Update Laddershore2Skinnie!!!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Outdoor Foampit? Hoe lang zou je ervoor reizen?

A) Ja
4
8%
B) Nee
11
22%
C) 30 minuten
9
18%
D) 1 uur
20
39%
E) 1 uur of meer...
7
14%

Totaal aantal stemmen: 51

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » wo mar 14, 2007 1:08 pm

Ja maar als je hem groter maakt wordt hij veiliger om bijvoorbeeld tweaked backflips- barrel rolls te doen. Geloof me, je wilt niet met je rug op de zijkant gaan...

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » wo mar 14, 2007 2:36 pm

In eerste instantie is de bak niet voor semi pro's-pro's omdat die er zowiezo weinig zijn(die de tricks oefenen waar jij het over hebt die zijn denk ik maar op 1 hand te tellen)
Voor veel bikers zal deze bak met deze afmetingen een goede uitkomst zijn, daar ben ik van overtuigd!!!
mocht ik ontdekken dat er idd jongens zijn die een grotere pit nodig hebben dan zal ik daar uiteraard iets aan doen!!!
maar voor nu zullen veel bikers tevreden zijn die nu pas met een one hander,no footer of x-up kunnen gaan beginnen.
denk dat er daar meer van zijn dan jongens die tweaked-backflips en barrel rolls al oefenen etc.... en 100% save is het nooit!
Bikepark The Filthy Trails
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails

mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo mar 14, 2007 2:57 pm

crazyfuck schreef:Ja maar als je hem groter maakt wordt hij veiliger om bijvoorbeeld tweaked backflips- barrel rolls te doen. Geloof me, je wilt niet met je rug op de zijkant gaan...
Kerel, vertel mij eens..

heb jij zelf al eens in een foampit gesprongen?
TS

Plons

Bericht door Plons » do mar 15, 2007 9:51 am

Heren,

als ik naar de fotos kijk, kan ik maar één ding zeggen, maak hem groter.
Ik ben zelf al een paar keer in een foam gesprongen en ik ben hopeloos geval.
Mijn goede kennis heeft er twee :

Dit is zijn grote

http://www.chaosfmx.com/pictures/Mike15 ... how06.html

Ik ben ff opzoek naar zijn "kleine"
Zijn kleine was groter als die van jullie is wat gebouwd om te trainen met de bmx en daar zijn al verschillende personen afgevoerd omdat ze op de kant sprongen...
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » do mar 15, 2007 10:13 am

zoals ik al eerder heb gezegd, mocht de bak te klein zijn dan zal ik daar wat aan doen!
maar na research wat ik heb gedaan is mijn bak groot genoeg^
6meter lang
4meter breed
1.50 meter hoog

maar we zullen zien in ieder geval bedankt voor je mening!

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do mar 15, 2007 11:38 am

Ga je ook de bodem nog bedekken met matrassen ofzo?
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Marcuos

Bericht door Marcuos » do mar 15, 2007 12:16 pm

Een bak van 6x4 meter is meer dan welke foampit ik dan ook gezien heb. st Niklaas, veldhoven en zelfs abflughalle zijn volgens mij kleiner.

Maar ach mensen moeten blijven zueren. en ja groter is beter maar hoeft niet.

Andere vraag. Waar zijn jullie die zooi (lees mooi spul) aan het maken. Is die grond prive eigendom of hoe zit dat????
Life is what happens while you're busy making other plans.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » do mar 15, 2007 9:51 pm

Dit is echt supergaaf ja, ook vanaf mijn kant de vraag; waar en hoe doe je dat, als je hier ook maar 1 paaltje in de grond durft te slaan of een dirtje graaft dan staat heel de boswachterij en staatsbosbeheer en nog wat instanties klaar om de boel weer af te breken...

Echt rete cool gasten, thumbs up!!!
Never Grow Up

gideon

Bericht door gideon » do mar 15, 2007 11:45 pm

Ziet er goed uit gasten!! Ga zo door!! Ik moet wel zeggen dat ik ook wel vind dat groter nog beter is, en als je de schans gaat verplaatsen, maak je ook wel weer een groter risico dat je op het randje landt, als iets niet lukt..
En ook vind ik dat je x-ups, 1 handers, no-footers en dat soort tricks eigenlijk gewoon op dirt moet oefenen, dat gaat nog best. Maar voor flips is het wel bijna een must! Maar als ik bijv. een frontflip poging(nog nooit geprobeerd btw) wil doen, ga ik met 6 meter misschien wel een hapje nemen uit de achterwand :) maarja.. zowiezo een goed iniatief, ik wil zeker een keer langskomen als het af is, ook de NS ziet er goed uit!!
Suc6, laterz Gideon

