Giant Composite 07 --> Krak --> nieuw Frame

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Joost2
Giant Composite 07 --> Krak --> nieuw Frame

Bericht door Joost2 » wo mei 02, 2007 9:20 pm

hallo iedereen,

na ongeveer 3 jaar geen XC fiets aangeraakt te hebben werd het weer eens tijd om een nieuwe fiets aan te schaffen. En het is een Giant Composite geworden. Zie hier foto (hier nog volledig ongebruikt, zitten zelfs nog geen pedalen op):

http://www.pinkbike.com/photo/1301258/

Afbeelding

kort samengevat:
Frame: Giant Composite '07 (size: L)
Fork: Reba Worldcup PopLoc
Wheels: Crossmax SLR
Group: X.O with XT
Brakes: Magura Marta
Seattube/Stem/Bar: Ritchey WCS
Seat: Selle Italia SLR

Graag hoor ik wat jullie er van vinden!

Groet Joost
Laatst gewijzigd door Joost2 op ma aug 06, 2007 5:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Sven

Bericht door Sven » wo mei 02, 2007 9:49 pm

Wat ik er van vind?
Snel die pedalen erop en vlammen...

Vette bike!
Wat is by the way het gewicht?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 02, 2007 10:49 pm

Prachtige Gaint, alleen zou ik per direct een andere crank monteren, XT is absoluut goed, maar het zit net onder het niveau van de rest van de afmontage.

(ja, dat is echt mierenge****)
Ich Heisse Super Fantastisch!

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mei 02, 2007 10:55 pm

ziet er mooi uit.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Big T

Bericht door Big T » do mei 03, 2007 7:15 am

Ik zou zeggen een beetje standaard, maar wel op een hoog niveau. En gelukkig is dit de standaard, want wat is dat een lekkere bike zeg! Daar mankeert echt helemaal niets aan.

Joost2

Bericht door Joost2 » do mei 03, 2007 7:59 am

Om de kosten nog een beetje binnen de perken te houden is het inderdaad een XT crank geworden. Maar als die vervangen moet worden is het de bedoeling iets "spectaculairs" te monteren. Zelfde geldt voor de Marta's: mijn voorkeur gaat uit naar Hope Mini... maar deze werden voor weinig aangeboden. Dus die worden wellicht ook vervangen in de toekomst, hoewel ik moet zeggen dat de Marta's nu boven verwachting presteren (ik had verwacht dat ze moeilijker te doseren zouden zijn, maar dat valt erg mee).

Gewicht is nu rond de 10 kilo (zal dit weekend even exact wegen)

Pedalen zijn inmiddels gemonteerd en nu de vork doet wat ik graag wil, moet ik zeggen: Super snelle fiets en stuurt super strak.

Met andere woorden: money well spend

wictor

Bericht door wictor » do mei 03, 2007 8:31 am

Mooi! Vindt de nieuwe kleuren van Giant zowiezo wel geslaagd (weer eens iets anders dan zwart of naturel carbon weave) ;) .

Rudie

Bericht door Rudie » do mei 03, 2007 12:43 pm

Leuk speelgoed! Dat witte zadel vind ik persoonlijk ook erg stijlvol :)

Joost2

Bericht door Joost2 » do mei 03, 2007 7:43 pm

wictor schreef:Mooi! Vindt de nieuwe kleuren van Giant zowiezo wel geslaagd (weer eens iets anders dan zwart of naturel carbon weave) ;) .
zie hier zoom-in van frame: op de toptube kun je nog steeds zien dat het een carbon frame is. Je kunt dus door de blauwe lak heen kijken en het logo is alleen blanke lak. Van een afstand zie je alleen donker blauw en wit. Persoonlijk vind ik dat er inderdaad erg geslaagd uitzien.

http://www.pinkbike.com/photo/1302560/

Afbeelding

Rubenio

Bericht door Rubenio » do mei 03, 2007 7:59 pm

Heel mooi, veel plezier ermee!

wictor

Bericht door wictor » vr mei 04, 2007 7:48 am

Thanx voor de closeup!

blizzard

Bericht door blizzard » vr mei 04, 2007 8:47 am

Heel mooi fietsje. maarja die XT tramarmen hé..
Zijn ongetwijfeld erg goed, maar zo godsgruwelijk lelijk!

Voor de rest is het een beauty en volgens mij is ie lekker racy.
Steel is Real

Muppet

Bericht door Muppet » vr mei 04, 2007 9:54 am

zonde van die stapel spacers op de voorvork.

menno916

Bericht door menno916 » vr mei 04, 2007 1:14 pm

De kleurstelling vind ik inderdaad zeer geslaagd, zadel en vork maken dit helemaal af.
Mooie fiets!

Joost2

Bericht door Joost2 » za mei 05, 2007 3:06 pm

Muppet schreef:zonde van die stapel spacers op de voorvork.
kan de vorkbuis altijd nog korter maken, niet langer...
Sven schreef:Wat is by the way het gewicht?
10.2kg met pedalen en bidonhouder

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo mei 06, 2007 8:08 am

Muppet schreef:zonde van die stapel spacers op de voorvork.
Tja sommige hollanders hebben de pech dat we veroordeeld zijn tot een 20 tot 22 inch frame (klimrek). Niet zo fraai natuurlijk, ik heb er zelf ook last van. Maar mooi bak man. Ik vind de kleurstelling zeer goed gelukt dit jaar. Ook bij de andere bikes van giant. Dat kun je niet zeggen van de voorgaande jaren. Veel plezier ermee.

wictor

Bericht door wictor » zo mei 06, 2007 3:54 pm

BLRacing schreef: Tja sommige hollanders hebben de pech dat we veroordeeld zijn tot een 20 tot 22 inch frame (klimrek). Niet zo fraai natuurlijk...
Nouja, puntje is ook dat zowat iedere fabrikant een nogal korte balhoofdbuis heeft, zeker als er een semi headset in zit. (@BLR: zie ook het Corratec AirTech verhaal.... ;) ). Als de fabrikanten nou allemaal een wat langere balhoofdbuis hanteerden kreeg je ook gelijk een wat meer sloping bovenbuis (wat IMHO ook nog mooier is...). Maar genoeg gezeik: die Giant is hoe dan ook bruut.

