freeweel + lagers DT240 naaf

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dr. Koen
Contacteer:
freeweel + lagers DT240 naaf

Bericht door dr. Koen » vr apr 13, 2007 10:01 am

De lagers in de body van mijn naaf lopen niet helemaal lekker meer.
Daarom zit ik eraan te denken deze te vervangen.
Is dit mogelijk?
Zo ja, Heb je persee het speciale sleuteltje hiervoor nodig? Of kun je ook met een schroevendraaier via de binnenzijde het binnenwerk eruit tikken?
groeten Koen
Laatst gewijzigd door dr. Koen op za apr 28, 2007 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb XTR!!!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr apr 13, 2007 10:32 am

De lagers zijn te vervangen. Op de website van DT staan PDF documenten waarin eea uitvoerig wordt uitgelegd/voorgedaan. Zij gebruiken speciale tools voor het uit en in elkaar persen van de lagers/assen. Volgens mij is het op een iets simpelere manier met 'huis-tuin-gereedschap' ook te doen.
---www.cjmedia.nl---

dr. Koen
Contacteer:

Bericht door dr. Koen » za apr 28, 2007 10:44 am

bedankt voor het antwoord.
Het is me niet gelukt om de lagers te vervangen. Het speciale tooltje is m.i. toch wel nodig. Ik heb ze goed schoongemaakt en er wat vet bij gespoten. Het draait weer een stuk beter.
Nu komt de volgende vraag:
Sinds kort blijft er een heel klein beetje speling op het achterwiel. Het lijkt net of de quick release niet strak genoeg aangedraait is, terwijl dat echt wel het geval is.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Toch iets met de industrielagers?
groeten Koen
Ik heb XTR!!!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za apr 28, 2007 11:09 am

Waarschijnlijk de lagers inderdaad.

Je hebt een speciaal tooltje nodig om de lager aan de cassette kant in de naaf zelf te vervangen. Die krijg je met ander gereedschap niet los, ook omdat beschadigen van die ring de werking van je naaf op een negatieve manier beinvloed.

Even een shop zoeken met het juiste gereedschap dus.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie