Wielen
Moderator:Beheerders
Ik twijfel nog steeds tussen enkele wielsets voor op mijn Freeride/Downhill bike. Hieronder de mogelijke keuze, welke kies jij en waarom?
1) Mavic DeeMax (Voor: 20mm, Achter: 12mm/150mm)
2) DT-Swiss FR-2350 (Die rode) (Voor: 20mm, Achter: 12mm/150mm)
3) Samengesteld;
Voor: DT-Swiss 440 20mm met Velg: DT-Swiss FR6.1D
Achter: DT-Swiss 440 12mm/150mm met Velg: DT-Swiss FR6.1D
4) Samengesteld;
Voor: Hope Pro II 20mm met Velg: Mavic EX823
Achter: Hope Pro II 150mm XL met Velg: Mavic EX823
De zelf samengestelde sets zullen met DT Competition worden gespaakt.
Iemand ervaring wat betreft stijfheid, degelijkheid, houdbaarheid, ... van deze sets?
1) Mavic DeeMax (Voor: 20mm, Achter: 12mm/150mm)
2) DT-Swiss FR-2350 (Die rode) (Voor: 20mm, Achter: 12mm/150mm)
3) Samengesteld;
Voor: DT-Swiss 440 20mm met Velg: DT-Swiss FR6.1D
Achter: DT-Swiss 440 12mm/150mm met Velg: DT-Swiss FR6.1D
4) Samengesteld;
Voor: Hope Pro II 20mm met Velg: Mavic EX823
Achter: Hope Pro II 150mm XL met Velg: Mavic EX823
De zelf samengestelde sets zullen met DT Competition worden gespaakt.
Iemand ervaring wat betreft stijfheid, degelijkheid, houdbaarheid, ... van deze sets?
-
3. omdat dat 'n waanzinnig sterk setje is welke denk ik behoorlijk wat goedkoper is dan die FR2350. Kun je voor 'n goede prijs aan die FR's komen dan zou ik die nemen. Waarom geen Deemax? Ik vind dat geel waanzinnig lelijk staan op 'n fiets en je blijft altijd zitten met 'n afwijkende naaf en spaken.
- Steel Farmer
- Contacteer:
zoiezo de 4e optie heb self voor ex 823 op hope en is super stijf en super licht. deemax xijn namelijk niet al te stijf heb ik op de ht. Ook goede wielen maar gewoon net iets minder en ook nog duurder (en lelijk natuurlijk). velgen en banden zijn trouwens heel erg/het goedkoop(st) bij http://www.bike-components.de. Aanrader is wel 32 gaats. Dat scheelt vrij veel in gewicht (niet een halve kilo maar in de velg is gewicht snel veel. En natuurlijk vor dh is tubeless fantastisch, nooit meer lekke banden en het weegt niet te veel.
grtz Casper
grtz Casper
- degoe
- Contacteer:
zou ook voor mavic ex gaan heb geen goede ervaring met dt fr 6.1 zijn niet echt stijf had er na de eerste rit al twee deuken in die nieuwe fr (rode) heb ik nog niks over gehoord van rijders wel staat in veel bike magazins dat die eigenlijk het zelfde zijn als de oude maar dan rood.
deemax kan je tegenwoordig ookals 32 gaats krijgen. is dus ook een optie maar voor dat vele geld meer zou ik gewoon voor ex 823 gaan zijn zeker net zo goed al wel niet beter als deemax. en die hope naven zijn zeker ook goed ,maar daar zou je misschien nog tune (voor lichtgewicht of ringle naven in kunnen doen.
succes bij je keuze !
deemax kan je tegenwoordig ookals 32 gaats krijgen. is dus ook een optie maar voor dat vele geld meer zou ik gewoon voor ex 823 gaan zijn zeker net zo goed al wel niet beter als deemax. en die hope naven zijn zeker ook goed ,maar daar zou je misschien nog tune (voor lichtgewicht of ringle naven in kunnen doen.
succes bij je keuze !
Zelf rij ik nu al enkele jaren met de EX 823s op mijn Hardtail (voor street, park, ...) Sinds kort steekt er een Hope Pro II in van voor en ben er erg tevreden over. Binnen enkele weken staat ook mijn achterwiel recht met een Hope Pro II SS naaf.
Maar als ik de verhalen hier hoor is deze combinatie ook zeer goed te doen in Freeride/DH ?
Maar als ik de verhalen hier hoor is deze combinatie ook zeer goed te doen in Freeride/DH ?
-
-
-
-
ik wou ze kopen bij www.actionsports.de zij claimen een van de betere wielbouwers te zijn. wanneer de wielen in mijn ogen niet goed zijn wil ik ze opsturen naar ernie frieke van bikeboosting. Hij kijkt ze na en verbeterd ze eventueel.
bij actionsports kosten ze 470 euro inclusief 20mm steekas adapter(los te bestellen) op dit moment hebben ze geen alpine spaken als keuze.
bij actionsports kosten ze 470 euro inclusief 20mm steekas adapter(los te bestellen) op dit moment hebben ze geen alpine spaken als keuze.
Ik heb zowel het setje nieuwe deemaxen (dan niet de 12x150 mm) als het setje met hope pro 2 naven en ex823 velgen.
Ik raad je van die twee ten zeerste de laatste optie aan, het weegt evenveel en je hebt een zóveel stijver wiel!
Ik mag best wel zeggen dat ik vrij smooth rijdt op mijn hardtail (waar ik nu dus de deemaxen in heb zitten), en toevalligerwijs is er gister een spaak geknapt, vraag me nogsteeds af waarom.
Verschil is natuurlijk wel dat de 150x12mm versie 4 spaken meer heeft achter.
Met de hope naven en ex823 velgen heb ik al lomp gereden, komt tot mij over als: perfect.
PS; ik hoor ook verhalen dat dt-wielen van een stuk slapper alu zijn gemaakt dan mavic, maar veel weet ik hier niet vanaf.
Ik zou voor het setje hope naafjes gaan met de ex823 velgen.
Succes met je zoektochtje.
tjow
Ik raad je van die twee ten zeerste de laatste optie aan, het weegt evenveel en je hebt een zóveel stijver wiel!
Ik mag best wel zeggen dat ik vrij smooth rijdt op mijn hardtail (waar ik nu dus de deemaxen in heb zitten), en toevalligerwijs is er gister een spaak geknapt, vraag me nogsteeds af waarom.
Verschil is natuurlijk wel dat de 150x12mm versie 4 spaken meer heeft achter.
Met de hope naven en ex823 velgen heb ik al lomp gereden, komt tot mij over als: perfect.
PS; ik hoor ook verhalen dat dt-wielen van een stuk slapper alu zijn gemaakt dan mavic, maar veel weet ik hier niet vanaf.
Ik zou voor het setje hope naafjes gaan met de ex823 velgen.
Succes met je zoektochtje.
tjow
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
-