Welke banden voor de Pyreneën?
Moderator:Beheerders
In september ga ik met een maat de Coast 2 Coast in de Pyreneën rijden.
Wat zou een verstandige bandenkeuze zijn?
-niet te lekgevoelig
-niet te zwaar
-niet te zwaarlopend
-gewoon met binnenband
We rijden allebei behoorlijk beheerst en afdalen zal ook niet met duizelingwekkende snelheden zijn.
alvast dank
dussssssss©
Wat zou een verstandige bandenkeuze zijn?
-niet te lekgevoelig
-niet te zwaar
-niet te zwaarlopend
-gewoon met binnenband
We rijden allebei behoorlijk beheerst en afdalen zal ook niet met duizelingwekkende snelheden zijn.
alvast dank
dussssssss©
IK rijd zelf in de Alpen met een Fat Fred achter: 2.35. Erg hoge band die veel schokken opvangt.
Voor rijd ik met een Ritchey van 2.35 die nooit op de markt is gekomen! (Rijd ik al 10 jaar mee)
tip: kijk eens bij www.bikeboosting.nl die kerel heeft nog wat banden in de uitverkoop!
Voor rijd ik met een Ritchey van 2.35 die nooit op de markt is gekomen! (Rijd ik al 10 jaar mee)
tip: kijk eens bij www.bikeboosting.nl die kerel heeft nog wat banden in de uitverkoop!

Ik neem aan dat je Fast Fred bedoelt? Die vind ik veuls te lekgevoelig voor de Pyreneën en is niet meer te krijgen. Verder hoef ik niet zo breed want volgeveerd.....Urnyke schreef:IK rijd zelf in de Alpen met een Fat Fred achter: 2.35. Erg hoge band die veel schokken opvangt.
Die Ritchey is wel een goede suggestie

dussssss©
Ik weet niet precies wat de definitie van Hardpack is............maarreh in de Pyreneën kom je ook schotterpaden tegen, afdalingen met losse stenen etc.
Als ik dan "Lite" lees wordt ik altijd een beetje huiverig.........
Ik zat zelf te denken aan een band van ongeveer 2.2 breed, met Kevlar en/of een sidewall met protectie.
Ik rij al met Conti Explorer 2.1 met duraskin maar vind deze band wat smal uitvallen. Verder een prima band met goede grip en niet al te veel weerstand(al is dat van ondergeschikte rol)
Dat van die rollende noppen heb ik zelf nooit ondervonden.
Ik heb liever een band die wat zwaarder is/loopt dan een band die eerder lek gaat/scheurt.
dusssssss©
Als ik dan "Lite" lees wordt ik altijd een beetje huiverig.........
Ik zat zelf te denken aan een band van ongeveer 2.2 breed, met Kevlar en/of een sidewall met protectie.
Ik rij al met Conti Explorer 2.1 met duraskin maar vind deze band wat smal uitvallen. Verder een prima band met goede grip en niet al te veel weerstand(al is dat van ondergeschikte rol)
Ik heb liever een band die wat zwaarder is/loopt dan een band die eerder lek gaat/scheurt.
dusssssss©
Met die banden heb ik in de Alpen gereden en die bevielen me prima.BOSS schreef: Ik rij al met Conti Explorer 2.1 met duraskin maar vind deze band wat smal uitvallen. Verder een prima band met goede grip en niet al te veel weerstand(al is dat van ondergeschikte rol)
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Mijn laatste alpencross: Voor nobby nic 2,25, achter racing ralph 2,25. Voorzien van latex michelin binnenbanden, en op ongeveer 2,2 bar.
Geen bandenpech, veel tractie, veel grip, licht, lichtlopend, goede demping.
Heb alleen maar zon gehad. Bij slecht weer zou er achter ook een Nobby Nic op gaan.
Geen bandenpech, veel tractie, veel grip, licht, lichtlopend, goede demping.
Heb alleen maar zon gehad. Bij slecht weer zou er achter ook een Nobby Nic op gaan.
Steel is Real
Ik heb veel rotspartijen en schotter spul gereden in Oostenrijk met Nobby Nics ZONDER Snakeskin (die dan iets zwaarder zijn maar vooral sterker aan de zijkanten volgens de overleveringen...) en die bevielen zeer goed, met name de grip op gladde stenen was zeer OK en als ik nu 26" zou rijden zou ik voor dezen kiezen:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=18469
Erikje
en uiteraard met Michelin Latex Biba's..... heb je die nog gekregen gisteren?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=18469
Erikje
en uiteraard met Michelin Latex Biba's..... heb je die nog gekregen gisteren?