How to: North Shore Drops

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
harmappel
How to: North Shore Drops

Bericht door harmappel » zo mei 06, 2007 10:57 am

Ola, heb als beginnend downhiller net m'n eerste trip naar Winterberg achter de rug, en ben daar tegen een opstakel opgelopen. Wel meer natuurlijk, maar eentje waar ik hoognodig wat aan moet gaan doen. Ik heb alle trails geprobeerd, en kwam tot de conclusie dat ik moeite heb met de drops va. een Northshore opstakel 2 tranny. Op street geen probleem, en ook de drops die in het downhill parcours zitten (tot ongeveer een dikke meter) waren geen probleem...maar die NS drops dus wel. kan iemand een beetje uitleggen hoe de aproach hiervoor is, hoe rijd je aan, hard rijden, zacht, eerst voorwiel optrekken, voorzichtig, of lomp droppen etc....Ik hoor te graag. Oh ja, mocht t belangrijk zijn, ik rijd op n Kona Coilair 2007.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » zo mei 06, 2007 1:23 pm

de fiets is niet belngrijk, het is diegen die erop zit ;)
er zijn verschillende manieren, je kan je voorwiel wat omhoog trekken of wat sneller rijden. Jij moet voor je eigen uitmaken wat voor jouw de beste manier is...

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo mei 06, 2007 1:36 pm

gewoon gaan en stuur op trekken, en vooral niet nadenken over hoe je het moet doen

oja, je moet shores op 2 wielen landen

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » ma mei 07, 2007 12:41 pm

duh, als er een transition (engels voor landing, sorry voor de lingo) dan probeer ja daar toch in te flowen (evidentie zelve)

den_Willy

mss

Bericht door den_Willy » za aug 04, 2007 11:28 pm

moet je eens een ns drop doen van een meter of twee en die blijven oefenen...zo heb ik het geleerd. Nu niet dat ik al immense ns drops heb gedaan maar als ik er één zou tegenkomen zou ik er geen problemen mee hebben. Drops zijn super plezant als je je veilig voelt er mee.

jaspero

Bericht door jaspero » za aug 25, 2007 12:30 pm

dus gewoon eentje uitzoeken en gewoon doen zeg je. Klink logisch vooral als je er moeite mee hebt.

Ik zou zeggen laag beginnen onder meter. Dan steeds hoger gaan.
Als ze hoger worden word de afstand van de shore tot de landing in lengte ook vaak groter. Dus zul je met meer snelheid aan moeten komen om dit te overbruggen.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » za okt 27, 2007 8:23 pm

gewoon wat harder rijde net voor het einde voorwiel optrekke , en dan je fietsie goed in balans houden en probere flat te lande (bij een drop met daarna een helling!:))
If you aint dirty you didnt bike like you should do

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma okt 29, 2007 5:30 pm

Als je twijfelt aan de snelheid kan je altijd achter iemand aanrijden die hem doet. Dan rij je mee tot de Shore en dan stop je. Dit doe je 1 of 2 keer dan gewoon billen bijelkaar en gaan! :arms:

stefan406

Bericht door stefan406 » wo nov 21, 2007 11:12 pm

gewon niks van aan trekken niet te vaak naar benedenkijken ik bunnyhop um dr altijd in dan kom ik lkkr dr uit voor m'n landing vind ik
mar gewon veel oefenen en niet te veel nadenken je hebt het voor je het weet gewoon doen
Deze informatie is zichtbaar voor de andere gebruikers

Casper

Bericht door Casper » di mar 11, 2008 7:37 pm

licht het voorwiel optrekken. Je kunt je vork gebruiken voor de pop-up. Op twee wielen landen is wel zo ok. Afblijven van de voorrem. Een vinger op de achterrem. Mocht je slingeren tijdens de landing, dan kom je met een beetje remmen achter mooi weer in lijn.
Een of twee keer de Shore oplopen (als het rustig is!) en de drop visualiseren is ook erg prettig.
Verder: gewoon gaan & veel plezier
;)

zie net de datum van de post :D foutje! :o

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo mar 12, 2008 2:52 pm

keihard indraaien op het laatste moment, bunnyhoppen, over je schouder blijven kijken, en je hebt een 3tje gedaan van een north shore :)

Plaats reactie