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » vr mar 16, 2007 7:07 am

mannen, in de toekomst zal ik bekend maken waar het is, zowieso pas als ik écht wat kan aanbieden, er moeten nog wat kickers ,skinnies, tafels wallrides etc. gemaakt worden en dirtparcour hoort daar ook bij, er staat wel al wat maar nog láng niet genoeg om een uur voor in je auto te zitten en een hele dag..... of langer plezier te hebben.
Boswachter heb ik te vriend gemaakt door met een serieus uitgewerkt(ondernemers) plan hem te benaderen, dit met succes, en met bepaalde strikte voorwaarden natuurlijk!!! de trails worden zelfs beschermd door deze boswachter en ieder ander die een schep of zaag gebruikt zal accuut van het terrein verwijderd worden! de opzet van mijn hele plan is natuurlijk het realiseren van een "bikepark"met alle bijbehoren voor jong en oud,met grote investeerders(waarvan er wel al wat geinteresserde zijn,die ook iets zien in mijn plan) Dus ik zal al het mogelijke doen om het zover te krijgen, en de potentiele investeerders te laten zien dat het animo groot genoeg is en alleen maar zal groeien als er een goed park is in de buurt!!! Maar voor nu zijn de vooruitzichten goed!
:D
Ook ben ik bezig met het organiseren van een freeride-event waarin de Freeride/Downhill/Hardtail/BMX bikes centraal staan,en waar men(ik hoop veel) zich voor die dag kan inschrijven,om te kunnen rijden in de area's die er zijn.
Een leuke Freeride trail met de nodige obstakels(ong 700 meter) met mini oefenparcours en een BMX area met dirts,wooden ramps en al het andere dat bij een event hoort!(andere locatie dan waar ik nu bezig ben)

ps:(zonder mijn"Filthy" crew, die zeer toegewijd is aan mijn visie,was ik niet zover gekomen,dat wil ik er even bij zeggen! props guys!!!!!!)
Laatst gewijzigd door Stainless Styles op vr mar 16, 2007 8:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr mar 16, 2007 7:59 am

Thumbs up dat je je nek durft uit te steken om zoiets te realiseren :thumbsup:
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

bwam

northshore

Bericht door bwam » vr mar 16, 2007 9:02 am

Voor de northshore, zou je kunnen overwegen om de steunpalen met elkaar te verbinden met "schuine" balken. Zoveel te meer "driehouken" in je constructie, zoveel te stijver ze zal zijn.

Lees: minder makkelijk af te breken door snoodaards, kinderen en ander gespuis. + Langere levensduur.

OP dit moment komt de sterkte van de constructie vooral uit hoe diep/vast je de steunpalen in de grons hebt gezet, maar met die zandgrond kan dat wel eens tegenvallen op langere termijn.

als je een paar "schuine" dwarsbalken gebruikt (zie ook boyscouts constructies of hoogspanningspalen) dan gaat die northshore een pak langer mee.

succes
Bram

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » vr mar 16, 2007 10:17 am

Goofy @ Team SoliD schreef:
crazyfuck schreef:Ja maar als je hem groter maakt wordt hij veiliger om bijvoorbeeld tweaked backflips- barrel rolls te doen. Geloof me, je wilt niet met je rug op de zijkant gaan...
Kerel, vertel mij eens..

heb jij zelf al eens in een foampit gesprongen?
Goofy, Heb jij al eens in een foampit gesprongen??????????

mijn antwoord
meer als genoeg en ik heb in st-niklaas al genoeg mensen met hun rug op de zijkant zien liggen.... En geloof me, dat doet geen deugd.
En idd, trucks als x-ups onefooters enzo kan je best direct over een tafeltje ofzo leren...;
IK probeer jullie niet te dissen ofzo, ik vind het een geweldig intiatief en als het klaar is kom ik zeker eens rijden ook al moet ik een uur rijden... Ik probeerde gewoon wat advies te geven... Je kan hem beter nu al groter maken, hoef je het later niet meer te doen. Trouwens backflips zijn helemaal niet zo moeilijk!!! Een geslaagde 360 of superman is veel technischer. Backflip is eigenlijk gewoon durven. De beweging wijst zichzelf uit maar je wijkt gemakkelijk af van je vliegtraject dus....
Je hebt een grotere pit nodig wat alle andere dingen die je erin doet nog veiliger maakt en je NOG meer vertrouwen geeft zodat je NOG sneller trucks gaat doen waar je schrik van hebt....

