de moto van de biker

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
De Jean
Contacteer:
de moto van de biker

Bericht door De Jean » zo mar 11, 2007 9:26 pm

voor iedereen hier mv agusta's post: liefst beginnen met de moto die je hebt, eerder dan welke je ooit in je dromen mee rond de kerk scheurt.

Mn vriendin en ik hebben een BMW 650 GS. Erg leuke bak, mocht wat meer power hebben maar t stuurt als de neten. En erg bruikbaar voor lange ritten en reizen.
Heb ook nog wat km afgelegd met een Russissche 2takt scrambler van Minsk in vietnam, laos en cambodia, een Enfield 500 in india, een XR 250 en een Monster 900. Neigste was zeker die XR! Grootste liefde is die minsk. Mocht de garage groot genoeg zijn kwam er een Ural bij

Enfield op de hoogste weg ter wereld (5600m)
Afbeelding

the missus op de XR, downtown Phnom Penh
Afbeelding

de russen komen!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door De Jean op vr mar 16, 2007 9:28 am, 5 keer totaal gewijzigd.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

alain

Bericht door alain » zo mar 11, 2007 9:49 pm

Dan toch wel een Ural zijspan mag ik hopen ;)
Daar een fietsrekje op, paar kratjes bier in de bak en je rit kan niet meer kapot :arms:

Zelf heb ik iets (veel) minder plek om wat op te bergen op (in) mijn Duc 748.
Is gewoon een standaard biposto geval met (open) carbon Ternignoni's eronder,
dus foto is niet echt nodig...

Verder heb ik ook nog een Honda Shadow 600, Monster 750, Gilette 500 (1cyl, zijklepper van 1952) gehad.
Spijtig dat je met die Gilette niet echt kon rijden,
ritje naar de zee (vanuit Riemst) en je kon je carburator poetsen voordat je terug naar huis kon ;)
en na een paar ritjes waren alle schroeven een paar keer aangespannen...

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo mar 11, 2007 10:11 pm

Ural is toch gewoon een van de oude BMW blokken waarvan ze de gietstukken van Hitler hebben gekregen? Enige voordeel is dat sommigen een aangedreven zijspanwiel hebben dat is in het terrein echt leuk. Op de weg heb ik dat liever niet. Kan je meer spelen met je zijspan.

Kan je beter een mooie R90 met zijspan kopen. Ik leen die van mijn vader af en toe en dat is echt kicken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » zo mar 11, 2007 11:40 pm

Pff oud spul allemaal. 8) En dan ook nog met die gladde bandjes nee doe mij maar een:

Afbeelding

kreeg afgelopen zaterdag tijdens een wedstrijd te horen dat 102 db de max was en niet 104. :roll:
nothing beats cubic inches

doubleK

Bericht door doubleK » ma mar 12, 2007 12:44 am

Tsja, er staat sinds vrijdagavond een KTM 990 adventure in de garage. Foto zal ik morgen eens maken en hier plaatsen.

Wat ik voor de rest al gehad heb, rijtje maar netjes in volgorde: Suzuki SV650, is maar 2 maanden 25kw geweest, daarna de restricties er uitgehaald 8), in totaal maar 8 maanden gehad en een goede 12.000km extra op de teller gezet. Ducati 750 SSie, jaartje gehad 18.000km op de klok gezet. Ducati ST3, ook een jaartje gehad, goede 22.000km mee gereden. Totale omslag gemaakt, dus kwam er een KTM 640 LC4 supermoto. In de 2 jaar dat ik daar mee gereden heb toch nog zo`n 14.000km mee gereden. En deze heeft de garage nu dus net verlaten :angelnot:
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma mar 12, 2007 12:19 pm

zijspan? No thanks, ik zie gewoon graag ouwe moto's en zo ne smerige ouwe rus vind ik wel lekker
ktm adv is wel the daddy! akra's erop en brullen maar. Ik zie mezelf ook zo nog wel eentje halen, maar mn vriendin vindt m te hoog en te oranje
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Brum.

Bericht door Brum. » ma mar 12, 2007 12:40 pm

De Jean schreef:zijspan? No thanks, ik zie gewoon graag ouwe moto's en zo ne smerige ouwe rus vind ik wel lekker
ktm adv is wel the daddy! akra's erop en brullen maar. Ik zie mezelf ook zo nog wel eentje halen, maar mn vriendin vindt m te hoog en te oranje
SM wielen eronder (tweede wielsetje) en een zwarte kopen. Enne, mijn vriendin heeft niets te zeggen over m'n motor (brommer). Waarschijnlijk zou ik het brik ook niet mogen houden dan... :lol:

krekker

Bericht door krekker » ma mar 12, 2007 2:57 pm

Hier in de garage staat een ural retro, van mn vader, dit is de enigste in de benelux, nadat hij 'm had gekocht is ie gelijk uit productie genomen . . .

Ikzelf moet het voorlopig nog met mn puchie doen, komt snel verandering in, er zijn al plannen om een triumph bobber te bouwen.

