Ideale openingsuren LBS
Moderator:Beheerders
Ik vroeg me af wat jullie de ideale openingsuren vinden voor een Bikeshop?
Ikzelf heb al verschillende malen voor een gesloten deur gestaan, maar natuurlijk kan je niet verwachten dat ze 24/24u open zijn.
Zo medewerkend als ik ben heb ik dat dan ook aangehaald, en toen vroeg hij mij wat de gemiddelde fietser dan wel verwacht qua openingsuren.
- Gaan jullie vaak in de voormiddag?
- Kunnen ze misschien beter enkele dagen lange tijd open zijn?
- Moeten jullie vaak op zaterdagavond nog op zoek gaan naar onderdelen?
- is maandag een goede sluitingsdag?
...
Ikzelf heb al verschillende malen voor een gesloten deur gestaan, maar natuurlijk kan je niet verwachten dat ze 24/24u open zijn.
Zo medewerkend als ik ben heb ik dat dan ook aangehaald, en toen vroeg hij mij wat de gemiddelde fietser dan wel verwacht qua openingsuren.
- Gaan jullie vaak in de voormiddag?
- Kunnen ze misschien beter enkele dagen lange tijd open zijn?
- Moeten jullie vaak op zaterdagavond nog op zoek gaan naar onderdelen?
- is maandag een goede sluitingsdag?
...
Poe, daar vraag je zoiets.
Ik kan me voorstellen dat het als fietsenwinkel handig is (noodzakelijk) om tussen de middag open te zijn (binnenlopende klanten die net middagpauze hebben). Ook 's avonds tussen 17 en 18 is een handige tijd (kun je nog net je reservebandje halen als je thuiskomt).
Door de weeks van 12 tot 18 (6 uur), 1 koopavond en zaterdag van 9 tot 17. En dan mag ie van mij ook nog 1 dag (behalve zaterdag) dicht zijn.
Ik kan me voorstellen dat het als fietsenwinkel handig is (noodzakelijk) om tussen de middag open te zijn (binnenlopende klanten die net middagpauze hebben). Ook 's avonds tussen 17 en 18 is een handige tijd (kun je nog net je reservebandje halen als je thuiskomt).
Door de weeks van 12 tot 18 (6 uur), 1 koopavond en zaterdag van 9 tot 17. En dan mag ie van mij ook nog 1 dag (behalve zaterdag) dicht zijn.
Een LBS die op zondag open is, lijkt me ook wel wat. Aangezien er veel gefietst wordt op zondag, kan je vlak voor vertrek nog snel iets halen of als je tijdens je tocht iets kapot hebt gereden, kan je na afloop nog snel nieuw spul halen. Hoewel ik mij afvraag in hoeverre dit rendabel is voor een winkel 

Ik heb hier ook al eens over zitten nadenken. En uit concurrentie oogpunt en ook voor de fietsen zou ik zeker maandag middag open zijn. Veel mensen slopen namelijk iets in het weekend en willen misschien zo snel mogelijk weer trainen. Ik heb dan het idee dat je beter een dinsdag dicht kan blijven dan de maandag.
Denk dat het voor de fietsenmakers ook wel fijn is om net als jullie twee dagen achter elkaar vrij te hebben, weekend noemen ze dat...
Wat betreft openingstijden, waarom tussen de middag dicht? Kleine moeite om om beurten te gaan eten dat je alsnog je klanten kan helpen. Op zondag/maandag is de LBS hier gesloten maar kun je wel terecht voor een binnenband uit de automaat.
Wat betreft openingstijden, waarom tussen de middag dicht? Kleine moeite om om beurten te gaan eten dat je alsnog je klanten kan helpen. Op zondag/maandag is de LBS hier gesloten maar kun je wel terecht voor een binnenband uit de automaat.
Ik heb de tweede optie gekozen, omdat deze het beste bij mijn ideaal openingstijden liggen, namelijk:
12h-19h di-vr
11h-18h za
Het is plaats afhankelijk of een koopavond zin heeft, misschien interessant als er meerdere winkels zijn in de buurt die op die dag ook ook een koopavond hebben. Het werkt alleen als iedereen (andere omliggende winkels) meewerken.
Waarom deze openingstijden? 's morgens loopt het nooit echt storm, kan je beter als fietsemaker met andere dingen bezig zijn, administratie etc.
Overigens, die biba automaten zijn echt een uitkomst.
mzzl
Gène
12h-19h di-vr
11h-18h za
Het is plaats afhankelijk of een koopavond zin heeft, misschien interessant als er meerdere winkels zijn in de buurt die op die dag ook ook een koopavond hebben. Het werkt alleen als iedereen (andere omliggende winkels) meewerken.
Waarom deze openingstijden? 's morgens loopt het nooit echt storm, kan je beter als fietsemaker met andere dingen bezig zijn, administratie etc.
Overigens, die biba automaten zijn echt een uitkomst.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!