Re:wheelie
Moderator:Beheerders
ik heb nu wat meer versnellingen uitgeprobeerd. lukt me nu zelfs in de 3-6 om het voorwiel te ver omhoog te krijgen. Aan het schakelen onder die wheelie maar niet begonnen, probeer nu meer op evenwicht te rijden.
btw. is er nog iemand anders op dit forum die absoluut niet zittend een wheelie kan maken? ??? Volgens mij ben ik namelijk een uitzondering...
JD
btw. is er nog iemand anders op dit forum die absoluut niet zittend een wheelie kan maken? ??? Volgens mij ben ik namelijk een uitzondering...
JD
- Thepekingduck
he maakt niet uit welke versnelling je hem hebt zo lang je maar hard rukt
idd wat bram zecht ik kan in bijna elke versnelling een wheelie maken, licht aan de begin snelheid
als je zit heb je een betere belans en controle in de bochten, ja ok recht uit is het begin maar door recht uit te gaan moet je sturen. idd met je knieèn. en dat wil alleen als je zit. staand kom je de bocht ook wel door, alleen niet meer uit. ;D oeps een boom
dus begin met zitten en het zadel ieds lager armen strekken en rijden maar.

idd wat bram zecht ik kan in bijna elke versnelling een wheelie maken, licht aan de begin snelheid
als je zit heb je een betere belans en controle in de bochten, ja ok recht uit is het begin maar door recht uit te gaan moet je sturen. idd met je knieèn. en dat wil alleen als je zit. staand kom je de bocht ook wel door, alleen niet meer uit. ;D oeps een boom

dus begin met zitten en het zadel ieds lager armen strekken en rijden maar.
-
Hey Peking,
je kan ook te hard rukken he! dan ruk je tegen te grond aan he zoals in Todtnau.
je kan ook te hard rukken he! dan ruk je tegen te grond aan he zoals in Todtnau.
Hard rukken roels.
7x per dag en blijven gaas geven !
7x per dag en blijven gaas geven !
- Thepekingduck
eeh toen klapte mijn helm die aan mijn stuur hing tegen mijn rem met het neer kommen. gevolg iedereen zag me op mijn bek gaanBOMBPROOF bram schreef: Hey Peking,

..btw. is er nog iemand anders op dit forum die absoluut niet zittend een wheelie kan maken? Volgens mij ben ik namelijk een uitzondering...
:-[ Moah, je bent niet de enige volgen mij, kan het staand wel.
Volgens mij is zitten wheelien gewoon niet echt iets voor mannen met lange benen, heb het al zo vaak zooo lang geoefend >:(
Staand wheelien, manuals kan ik wel weer best aardig, dus
:-[ Moah, je bent niet de enige volgen mij, kan het staand wel.
Volgens mij is zitten wheelien gewoon niet echt iets voor mannen met lange benen, heb het al zo vaak zooo lang geoefend >:(
Staand wheelien, manuals kan ik wel weer best aardig, dus

Gheghe, kwam vanmiddag een scholier tegen die op zijn stads mtb ook maar ff een flinke wheelie trok, voor het winkelcentrum, iedereen staan staren daar, lache die reacties

Plons schreef:
![]()
Nou die kon ik ook wel,

ik deed het wel niet met een paraplu maar deed het "Kom maar af " gebaar met m"n hand naar andere collega-bikers. Die lachten meestal maar groentjes...
Mr.Winterbike schreef:
2 uur lang zitten wheelien met als resultaat:20 meter! Dit is natuurlijk niet superver, maar voor mij een record.
ok, dit is vanaf nu dus 40 meter. Het blijft overbodig om te zeggen, maar ik moet het absoluut even kwijt.

JD ( ;D van oor tot oor)
Wel, als we de logica verder trekken: 20-40-80-160...
Dat komt wel snor !!!
Dat komt wel snor !!!

-
40 meter wordt in 1 week oefenen in de regel 1 kilometer. Als je het trukske voelt is het net als klaarkomen. Dan gaat alles vanzelf.................... :-X
E
E
Wel een raar voorbeeld maar kom er zit wel waarheid in...
Kanttekening: Die 40 meter lukt maar heel af en toe.
Maar aan de andere kant, dat was ook zo bij die 20 meter
. Het gevoel begint in ieder geval te komen. Probeer vóór 13 okt. (meeting) al ver over die 40 heen te zijn.
Belangrijkste tip: Oefenen, oefenen, oefenen.
JD

