name...) zijn, daar hoef je geen zorgen om te maken...

Je vroeg laatst toch al wat een goede telefoon was? Of zit ik mis?

Plip

Bericht door Plip » ma mei 14, 2007 3:51 pm

Ik had het idee om een nieuwe telefoon te kopen, én een nieuwe digitale camera, als ik dat bij deze zou combineren zou het super zijn.

'Je vroeg laatst toch al wat een goede telefoon was? Of zit ik mis?'
Ja;), Toen gaf jij wat suggesties.
Maar iig Bedankt.

Sven

Bericht door Sven » ma mei 14, 2007 4:10 pm

Plip schreef:Ik had het idee om een nieuwe telefoon te kopen, én een nieuwe digitale camera, als ik dat bij deze zou combineren zou het super zijn.
De combinatie is er inderdaad... Je bent al op de hoogte van de prijs van het toestel?

Wat je nog los bij moet betalen bij het toestel bij een vrij duur abonnement, kun je nog een prachtige camera voor kopen.... :roll:

Mijn keuze zou dan eerder uitgaan voor een mooie nokia 6300 (simpel, maar enorm mooi en goed toestel) aan te schaffen icm. abonnement, en dan een losse goede camera kopen.

Plip

Bericht door Plip » ma mei 14, 2007 4:15 pm

Eehh de prijs los heb ik geen idee.
Maar icm een abbo van ong 25 euro per maand zou ik nog 397€ bij moete betalen.
alles voor dat kleine beetje gebruiksgemak:^).

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma mei 14, 2007 8:52 pm

Sven schreef: Voor het geld dat het (prachtige) dingetje kost, vind ik hem prijzig... Sorry.
uhhuh ;)

Anyway, dat toetsenbord verhaal is wel kut.
Bikepark Groningen

Sven

Bericht door Sven » ma mei 14, 2007 9:49 pm

Plip schreef:Eehh de prijs los heb ik geen idee.
Je berekening met het 25€ abo is leuk... Nadeel is alleen dat je dan ook mooie kosten mag betalen voor internetgebruik en overige zut wat niet binnen de bundel valt...
Tel dat erbij op en het wordt redelijk onrendabel, voor een toestel met "gebruiksgemak".

legion schreef: uhhuh ;)
Anyway, dat toetsenbord verhaal is wel kut.
:D
Toetsenbordverhaal is niet het enige, Le-gi-on... Verhalen over spontane zwart-wit gestreepte beeldschermen tijdens foto-opnamen en de enorm lange ontwikkeltijd vanaf het begin zijn punten waar ik nee tegen zeg...

Rudie

Bericht door Rudie » di mei 15, 2007 8:07 am

Maar als de camera een enorm lage ontwikkeltijd heeft, dan kan je er toch ook niet fatsoenlijk bike-foto's mee maken? Koop gewoon een kleine digi-cam. Bijvoorbeeld een W55 van Sony. Kost je nog geen 200e en daar heb je een prima camera aan! Scheelt je een hoop geld en vooral ergernis. Ik heb het al bij mijn N73, laat staan wat er allemaal kapot kan gaan aan die N95 :(

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di mei 15, 2007 10:26 am

Rudie schreef:Maar als de camera een enorm lage ontwikkeltijd heeft, dan kan je er toch ook niet fatsoenlijk bike-foto's mee maken? Koop gewoon een kleine digi-cam. Bijvoorbeeld een W55 van Sony. Kost je nog geen 200e en daar heb je een prima camera aan! Scheelt je een hoop geld en vooral ergernis. Ik heb het al bij mijn N73, laat staan wat er allemaal kapot kan gaan aan die N95 :(
Nog even over die camera, 5mp zegt ook niet alles, niks eigenlijk.
Het valt of staat met de lens! En dan kan er nog een Carl Zeiss lens of weet ik veel in die telefoons zitten maar met een lensdoorsnede van enkele mm's kan ik je garanderen dat je ook met 5mp nog waardeloze foto's maakt.

Verder is de ontspanvertraging enorm bij die dingen, zeker met bewegende objecten ben je ALTIJD te laat.

Koop dus gewoon een telefoon die goed belt en van het geld dat je over hou koop je een mooie digitale camera.

Je fiets koop je toch ook niet met ingebouwde cola-automaat????

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Rudie

Bericht door Rudie » di mei 15, 2007 10:31 am

Juist! De megapixels zeggen wel iets, maar veel megapixels zijn eigenlijk vooral handig wanneer je een foto gigantisch wil vergroten. Voor normaal formaat heb je theoretisch een camera nodig met slechts 3 MP en gewoon een nette lens. Kijk naar een compacte Pentax camera bijvoorbeeld. De lenzen daarvan zijn erg goed en maken erg mooie foto's. Maar goed, dit wordt allemaal een beetje off-topic :)

Sven

Bericht door Sven » di mei 15, 2007 11:33 am

Daarvoor kun je inderdaad het beste hier kijken, vwb. fotografie...

Ik blijf erbij, we hebben laatst de nokia 6300 binnengekregen, wat een prachttoestel... Quality-time!

Plip

Bericht door Plip » di mei 15, 2007 12:00 pm

Top!
Dit is nog eens informatie. :D
Ik dank u hartelijk

Rudie

Bericht door Rudie » di mei 15, 2007 12:53 pm

Die 6300 is inderdaad een erg stijlvol ding :) En die N95 is net zo groot als een compacte digicam en die 6300 samen ;)

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma aug 06, 2007 11:03 am

Okey, even een kleine topic kick. Ben een weekje in lloret geweest. Helemaal geweldig, klein minpuntje op de terugreis is in barcelona mijn tas gestolen met daarin mijn nokia n70. Mijn reactie op dat moment zal ik achterwege laten maar ik denk dat jullie wel kunnen gokken ;) Het is duidelijk dat ik een nieuwe telefoon moet. Wat is een beetje vergelijkbaar met de n70 zonder de software problemen die ik elke keer met die had?

Alvast bedankt.
nothing beats cubic inches

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma sep 17, 2007 10:17 pm

Ikzelf heb net een HTC Touch aangeschaft,... ben er erg tevreden over.
Zal er verder technisch niet over uitwijden... las dat hier nogal wat experts op dat gebied zijn.

Software is windows mobile 6, heb voorlopig niets aan problemen gemerkt.

Enige minpunt vind ik dat je niet met een paar biertjes achter je kiezen op de fiets een smsje kunt verzenden.... maar who cares eigenlijk.

Sven

Bericht door Sven » di sep 18, 2007 7:55 am

GTLTS schreef: Enige minpunt vind ik dat je niet met een paar biertjes achter je kiezen op de fiets een smsje kunt verzenden.... maar who cares eigenlijk.
Hahah, goede...

Mooie keuze!
Prachtig toestel met zowel een goed uiterlijk en een goede binnenkant. Waar vind je dat nog tegenwoordig? ;)
Zijn ook veel softwares voor te vinden, echt een spele-toestelletje...
Okey, even een kleine topic kick. Ben een weekje in lloret geweest. Helemaal geweldig, klein minpuntje op de terugreis is in barcelona mijn tas gestolen met daarin mijn nokia n70. Mijn reactie op dat moment zal ik achterwege laten maar ik denk dat jullie wel kunnen gokken Het is duidelijk dat ik een nieuwe telefoon moet. Wat is een beetje vergelijkbaar met de n70 zonder de software problemen die ik elke keer met die had?
Sorry voor de late reactie, maar als je iets vergelijkbaars wilt aan je N70, dan zou je voor de N73 kunnen kiezen die net zo vaak vasthangt als je N70, maar wel leuke specs heeft, of je gaat voor een meer mainstream toestel, zoals de 6300...

Plaats reactie