Titus Racer X100 'white lightning'

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr apr 27, 2007 6:49 am

Eigenlijk best sjieke remmen...(doen deze ook piiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeep?)
Alleen de carbon stuurpen vind ik wat overkill voor de fiets...

Rudie

Bericht door Rudie » vr apr 27, 2007 7:39 am

Mooi spul! Gefeliciteerd! Maar waarom heb je eigenlijk nieuwe remmen besteld? De "oude" remmen waren zo te zien M4's (?) en die zijn toch ook al prima? Of is het echt een gewichtkwestie?

Gène

Bericht door Gène » vr apr 27, 2007 8:13 am

Ziet er inderdaad goed uit. Ik vind de carbon stuurpen wel meevallen. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat het zo'n bijelkaar gezochte componenten mix is. Op de een op andere manier verlies je dan een beetje rust (ik moet toch wat te zeuren hebben). Maar goed.. foto's 8)

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

cHoc

Bericht door cHoc » vr apr 27, 2007 10:26 am

Ziet er goed uit, dan komt die blauwe zadelpen ook beter tot zijn recht.

tipje : nog ff carbonflex leidingen? staat mooi bij de remhendels en de X.0
shoot me again, I ain't dead yet

Sven

Bericht door Sven » vr apr 27, 2007 11:49 am

Prachtig, ook die kleur. Mooie bike!

Geef eens eerlijk aan, waar ben jij nog niet tevreden mee?

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr apr 27, 2007 10:38 pm

Waar ik niet tevreden mee ben? Hmm, op dit moment de pedalen, die hebben nu toch echt wel een mega speling opgelopen. Maar nieuwe bushings zijn onderweg. Verder zou ik misschien wel een wit zadel willen, maar dan niet spier-wit (zoals die van Specialized en Selle). Alleen moet ik dat nog ff visualiseren.

Maar wat is er een bijelkaar gezochte mix? Alles is CK waar dat kan, dan Raceface en omdat RF een lelijke stuurpen maakt, heb ik daar een Ritchey voor gekozen. Shimano voorderailleur omdat dit de enige is die past.

Dat van die carbonflex leidingen ga ik overwegen, samen met kevlar schakelkabels :)

wictor

Bericht door wictor » za apr 28, 2007 7:51 am

zonoskar schreef:Waar ik niet tevreden mee ben? Hmm, op dit moment de pedalen, die hebben nu toch echt wel een mega speling opgelopen. Maar nieuwe bushings zijn onderweg. Verder zou ik misschien wel een wit zadel willen, maar dan niet spier-wit (zoals die van Specialized en Selle). Alleen moet ik dat nog ff visualiseren.
Mijn spierwitte flite is na 1 marathon al beige, hoor. Je zou er ook wat licht getint leervet op kunnen smeren (kan zowiezo geen kwaad voor een leren zadel)...
zonoskar schreef: Maar wat is er een bijelkaar gezochte mix? Alles is CK waar dat kan, dan Raceface en omdat RF een lelijke stuurpen maakt, heb ik daar een Ritchey voor gekozen. Shimano voorderailleur omdat dit de enige is die past.
+1. De fout van RaceFace: de mooie gefreesde Deus pen uit '02 vervangen door een fugly gesmeed ding, met Taiwan-anodisatie. ;) En SRAM derailleurs zijn toch lelijk.

Errug mooie fiets zo, hoor!

obi-wan-mtb

Bericht door obi-wan-mtb » wo mei 23, 2007 9:36 pm

hee zonoskar, zag je bike inderdaad ook op mountainbike.nl

errug mooie bike!

veel veranderd in 5 jaar hoor, zie hier mijn titus racer-x uit 2002:

Afbeelding

Afbeelding

heb nog een CK headsetje in zwart liggen, die er maar op zetten denk ik he?! ;-)
ik heb er nu een syncros uit 2000 op zitten, waren toen een een echte competitor van CK. Ding werkt eigenlijk al duizenden kilometers feilloos dus vervangen is niet nodig, maar ja, die chris king ligt ook maar te liggen :-)....

ride on!
retro anyone?