Belangrijkste tip: Oefenen, oefenen, oefenen.
JD
Inderdaad
Ik zou eigenlijk ook nog eens wat moeten oefenen voor ik het verleer.
Ik kom nauwelijks meer over de 60 meter...
Waar was de tijd dat ik +100m reed ...
Ik zou eigenlijk ook nog eens wat moeten oefenen voor ik het verleer.
Ik kom nauwelijks meer over de 60 meter...
Waar was de tijd dat ik +100m reed ...

den hans schreef:
Wel, als we de logica verder trekken: 20-40-80-160...
Dat komt wel snor !!!![]()
het is toch een andere logica geworden...20-40-60 -..... ;D ;D ;D

deze avond weer 20 meter verder gekomen....het vordert.
JD
(laat me nog even in de waan dat dit supergoed is...ben de vrolijkheid zelve

Hey man, 60 meter is supergoed !!!
Geweldig!!!
Man ,man, man, ben jij goed...
(Zo beter?)
Geweldig!!!

Man ,man, man, ben jij goed...
(Zo beter?)

Dank je ;D Wat is jouw record eigenlijk den hans? Vrolijkheid is al weer aan het afnemen, ben nog lang niet tevreden...
JD
JD
Ok het is maar 1 keer gelukt geweest maar het was toen ver over de 100 meter... Gewoon de hele straat door gereden... Bangelijk !!!
Moest toen stoppen want ik zou een andere baan gewoon opgevlogen zijn... (= gevaarlijk mits ik niet op m"n achterwiel rijdend over auto"s kan springen...)
Heb dus op het laatste alles moeten dicht gooien, en stond bijna verticaal op mijn voorwiel toen ik gestopt was. Ok, heb hem toen wel genepen maar dat wisten de omstaanders niet (Hehehe)
Gemiddeld zit ik nu zo rond de 60 meter. Dit zijn in onze regionen 6 betonvakken ver ( 6 Mac Addam"s of hoe heten die dingen...)
Zoals ik al eerder zij, moet ik nog eens wat gaan oefenen eigenlijk...

Moest toen stoppen want ik zou een andere baan gewoon opgevlogen zijn... (= gevaarlijk mits ik niet op m"n achterwiel rijdend over auto"s kan springen...)
Heb dus op het laatste alles moeten dicht gooien, en stond bijna verticaal op mijn voorwiel toen ik gestopt was. Ok, heb hem toen wel genepen maar dat wisten de omstaanders niet (Hehehe)
Gemiddeld zit ik nu zo rond de 60 meter. Dit zijn in onze regionen 6 betonvakken ver ( 6 Mac Addam"s of hoe heten die dingen...)
Zoals ik al eerder zij, moet ik nog eens wat gaan oefenen eigenlijk...
Jah, die betonvlakken zijn superhandig, daarmee bereken ik ook hoeveel ik heb afgelegd. Jammer dat je moest stoppen, als je eenmaal gaat, dan ga je ook
JD

JD
Ja, dat is zo.
Ben vandaag terug wat gaan oefenen. Was weer ff wennen maar het vlotte op de duur wel.
Vandaag een wheelie gemaakt van 130m , dus 13 van die vakken... Yeah
Heb straat nog eens opgezocht die ik toen volledig op m"n achterwiel heb uit gereden, 145m was dat... Dus heb vandaag mijn record bijna verbroken.
Iemand anders zo ver of nog verder ???????????????
(Waarschijnlijkwelmaarjaikvond130tochalver)

Ben vandaag terug wat gaan oefenen. Was weer ff wennen maar het vlotte op de duur wel.
Vandaag een wheelie gemaakt van 130m , dus 13 van die vakken... Yeah

Heb straat nog eens opgezocht die ik toen volledig op m"n achterwiel heb uit gereden, 145m was dat... Dus heb vandaag mijn record bijna verbroken.
Iemand anders zo ver of nog verder ???????????????
(Waarschijnlijkwelmaarjaikvond130tochalver)
Meende dat the peking duck iets van 300 m kan....of oneindig natuurlijk ;D
Nou, das nog even oefenen dus...
Euhm.... lange of korte stuurpen maakt dat nog uit?
Ik heb nl het idee dat ik enorm instabiel ben als ik rond dat evenwichtspunt zit (en ik dus weer de ene of de andere kant opklap)
Ik heb nl het idee dat ik enorm instabiel ben als ik rond dat evenwichtspunt zit (en ik dus weer de ene of de andere kant opklap)
Dat denk ik niet?
Als je naar links of rechts gaat zit je evenwicht nog altijd niet goed...
Of je wielen zitten er scheef in !!!
Als je naar links of rechts gaat zit je evenwicht nog altijd niet goed...
Of je wielen zitten er scheef in !!!