the collective four season's

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trekrules
the collective four season's

Bericht door Trekrules » vr mar 16, 2007 10:36 pm

Ik heb goed nieuws er komt een nieuwe collective film,na het succes van de eerste collective film en Roam,zijn er de eerste beelden vrij gegeven en mbuk.com heeft exclusief de rechten gekregen om de eerste beelden te tonen.Op de Mbuk site staan onder aan de pagina staan 5 filmpie's van de exclusieve beelden om ze te bekijken of opslaan met de rechter muis knop

The Collective dust off their cameras for the first shoot of their new film and granted MBUK exclusive access

The Collective, arguably mountain biking’s most influential filmmakers of the modern era, are behind the lens once more. This time for their third project, a new film tentatively titled ‘Four Seasons’, a true grit mountain bike film that aims to continue the Canadian film makers’ legacy began by The Collective and then latterly by Roam. MBUK was granted exclusive access to the very first shoot with one of the film’s major subjects, Steve Peat, in his own back yard near Sheffield, for an in-depth look at the how The Collective’s vision is realised. The fruits of which you can exclusively read in MBUK 212, on-sale 9th May.

The Collective have become famous for their style of cinematography, innovating and bringing fresh inspiration to mountain bike film making, and upping the ante of mountain bike film making for the better. But Four Seasons will be something different than what has come before: focusing on a number of key riders, it aims to document in more depth who they are and what they do. Beginning with Steve PeatÂ’s off-season training literally weeks after he sustained an ankle injury, the film will also follow seven other riders to showcase the reality of a life behind bars. In total, the film will take a full year to finish, with a slated release date of April 2008

link
http://www.mbuk.com/newsdetails.asp?id=886
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr mar 16, 2007 10:55 pm

van deze beelden kan ik echt niet warm worden.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr mar 16, 2007 11:13 pm

Ik ook niet...

jojo

Bericht door jojo » vr mar 16, 2007 11:17 pm

Krijg het er koud van, regenachtige / natte beelden.
keybone collector!!!

me

Bericht door me » za mar 17, 2007 9:26 am

Ik word nou ook niet echt warm van. What happened?

J.BL

Bericht door J.BL » za mar 17, 2007 9:41 am

Op deze beelden ziet Steve Peat er voor het eerst traag uit. Or is it just me?
Als er straks een leuk filtertje op de lens zit, waarmee ze echt filmen, zal het er wel een stuk gelikter uit komen te zien. Voorlopig is het idd matig.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » za mar 17, 2007 10:21 am

ik vind the collective en Roam ook niet goed.

Erg mooi gefilmd, maar ik krijg er geen zin van om te rijden. Veel te veel slow motion en pan over wa bossen. De action shots zijn allemaal zo clean en perfect da ik er niks bij voel. Ik ben de hele Freeride toestanden ook allemaal wa beu. Ik zie liever rauwe race action.
Geef mij maar kranked 6, Drift, between the tape of -gebaseerd op de trailer- illusionary lines. T verschil is volgens mij dat die collectives gemaakt zijn om de beelden, en de synopsis films zijn reports van races, waarbij geen enkele rijder aan camera's denkt, alleen maar aan qualificeren, en winnen. Die films zijn dus in mijn ogen veel 'echter'
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Trekrules

Bericht door Trekrules » za mar 17, 2007 11:22 am

ik had ook iets gaafs verwacht van de eerste beelden,maar helaas moeten we het met deze beelden dus doen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma mar 19, 2007 12:20 pm

De Jean schreef:ik vind the collective en Roam ook niet goed.

Erg mooi gefilmd, maar ik krijg er geen zin van om te rijden. Veel te veel slow motion en pan over wa bossen. De action shots zijn allemaal zo clean en perfect da ik er niks bij voel. Ik ben de hele Freeride toestanden ook allemaal wa beu. Ik zie liever rauwe race action.
Geef mij maar kranked 6, Drift, between the tape of -gebaseerd op de trailer- illusionary lines. T verschil is volgens mij dat die collectives gemaakt zijn om de beelden, en de synopsis films zijn reports van races, waarbij geen enkele rijder aan camera's denkt, alleen maar aan qualificeren, en winnen. Die films zijn dus in mijn ogen veel 'echter'
dat vind ik net niet!