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » vr mar 16, 2007 10:30 am

thanx for the tip, de schuine dwarsbalken staan er inmiddels al tussen ;)
en ik zal er ook alles aandoen om het zo duurzaam mogelijk te maken!!!
vind het wel tof van ieder dat ze willen helpen met tips en adviezen en deze zal ik dan ook niet zomaar in de wind slaan!
greets :punk:

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr mar 16, 2007 10:45 am

Stainless Styles schreef:zoals ik al eerder heb gezegd, mocht de bak te klein zijn dan zal ik daar wat aan doen!
maar na research wat ik heb gedaan is mijn bak groot genoeg^
6meter lang
4meter breed
1.50 meter hoog

maar we zullen zien in ieder geval bedankt voor je mening!
Jow styles!

begint er zeker steeds beter uit te zien.

maar je foampit 1,5 meter diep..? denk zelf dat dat te laag is, of je moet er voor zorgen dat er acht een dikke lading schuim in komt dat goed dicht op elkaar erin ligt, zodat je grotendeels bovenop schuim blijft liggen en er niet doorheen zakt.

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr mar 16, 2007 11:20 am

@Stainless Styles: dat ziet er goed uit wat jullie daar bouwen met name de foampit en de shore 8) Aan welke kant van geleen kan ik de shore en de foampit als alles klaar is in het bos vinden.Veel succes verder met het bouwen van alles :thumbsup:
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » vr mar 16, 2007 3:23 pm

De pit komt zeker helemaal vol te liggen en de foam word inderdaad goed aangedrukt zodat het een "bijna" compact geheel is, ik heb al wat test sprongen gemaakt(zonder bike en in een bak die nog niet eens vol is) en ik maak me niet echt veel zorgen wat betreft de bodem raken!!! het eventueel verhogen van de pit en meer foam zal ook geen probleem zijn maar voordat de pit toegankelijk word zal die eerst uitvoerig getest worden!

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr mar 16, 2007 6:56 pm

Ik zou hem idd wat hoger maken want die van de abflughalle is ook hoger geloof ik .

als je op de kop in de bak land dan schiet je best ver naar beneden.
Dat had ik zelf ook

maar dat is ook afhankelijk van de soort foam die je gebruikt

dus dat moet je even terpekken bekijken en even kijken hoe hoog je komt met je jump er voor !

had je mijn mail nog gekregen ?

greetz ;)

J.BL

Bericht door J.BL » vr mar 16, 2007 8:03 pm

Cool initiatief! Aan je woonplaats te zien zal het voor mij ook wel goed in de buurt liggen :)

Mag ik vragen hoever je er zelf voor moet rijden Stainless?? 8)
Mocht je nog hulp nodig hebben bij het bouwen van de trails, PB me. Ik ben zelf niet zo'n springkonijn, maar coole trails in de buurt hebben zou echt super vet zijn! Ben benieuwd zo tegen de zomer.

Jeroen

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » di mar 27, 2007 1:57 pm

update laddershore!

hund

Bericht door hund » di mar 27, 2007 2:06 pm

styles, ziet er goed uit!!!!!!!!!!!!!!!

:o

wanneer is de verwachtte opening (vertel je waar het is)

goed bezig

hund
if you ain't having fun, get of your bike

me

Bericht door me » di mar 27, 2007 5:56 pm

Ziet er netjes uit ja! Heel netjes.

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo mar 28, 2007 10:20 am

Respect styles!!!
Life begins at the end of your comfortzone.

F.B.

Bericht door F.B. » wo mar 28, 2007 11:23 am

ahah die zit er zo mooi uit
en kheb al een vermoede waar het ligt.
en kwoon er niet ver vanaf
er gaat zeker volk op af komen
maar,de dirts komen die er ook of gewoone jumps en gaps??
als je hulp nodig hebt, ik heb nu nog 2 weken en 4dagen vakantie.
kwil ook wel als tester komen.
Laatst gewijzigd door F.B. op wo mar 28, 2007 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mar 28, 2007 11:37 am

dammit die shores zien er vet uit.

Hmmzz wou dat ik zoiets kon maken over een paar drassige paden bij ons in het bos.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie