lange zoektocht..

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
strangeworld
lange zoektocht..

Bericht door strangeworld » do mar 29, 2007 6:47 pm

na een heeeele lange tijd van afwezigheid merkte ik op dat ik hier ook nog in kon loggen!ik kon het niet laten en denk dat ik hier ook wel met mijn vraag terecht kan.

het zit namelijk zo..
ik heb hier thuis 2 mountainbikes staan:
een King dirt5, en een Meybo.
de king is die-hard XC met plat stuurtje en al en mijn houding ligt ook ver voorover, en de meybo(...) is naar mijn weten een frame van giant, volledig geveerd en bedoelt voor doeleinde als freeride.

ik wil van alle 2 af, en ben op zoek naar een mountainbike als de trek4500, dit mede vanwege de houding op de fiets. wie kan mij wat tips en adviezen geven met betrekking op de keuze, evt. alternatieven zijn ook zeker welkom. als startbedrag voor een standaart model heb ik 1000,- tot beschikking.

alvast bedankt!

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » do mar 29, 2007 7:28 pm

Juist ja......ik begrijp nu de titel.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do mar 29, 2007 7:30 pm

Een full suspension Meybo?
Ben idd wel benieuwd wat dat dan is...

Rudie

Bericht door Rudie » vr mar 30, 2007 8:07 am

Volgens de Trek site is de 4500 een vrouwen fiets...Maar goed, wat zijn je eisen aan een fiets? Type remmen, groep, wat voor een type fietser ben je, enz. Als je iets meer info geeft, is het wat makkelijker om je wat tips te geven :)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr mar 30, 2007 8:30 am

Trek 4500 is gewoon een heren model, de WSD is de dames uitvoering, even beter zoeken voortaan ;)

Wat ik zou doen is een keer naar een goede dealer stappen en daar de fiets proberen. Dan weet je gelijk of ie lekker zit en kun je hem eventueel meteen meenemen?

Zoek je een leuke instapper dan zit je met de Trek zeker goed.

Maar wat ik me afvraag, waarom van de genoemde Fietsen overstappen naar een 4500? Kun je b.v je huidige fiets met een andere stuurpen wel de comfortable houding geven die je graag wilt?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Rudie

Bericht door Rudie » vr mar 30, 2007 8:37 am

Hmm..kee, excuses :oops:

strangeworld

Bericht door strangeworld » vr mar 30, 2007 7:12 pm

de reden waarom ik de trek 4500 noem, is omdat mijn vader deze heeft, en het opzich best een fijne fiets is.
ik ben zelf vrij lang, eigenlijk net TE voor de king.
ik heb ook al bij de kona hoss staan kijken en denk er over om er binnenkort eens een proefritje op te maken.
het belangrijkste voor mij is dat het frame goed is, en een minimale afmontage van shimano deore, en schijfremmen.

nou vroeg ik mij nog af hoe de prijs/ kwaliteit verhouding tussen s-ram en shimano is...?

@steelboy:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A6NCXBCY
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RMUUJOOI

Rudie

Bericht door Rudie » zo apr 01, 2007 6:00 pm

In mijn ogen is het beide even goed. Met Sram heb je natuurlijk de draaishifters wat een andere manier van schakelen is. Maar zover ik weet zit er maar weinig verschil tussen een X.O shifter en een XTR shifter.

Sinter

Re: lange zoektocht..

Bericht door Sinter » zo apr 01, 2007 6:59 pm

[quote="strangeworld"]
en een Meybo.

Die "Meybo"is wit?

Grt

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di jun 12, 2007 10:56 pm

die meybo is idd een frame van giant mcm 900 nog wat de alu uitvoering uit ongeveer 98' denk ik... ziet er wel netjes uit! volgens mij kun je hem prima ombouwen tot een fietsje met een voor jou lekkere zit houding?!

waarom dan een nieuwe kopen?
hoezo?

Plaats reactie