zonoskar

Bericht door zonoskar » do mei 24, 2007 9:54 pm

Ziet er goed uit! Lijkt een beetje op Titanium, maar als je goed kijkt zie je de typische alu lasnaden.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr mei 25, 2007 5:53 am

Hmmm... dát zijn erg strakke lasnaadjes....
---www.cjmedia.nl---

obi-wan-mtb

Bericht door obi-wan-mtb » zo mei 27, 2007 4:24 pm

kleur lijkt wel een beetje op titanium maar het is inderdaad alu!
geen ti, want sjonge, want is de ti versie duur!
deze is grijs/blauw geannodiseerd aluminium.
destijds was ie er ook in rood poedercoating en zwart anno en blauw anno als ik mij goed herinner.

zonoskar: die van jouw is wit poedercoating denk ik?
die witte "beschermingstape" moet je denk ik es vervangen door gewoon doorschijnende tape. Ik heb mijn frame beschermd met dat folie wat je ook op ramen kunt plakken (bij de bouwmarkt te koop).
kun je in vorm knippen en blijft goed zitten.

leuk dat het basis principe van 2002 en 2007 nog exact gelijk is, wel erg mooi dat ze nu een carbon achtervork hebben en een carbon swinglink.
toch nog behoorlijke evolutie in 5 jaar!

zal die van mij es wegen maar ben bang dat mijn L vet over de 11 kilo gaat.... :-(

ride on!

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma mei 28, 2007 12:42 pm

@marcel-titus: Die plakband is idd al vervangen door doorzichtige plaatjes, ziet er een stuk beter uit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op di sep 04, 2007 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

obi-wan-mtb

Bericht door obi-wan-mtb » vr jun 01, 2007 9:56 pm

hee zonoskar,
zag je bike ook op mtbr.com!
dat ding van jouw kom je ook overal tegen :-)
maar hij mag ook gezien worden hoor! Echt mooie bike.
Hoe fietst die?
tot 2002 fietste ik op een klein hardtail en sinds ik op die titus door de bossen ga merk ik echt verbetering. wel eerst wennen want die achterkant van mn klein is knoeperhard maar ik wil nu eigenlijk niet meer terug!
jouw vorige bike was een RM full suspension zag ik? was volgens mij ook een prima bike maar denk toch dat de titus een behoorlijke verbetering gaf?

ik zie dat je behoorlijk wat spacers onder je stuurnok hebt gedaan en vervolgens je stuurnok "negatief" er op gezet hebt? wat is hier de reden voor? normaal laat je je stuurnok toch recht lopen of 5graden omhoog?
ik heb een 5graden thomson 130mm erop met 10mm spacer eronder maar ik ben dan ook vrij lang (1,89m).

ride on!

zonoskar

Bericht door zonoskar » za jun 02, 2007 12:13 am

marcel-titus schreef: jouw vorige bike was een RM full suspension zag ik? was volgens mij ook een prima bike maar denk toch dat de titus een behoorlijke verbetering gaf?
Het grote verschil tussen de RM en de Titus is toch wel het stuurgedrag. De Titus is mega direct, de RM was wat meer lui. Nou is direct wel heel erg fijn moet ik zeggen, dus dat is een verbetering. Echter, de Titus staat 1cm lager wat betekent dat ik in de Ardennen op wortel paden erg snel met de cranks op de grond sta. Dit deed de RM beter. De ahcterbruggen zijn redelijk vergelijkbaar, al was de RM wat plusher, de Titus is erg hard. Aan de pro-pedal instellingen op mijn RP23 heb ik dan ook niet veel :) Al met al vind ik de Titus een hele verbetering, maar nu moet ik misschien wel een bike voor in de Ardennen erbij (en die had ik net verkocht). Misschien tijd voor een El-Guapo ?
marcel-titus schreef: ik zie dat je behoorlijk wat spacers onder je stuurnok hebt gedaan en vervolgens je stuurnok "negatief" er op gezet hebt? wat is hier de reden voor? normaal laat je je stuurnok toch recht lopen of 5graden omhoog?
Tsja, ik vind het met de nok omlaag mooier staan en hij staat een fractie lager dan wanneer hij omhoog staat zonder spacers. Maar een hoop spacers is handig mocht je de vork nog ooit verkopen, dit frame heeft zo'n idioot korte balhoofdbuis dat een correct afgekortte vork bijna onverkoopbaar is.

obi-wan-mtb

Bericht door obi-wan-mtb » vr aug 31, 2007 10:28 pm

He Zonoskar,

Mijn demper heeft geen pro pedal, dat hadden ze toen nog niet en ik moet zeggen, ondanks dat ik er geen ervaring mee heb, dat de bike inderdaad zonder pro pedal kan.
Ik heb er ook geen lock op zitten en nog nooit gemist!