the collective vond ik ook niet zo geweldig, maar ROAM is de beste mtb film die ik ooit gezien heb. juist niet te veel slomo. en de slomo ook niet TE traag. integenstelling tot de NWD film, die ik onderhand echt kotsmoe ben. mss dat ik me nog es bezig hou met de laatste 4 films bijeen te plakken zonder slomo, kom je volges mij net aan 40min of zo...

hoe dan ook, roam heeft veel verschillende rijstijlen, en veel singletrack. mss komt het omdat ik singletrack wel geweldig vind.

na roam komen zoieso earthed 3&4.

kranked 6 vond ik volledig mislukt. alles en alles was hetzelfde. elke rijder op hetzelfde soort fiets, op hetzelfde soort trails, die dezelfde tricks doen. helemaal niets vernieuwend aan.

ik heb trouwens overlaatst nog een film gezien die mij aangenaam verrast heeft: Collectively krankin up the disorder, deel 3 in de back in the saddle reeks. veel verschillende stijlen, tenminste niet steeds dezelfde top 10 rijders die in elke film maar blijven terugkomen, veel verschillende soorten locaties... voor mijn part een aanrader!

Fry

Bericht door Fry » ma mar 19, 2007 2:22 pm

sprung 5, kranked 1 tm 4, NWD 1, down 1 tm 3, ride to the hills, alles van MPF films

ik heb sinds begin 2003 geen enkele leuke mtb film meer gezien

Sepp

Bericht door Sepp » ma mar 19, 2007 4:02 pm

misschien ligt het eraan dat ik al boven de 30 ben, maar NWD vind ik persoonlijk helemaal niks, allen stompe acte, maar weinig spirit.

ROAM spreekt mij veel meer aan, misschien ook omdat het mijn eerste mtb film was die ik gezien heb...

maar het leukst vind ik gewoon de "STUND" serie - die lui hebben ook een beetje wat te vertellen, sympatiek, en je voelt gewoon het plezier overkomen.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma mar 19, 2007 4:49 pm

earthed hypnosis(en de andere dh films) waarom lekker knallen. En geen onzin. Downhill wedstrijdactie is niks mooier gemaakt dan het is. Gewoon gasssen.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

J.BL

Bericht door J.BL » do feb 21, 2008 6:40 pm

Teaser:
http://www.thecollectivefilm.com/

Afbeelding

Dit ziet er een heel stuk beter uit dan de eerste beelden!
Check die Bubba-Scrub ongeveer halverwege de teaser :o

Tuup J

Bericht door Tuup J » do feb 21, 2008 8:14 pm

Van die teaser van J.BL krijg ik het wel warm, super nice 8)
Life begins at the end of your comfortzone.

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » do feb 21, 2008 8:51 pm

Tuup J schreef:Van die teaser van J.BL krijg ik het wel warm, super nice 8)
idd zeer mooi :shock:

Trekrules

Bericht door Trekrules » do feb 21, 2008 9:06 pm

die staat echt zwaar op mijn lijstje.Die trailer is gewoon erg bruut.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » do feb 21, 2008 9:40 pm

Niks mis mee. Mooie teaser, ben benieuwd naar de hele film.

yorntje->freerider<

Bericht door yorntje->freerider< » do feb 21, 2008 10:06 pm

ben benieuwd naar de film, ik vind ROAM nog steeds de beste mtb film die er is, tot nu...(hoop ik!)

het ziet er heel erg mooi uit, en op 90 seconden is gewoon de mooiste scrub ooit!!
WOT da FUK ?!

bighitter

Bericht door bighitter » vr feb 22, 2008 4:37 pm

De Jean schreef:ik vind the collective en Roam ook niet goed.

Jaja, maar goed dat smaken verschillen ma vond kranked 6 bvb echt een KUT film, gewoon een domme mtb film die iedereen met een camera en een beetje creativiteit kan maken..
The collective en roam daarentegen zijn MASTERPIECES tov de rest en eerlijk gezegd vind ik die DH race films ook maar saai.
Das bijna zoiets als formule 1 constant over hetzelfde parcours 50x dezelfde drop, jump, drift door 50 verschillende rijders...
Geef mij maar vette freeride movies met homemade trails diep in de bossen van canada en de rest van de wereld.... Veel veelzijdiger en leuker om naar te kijken....

Plaats reactie