Afbeelding

Mech

Bericht door Mech » ma mar 12, 2007 8:38 pm

Hier nog meer noppen

Afbeelding
Is ondertussen nog meer geupgraded in de verings afdeling, heb alleen geen recente foto

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma mar 12, 2007 8:48 pm

das een erg harde fiets martijn!

qua vriendin en moto: ze rijdt er zelf bijna de helft van de tijd mee... dus heeft ze wel enig recht op inspraak. 2 moto's kopen doen we niet, geen plaats en met al 6 mountainbikes in de kelder is er ook geen tijd voor.

lc4

Bericht door lc4 » ma mar 12, 2007 10:13 pm

Nog meer - old skool - noppen:

Afbeelding

Plons

Bericht door Plons » di mar 13, 2007 10:22 am

Mech schreef:
Afbeelding
Is ondertussen nog meer geupgraded in de verings afdeling, heb alleen geen recente foto
weinig factory sticker kit !

Ge ziet wel weer wie aan de bron zit.

Enduros roeleren

Ik krijg binnenkort een yamake om eens te proberen, kwestie om mij terug op echte dingen te krijgen zegt JC
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

menno916

Bericht door menno916 » wo mar 14, 2007 10:49 am

Hier nog een motorrijder,

In het bezit van een Honda XL500R, omgebouwd naar supermotard (pekel en stadsfiets)

En mn favoriet, een Ducati 916.

Afbeelding
nb: foto komt van internet en is niet mijn 916.zal binnenkort wel een foto van die van mij posten

Naar mijn mening nog steeds de mooiste motorfiets ooit, al komt de MV Agusta erg dicht in de buurt, jammer alleen dat t ding 2 cilinders teveel heeft.

Menno

Chmod

Bericht door Chmod » wo mar 14, 2007 12:22 pm

heej,

dit is de mijne:

Afbeelding
Ducati M1000 bj2004

wel zonder kont en spiegels natuurlijk!

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo mar 14, 2007 7:27 pm

[quote="krekker"]Hier in de garage staat een ural retro, van mn vader, dit is de enigste in de benelux, nadat hij 'm had gekocht is ie gelijk uit productie genomen . . .
[quote]
bedoel je dan een 'nieuwe' Ural? Want oudjes en Dneprs zijn er wel een aantal in Belgie. Je moet maar op Kapaza eens naar de Sidecars kijken. (en dan de sidecar erafzagen veneigens)

flippie flink

Bericht door flippie flink » wo mar 14, 2007 8:30 pm

Chmod schreef:heej,

dit is de mijne:

Afbeelding
Ducati M1000 bj2004

wel zonder kont en spiegels natuurlijk!
Wat heb jij aan je kont gedaan als ik vragen mag, ben namelijk al een poosje opzoek naar een goed inkort setje.

krekker

Bericht door krekker » wo mar 14, 2007 8:34 pm

in tholen (dacht ik), zit een ural dealer (gossie), ze worden nog steeds gemaakt in rusland, vaak alleen die modellen met zijspannen. Een paar jaar geleden had ural een speciaal model voor een zoveel jaar bestaan. Dat model, die retro dus, ziet eruit als een bmw r-serie van eind jaren '50.
Dit is een motor zonder zijspan, daar is maar hele kleine oplage van gemaakt en inmiddels is de productie hiervan gestopt. Ze worden nog wel gemaakt, maar dan met zijspan. Als je intresse hebt, wachttijden zijn bijna een jaar dacht ik. Deze motor is dus wel helemaal nieuw, iedereen denkt ook altijd dat dit een gerestaureerde bmw is, dat is altijd lache om te zien hoe mensen kijken als je zegt dat het een ural is.

Afbeelding

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo mar 14, 2007 9:54 pm

De Lada onder de motoren :D, just kiddin . Er is niets beters dan het geluid van een Duc 8)

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mar 14, 2007 11:44 pm

check het origineel:

Afbeelding

doe mij maar het origineel..

of deze:

Afbeelding

:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

revis

Bericht door revis » do mar 15, 2007 11:35 am

krekker schreef:Hier in de garage staat een ural retro, van mn vader, dit is de enigste in de benelux, nadat hij 'm had gekocht is ie gelijk uit productie genomen . . .

Ikzelf moet het voorlopig nog met mn puchie doen, komt snel verandering in, er zijn al plannen om een triumph bobber te bouwen.

Afbeelding

sentiment,

gave bak, man.

Grtz revis

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mar 15, 2007 12:06 pm

iedereen denkt ook altijd dat dit een gerestaureerde bmw is
alleen had BMW volgens mij net na de 2e wereldoorlog al de swingarm ingevoerd in de voorvork bij zijspanmodellen (de WWII versie had nog geen swingarm). En die heeft de Ural niet.

dirty-felt

Bericht door dirty-felt » do mar 15, 2007 5:52 pm

dit is de mijne
Afbeelding
Afbeelding

Scaluner

Bericht door Scaluner » do mar 15, 2007 6:52 pm

Even een kleine update, de Triumph is de deur uit gegaan om plaats te maken voor toch maar weer een BMW. De R1100R rijdt geweldig !! :D

Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mar 15, 2007 8:14 pm

snap ik....BMW's zijn sowieso beter...(ow deze opmerking gaat reacties krijgen)

dammit regel ook zoiets voor mij als je er toch mee bezig bent...:D

Scaluner

Bericht door Scaluner » do mar 15, 2007 10:19 pm

Qualität über alles ;)

Plaats reactie