En dat van die voorvork: best slim eigenlijk (verkoop) en inderdaad, staat wellicht ook beter.

Dit is mijn eerste full suspension en ik kan dus eigenlijk niet vergelijken met jouw RM maar wel met mijn hardtail Klein maar dat is misschien geen eerlijk vergelijk. Op het parcours Lage Vuursche ben ik op m'n Titus echt minuten sneller dan op m'n Klein (en dat parcours is maar ongeveer 35 minuten).

Heb nu wel ff een service probleempje met titus: :|

Ik wil m'n lagers van de horst link binnenkort vervangen maar die dingen zijn hier in europa nauwelijks te verkrijgen (wacht nog op antwoord van Haas fahrrad technik in Deutschland en nog op een engelse bike shop).
Onze Amerikaanse vrienden van Tius gaven niet thuis en verwees me naar Speedgoat in de US. Daar kost het iets van 20 euro voor verzending ofzo terwijl die glijlagers maar 2 euro per stuk zijn!?! :shock:

Ik heb Igus (fabrikant glijlagers) ook al gebeld maar die hadden alleen metrische maten en geen inch maten (rechtsstreeks bij de importeur van Igus waren die lagers 1,60 euro!)

Enig idee hoe ik aan die dingen kan komen?
Als alternatief laat ik ze naar een Amerikaanse vriend sturen die ze dan volgend voorjaar mee neemt naar hier maar wat een gedoe!
Had gehoopt dat wij als early adaptors van Titus hier in NL wat meer krediet zouden hebben bij die Yankees....

Merci!
retro anyone?

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo sep 02, 2007 7:45 am

Raar :? . Maar dit verhaal lijkt erg op dat van een vriend van mij. Hij heeft een Litespeed Sewanee frame tweedehands gekocht. Helaas was een van de lagers niet helemaal fris meer. Nou zie maar aan een lager te komen in Europa :( . Daar gaat maanden overheen. Uiteindelijk heeft van Herwerden hem net voor de vakantie kunnen helpen aan een lagertje. Ze maken mooie frames maar betaald de hoofdprijs. En beetje service kan er toch nog wel bij.

wictor

Bericht door wictor » zo sep 02, 2007 8:36 am

Zo gek is het niet, hoor. SAE maat spullen buiten de VS krijgen is gewoon gedoe. Daarbij rekenen VS webshops gewoon vrij hoge verzendkosten (niet gek: UPS 2nd day Air kost gewoon wat). Beste optie is iemand vinden die de zooi lokaal wil bestellen en het gewoon in een envelop dondert of een klein pakje. Doe ik met mijn spareparts ook wel eens.

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo sep 02, 2007 6:55 pm

Vraag eens na bij www.revolutionsports.eu, want zij zijn de nieuwe importeurs van duitsland (dichtste in de buurt).

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » di sep 04, 2007 6:41 pm

waarom werken die foto's bij mij niet :? :?

zonoskar

Bericht door zonoskar » di sep 04, 2007 7:36 pm

Euh, sorry. Ik heb met m'n webhost zitten spelen en nu werken mijn foto's niet meer. Maar ik heb het aangepast zodat de foto's het weer doen.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di sep 04, 2007 9:15 pm

Echt een schitterend ding, mooi frame, goede kleur, érg nette onderdelen. Weer eens wat anders!
Ich Heisse Super Fantastisch!

obi-wan-mtb

Bericht door obi-wan-mtb » di sep 04, 2007 9:56 pm

zonoskar schreef:Vraag eens na bij www.revolutionsports.eu, want zij zijn de nieuwe importeurs van duitsland (dichtste in de buurt).
mail is onderweg

thanks!
retro anyone?

Plaats reactie