wat is nou een goed DH merk??

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

menace

Bericht door menace » di apr 10, 2007 7:36 pm

Hier............zat voor en nadelen

http://www.mtbr.com/reviews/Freeride_Fu ... 3152.shtml

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di apr 10, 2007 7:58 pm

met die Canyon ga je ook zeker de fout niet in! Nergens 'n fiets kunnen vinden die zo goed is afgemonteerd voor zo weinig geld!
Vp free kun je voor zover ik weet nergens testen of je zou naar Canada moeten gaan :o

Plip

Bericht door Plip » di apr 10, 2007 8:05 pm

Trekrules schreef:FR/DH bikes die je kunt testen in winterberg zijn:
DH Bikes: Nicolai UFO ST und Bergamont Evolve Team DH
FR Bikes: Votec V.FR, Nicolai UFO ST, Bergamont Big Air
http://www.bikepark-winterberg.de/index.php?id=6
Er zijn nog helemaal geen freeride bikes te huur in wintberg!
Die komen pas in mei 8)

Trekrules

Bericht door Trekrules » di apr 10, 2007 8:35 pm

sorry hoor weet ik veel :?
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » wo apr 11, 2007 6:46 am

AzOnic schreef:rocky mountain rmx is ook wel nice bike. 3500 euro volgens mij
Dat ding weet 22 kilo, dus lijkt me geen goed beginnersbike ;)
Santa Cruz schreef:met die Canyon ga je ook zeker de fout niet in! Nergens 'n fiets kunnen vinden die zo goed is afgemonteerd voor zo weinig geld!
Helemaal mee eens. De prijs die je moet betalen voor die afmontage is gewoon belachelijk, veel te weinig :D Sram X.9, DHX 5.0, Avid Code, RS Totem enz. voor maar € 2699! Hoe ze het doen weet ik niet, maar eigenlijk is het niet te geloven... :)
(waar ik eerlijk gezegd bij zo'n prijs wel over ga twijfelen is de kwaliteit van het frame)

Als ik het geld zou hebben (en niet al een DH/FR-bak zou hebben), zou ik een Demo 7 kopen, welke (I of II) hangt ervan af hoeveel geld je er aan wilt besteden, want qua afmontage zijn ze beiden gewoon goed.

Om nog even terug te komen op je vraag van wat het verschil is tussen de Demo 7 en de Demo 8: De Demo 8 is echt een pure DH'er, terwijl de Demo 7 (behalve 1 inch minder veerweg inderdaad, vandaar ook de naam) een stuk beter uit de voeten kan op b.v. de Funride en NorthShore-elementen (soort ladders waar je overheen fietst), mede vanwege zijn iets lagere gewicht en Single Crown vork (dus niet helemaal doorlopend tot het stuur, maar eerder een 'traditionele' vork.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo apr 11, 2007 8:54 am

Morewood Shova LT :arms:, Transition - Bottle Rocket, Intense 6.6

succes met de zoektocht :angelnot:

Bullsraider
Contacteer:

Bericht door Bullsraider » wo apr 11, 2007 2:08 pm

MM nou als ikk voor een spec. ga dan ga ik dus wel voor een demo 7, hij is alleen wel duur en ik vind de afruk op de fiets niet mooi, of kan je hem ook gewoon mat zwart laten spuiten? ik heb wel een afbeelding gezien :lol:

Een santa cruz VP-Free vin dik nog steeds erg mooi maar van de achter demper/vering heb ik mijn twijfels, denk dat de spec. beter is op dat gebied.

een ding is zeker, het word effe sparen :o
Altied wat ge ok doet, blief het vertrouwe beware. Vergeate verloate bedroage of blut, noeit meer dn hoap late vare

Lynx

Bericht door Lynx » wo apr 11, 2007 2:38 pm

Bullsraider schreef:MM nou als ikk voor een spec. ga dan ga ik dus wel voor een demo 7...
... een ding is zeker, het word effe sparen
Waarom koop je geen Specialized Bighit ?
Die heb je al voor :
Bighit 1 : 1650 euro
Bighit 2 : 2100 euro
Dan moet je veel minder lang sparen en kan je al veel sneller rijden, wat volgens mij toch de essentie is van DH'en.
Die Bighits kunnen zeker alles aan wat jij eruit kan halen en ze hebben veel dezelfde eigenschappen als de Demo7.

De Bighits zijn qua prijs/kwaliteit een super deal voor een beginnende DH'er.
gooi je imago weg

Bullsraider
Contacteer:

Bericht door Bullsraider » vr apr 13, 2007 3:50 pm

Ik denk dat ik maar meer informatie ga zoeken voor de Spec. Bighit FSR 2. Deze kost dus €2100,- en dat vind ik perfect. Ik begin ook pas dus om meteen een peper dure fiets te kopen en daar komt bij dat ik nog niet veel (kan) DHllen, tot nu toe deed ik het alleen in de vakanties (vooral zomer) maar nu ik zometeen ga studeren ga ik vaker een weekendje.

Dus de Bighit 2 is een prima keuze voor een beginner? Dan hou ik denk ik mijn Bulls er ook bij want ik vind dat gewoon een pracht van een fiets en heb er veel moeite voor gedaan. zonde als ik hem na een half jaar zou inruilen.

Weet iemand eigenlijk hoe populair mtbken in de sneeuw is? Ik heb het ooit gezien op tv en in een blad. ziet er strak uit!!

Bedankt allemaal om jullie adviezen ik ga even rondvragen in bikes4fun:P

haije!!
Altied wat ge ok doet, blief het vertrouwe beware. Vergeate verloate bedroage of blut, noeit meer dn hoap late vare

Plaats reactie