Double chainring setup

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
raggertje
Double chainring setup

Bericht door raggertje » do apr 12, 2007 4:59 pm

Hiermee wil ik gaan rijden in combinatie met de

E-Thirteen DRS chainguide

Weet alleen nog niet welke tandverhouding vóór, las al iets van

26-36
22-32

Wil er mee 4X'en, CC'en enduro'en en daarom ook af en toe een bergje mee beklimmen

suggesties? :flowers:

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » do apr 12, 2007 6:01 pm

Ik ben zelf gegaan voor 34-36. dan heb je nog een behoorlijk verzet om gang te zetten in een afdaling, en je hebt de 34 voor het klimmen. Heb achter een casette tot 34 genomen, dus minimum verzet is hetzelfde als met de 3-blads setup die ik had.
Ijzeren paarden eten geen haver....

George2

Bericht door George2 » do apr 12, 2007 9:51 pm

Ik denk dat je 24-36 bedoelt ;)

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » vr apr 13, 2007 9:07 am

indeed :oops:

fredo

Bericht door fredo » za apr 14, 2007 9:52 pm

ik ben eigenlijk ook eens aan het kijken naar een double rings crankset.

Ik heb nu een enkelblad 38 vooraan met max een 34 tands achteraan. Voor bergop werkt dat aardig voor het gewone Vlaanderen, maar de Ardennen geven wel problemen, maar dat was wel te verwachten. Maar die 38tands gebruik je wel om 'op den platten' en zeker om bergaf bij te trappen.

Vandaar denk ik dat een 32 als grootste blad echt te klein is, 36 lijkt me ideaal. Dat moet ook wel goed werken met een 24 of 26. Een 26tands geeft een kleinere diameterovergang en zal daardoor wrs iets sneller schakelen....

welke merken (buiten E-Thirteen, k vind ze oerlelijk) maken eigenlijk bash-rings ter grootte van een 36tands? Het lijkt me nutteloos dat je middelste blad boven je bash uitsteekt.

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » zo apr 15, 2007 7:08 pm

Meeste merken we. Ondermeer RaceFace, Truvativ, etc.

Denk er trouwns aan dat de kettinglijn bij een bubbel bleds set up gemeten wordt vanaf midden frame tot een punt midden tussen beide bladen in (bron: medewerker Truvativ)

Lynx

Re: Double chainring setup

Bericht door Lynx » do apr 19, 2007 9:02 am

Ik ben uiteindelijk voor een 26-38T met een 11-34 cassette gegaan voor mijn Woodbumble DS.
Met een 26 kan je goed klimmen en een 38 is ideaal voor de lange vlakke stukken.
Ik had eerst een 22-36 en merkte dat ik me 'zot' trapte met die 22 en dan toch liever omhoog wandel.
Die 36 was opzich okee, maar omdat em versleten was heb ik em vervangen door een 38T omdat ik regelmatig
lange stukken over fietspaden rij.
gooi je imago weg

fredo

Bericht door fredo » do apr 19, 2007 12:34 pm

@linx: op welke cranks heb je nu die combinatie? en met welke bash?

Lynx

Bericht door Lynx » do apr 19, 2007 4:17 pm

fredo schreef:@lynx: op welke cranks heb je nu die combinatie? en met welke bash?
Er staan Truvativ Holzfeller 170mm cranks op met een MRP Bash guard.
gooi je imago weg

Sneeck

Bericht door Sneeck » do apr 19, 2007 4:32 pm

Nieuwe race face bash in moooi :inlove:

raggertje

Bericht door raggertje » ma mei 14, 2007 5:52 pm

Ga voor 22-36...

Wil alleen Truvativ cranks en bracket bestellen en zit met de kettinglijn, de Truvativ Howitzer Team heeft er een met 50mm en een met 57,5mm,

Welke is dan beter...

Ik heb nu mijn Roox octalink cranks in mijn Santa Cruz Cameleon, en mijn rechter crank raakt het frame

Dus 57mm misschien toch beter

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

fredo

Bericht door fredo » vr mei 25, 2007 2:17 pm

raggertje schreef:Ga voor 22-36...

Wil alleen Truvativ cranks en bracket bestellen en zit met de kettinglijn, de Truvativ Howitzer Team heeft er een met 50mm en een met 57,5mm,

Welke is dan beter...

Ik heb nu mijn Roox octalink cranks in mijn Santa Cruz Cameleon, en mijn rechter crank raakt het frame

Dus 57mm misschien toch beter

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
aha, ik heb ook een setje besteld en al gekregen (dus ook met een truvativ howitzer team). Op de bikemailorderwebsite staat te lezen dat je een 57mm kettinglijn-bracket nodig hebt voor een dubbel of triple crankstel.
Dus heb ik die besteld voor mn dubbel samen met een shiftguide. Dan zie ik in de installatie-manual van truvativ staan dat de shiftguide altijd met een 50mm kettinglijn moet gebruikt worden en idd: die shiftguide past juist niet :frusty:

gevolg ik heb een BB waarop ik die shiftguide niet kan monteren.... merde... Ik heb hem niet gemonteerd maar wel eens goed bestudeerd, en als je geen shiftguide gebruikt zou een 57mm zeker moeten passen.... toevallig mn verkeerd gekochte 57mm kopen voor een prijsje? (laat dan maar weten via PM, ik kan ev de aslengte wel eens meten)

raggertje

Bericht door raggertje » vr mei 25, 2007 6:42 pm

mooi kut... ik heb het zaakje net ook binnen gekregen en heb ook de brede versie :frusty: :frusty: :frusty: :frusty:

Heb het nog niet gepast, kan ik evt. nog ruilen... (bij http://www.actionsports.de/Innenlager/T ... :9476.html, ze hadden maar een type dus ging er van uit dat het de goede was)

maar heb jij het wel gepast dan? Moet toch in principe kunnen, alleen kans dat je bladen teveel naar rechts komen en je kettinglijn niet optimaal is?

ik heb trouwens de e13 DRS erbij...

raggertje

Bericht door raggertje » vr mei 25, 2007 8:55 pm

Heb net ook even goed bestudeerd.... :roll:

mijn crancs even los op de as vastgezet, nu meet ik wel een kettinglijn van 50mm (wat de chameleon vlgns Sant Cruz moet hebben), dus de afstand midden as - tussen de 2 bladen in.... denk dus dat bikemailorder gelijk heeft en het niet goed in de Truvativ manual staat...

Morgen het zaakje maar eens monteren :)

raggertje

Bericht door raggertje » vr mei 25, 2007 9:31 pm

nog een duitse thread gevonden...:

http://www.mtb-news.de/forum/showthread ... t=howitzer

de meningen zijn verdeeld :argue:

fredo

Bericht door fredo » za mei 26, 2007 12:35 pm

hmmm.... toch raar dat er zo weinig info over is. Ik had mn crank ook eens op mn los BB gemonteerd en dan mn shiftguide tegengehouden, dan kan ik zien dat die shiftguide toch niet goed past. Mn bladen komen te veel naar rechts te staan en die shiftguide is in die richting niet instelbaar. Zonder die shiftguide zou ik zeker die 57 mm monteren.

Ik heb ze wel (nog niet) in frame gemonteerd. Dus misschien komen mn cranks ook tegen mn frame... hmmm... dan kan ik dat beter eens testen.

trouwens zie ook dit eens: http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/A ... :2531.html
hier wordt dan weer een 50mm gemonteerd..... ze weten het precies zelf niet zo goed :? :blink:

raggertje

Bericht door raggertje » za jun 02, 2007 2:43 pm

heb nu de 57mm inmiddels geprobeert... maar ging niet zo goed, de e-13 past hier wel op met bijgeleverde opvulstukken maar mijn ketting sloeg af en toe tussen het kleine blad en de shiftquide... niet echt ok dus... verder vond ik de kettinglijn toch ook niet ideaal hiermee...

Heb daarna de 50mm besteld en geprobeert en dit is een stuk beter! Deze is ook breed genoeg voor mijn frame... de setup is perfect zo!

:inlove: :inlove: :inlove: zo'n shiftguide als het eindelijk werkt, super smooth die e-13 samen met de crancs!

Ben trouwens voor 24-36 gegaan (vond 22 net te klein), blackspire chainrings, mooi stevig spul...

Thanks 4all tips :thumbsup:

Plaats reactie