Joost2

Bericht door Joost2 » zo mei 06, 2007 10:24 pm

BLRacing schreef:Tja sommige hollanders hebben de pech dat we veroordeeld zijn tot een 20 tot 22 inch frame (klimrek).
mijn binnenlengte been: 95cm, zadelpen staat dus ook op stand maximaal
wictor schreef:Nouja, puntje is ook dat zowat iedere fabrikant een nogal korte balhoofdbuis heeft, zeker als er een semi headset in zit. (@BLR: zie ook het Corratec AirTech verhaal.... ;) ). Als de fabrikanten nou allemaal een wat langere balhoofdbuis hanteerden kreeg je ook gelijk een wat meer sloping bovenbuis (wat IMHO ook nog mooier is...). Maar genoeg gezeik: die Giant is hoe dan ook bruut.
Buiten de looks, heb ik het idee dat een lagere toptube vooral zorgt voor strakkere stuur eigenschappen (zeker in het geval van dit frame). Dat zou dus wellicht de reden kunnen zijn voor de kortere balhoofdbuis.

wictor

Bericht door wictor » ma mei 07, 2007 7:04 pm

Ik denk dat - als je goed ontwerpt - dat niet uit moet maken, maarja. Ieder z'n eigen idee, toch? Giant weet hoe 't moet....

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za mei 12, 2007 11:38 am

volgens mij heb je deze bike zo op de 9kg als je wat parts wijzigt

alleen pas op met die bovenbuis
die is aan poeier als je stuur erop slaat bij een crash en dat zou zonde zijn

E

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mei 12, 2007 9:27 pm

Ja als hij alle delen die nu op deze fiets zitten verkoopt en er veel duurdere onderdelen opzet wel ja :roll:

Joost2

Bericht door Joost2 » ma mei 14, 2007 2:48 pm

Ironhorse Erik schreef:volgens mij heb je deze bike zo op de 9kg als je wat parts wijzigt
Dat denk ik ook, maar om het nog enigszins betaalbaar te houden is het deze set-up geworden. in de toekomst worden iig Crankstel en remmen vervangen

Ironhorse Erik schreef: alleen pas op met die bovenbuis
die is aan poeier als je stuur erop slaat bij een crash en dat zou zonde zijn

E
Ben ik eerder voor gewaarschuwd inderdaad. Ik weet niet wat de garantiebepalingen van Giant precies zijn, maar als ik het goed gelezen heb valt bijvoorbeeld schade bij wedstrijden ook onder de garantie. Dus wie weet dit ook....
Ik zal trouwens vanavond eens kijken, maar volgens bij loopt het stuur net vrij van de bovenbuis.

Ander ding: de banden verliezen naar verhouding veel sneller druk dan banden met binnenband, iemand anders ervaring mee? Is het bijvoorbeeld de velg, of de band zelf?

Rgds Joost

Rudie

Bericht door Rudie » ma mei 14, 2007 2:58 pm

Klopt, nadeel van tubeless. Je schijnt er wel middeltjes tegen te hebben, maar het schijnt niet echt denderend te zijn voor je banden dacht ik...

hund

Bericht door hund » di mei 15, 2007 7:22 am

en hutchinson.......
toen ik op hutchinsons reed kon ik ze iedere week weer bijpompen, tegenwoordig swalbe's eerste jaar nergens meer last van gehad. beginnen nu wel een beetje druk te verliezen, maja lijkt me niet meer als normaal na meer dan een jaar intensief gebruik.

moet er wel eerlijk bijzeggen dat die hutchinsons al weer wat jaartjes geleden zijn. weet niet hoe het er nu mee staat, maar zo tre horen dus niet veel beter.

wel een mooie bike trouwens.

Hund
if you ain't having fun, get of your bike

Joost2

Giant Composite 07 --> krak...

Bericht door Joost2 » ma jun 11, 2007 8:44 am

titel zegt het al.... er zit een scheur in mijn hagel nieuwe mooie carbon frame....

Ik dacht gister tijdens het fietsen ineens speling te hebben in de zadelpen, alsof er ineens meer flex in het frame zat (en geloof mij, dit frame flexed (nieuw woord) absoluut niet...). Dus ik afstappen en kijken, maar ik zag niets. Tot ik 's avonds de boel aan het schoonmaken was: scheurtje in de knik tussen de seat tube en top tube...
Ik denk dus dat dit een gevalletje te korte zadelpen is... Geluk is dan wel dat ik niet zelf de fiets in elkaar heb gezet, maar heb laten doen. Dus in eerste instantie is de bouwer verantwoordelijk lijkt mij (correct me if I'm wrong). Tweede geluk is dat mij is verzekerd dat Giant erg goed is qua garantie (dat zullen we nu dus meemaken). Iemand anders ervaring met scheuren in zijn Carbon Giant, en de garantie van Giant?

Ik zal vanavond even een fototje posten.

Rgds Joost

Plaats reactie