Welke schijfremmen???
Moderator:Beheerders
Schijfrem gaat aan een FoxFloat 100RL.
Rohloff en klimmen?
Je vraagt dat denk ik mbt het gewicht........een Rohloff weegt 600 gram meer dan een XT schakelsysteem, dat lijkt mij niet zo'n probleem.
Dat is ± 0,75% van het gewicht van de rijder + fiets(camelbak niet meegeteld)
Daartegenover staat een onverwoestbaar, altijd schakelend, onderhoudsloos schakelsysteem, persoonlijk is mij dat meer waard dan die 600 gram
dusssssss©
Rohloff en klimmen?
Je vraagt dat denk ik mbt het gewicht........een Rohloff weegt 600 gram meer dan een XT schakelsysteem, dat lijkt mij niet zo'n probleem.
Dat is ± 0,75% van het gewicht van de rijder + fiets(camelbak niet meegeteld)
Daartegenover staat een onverwoestbaar, altijd schakelend, onderhoudsloos schakelsysteem, persoonlijk is mij dat meer waard dan die 600 gram
dusssssss©
Het ging hier toch over een set schijfremmen?Jurriaan schreef:Fox mag niet met een 200mm schijf is het wel?
Nadeel van de rohloff naaf is dat het gewicht zich concentreerd op 1 punt. En dan ook nog in een rotatie punt.
en zo slecht werkt een derailleur toch niet..
Fox in combinatie met 200mm schijf > 'toegestaan' vanaf modeljaar 2006, maar volgens mij is dat niet boeiend voor de topicstarter. Wat moet hij met een 200mm schijf op een XC bike?
Mijn advies: Formula Oro (eventueel met 180mm schijf voor, maar enkel voor de lange afdalingen, remvertraging is met 160mm al meer dan afdoende)
Geen idee of dat mag bij een Fox, ik ga zowiezo niet met een 200 rijden.Jurriaan schreef:Fox mag niet met een 200mm schijf is het wel?
Nadeel van de rohloff naaf is dat het gewicht zich concentreerd op 1 punt. En dan ook nog in een rotatie punt.
en zo slecht werkt een derailleur toch niet..
vwbt de Rohloff, is idd relatief veel gewicht rond de achteras maar in het midden van het wiel ik denk dus dat je daar niet veel van merkt.
Maar dat is koffiedik kijken aangezien ik er nog niet mee gereden heb......
Derr. werkt prima maar is kwetsbaar en het geheel vergt, in mijn geval, veel onderhoud.
dussssssss©
Heb zelf net op advies een setje Avid Juicy 7 gekocht. Bevallen prima, veel remkracht en goed te doseren. ook is het aangrijpmoment gemakkelijk bij te stellen.Steelboy schreef:Ik denk persoonlijk dat BOSS blij wordt van een setje Formula Oro...
Voor XC moet 160 voldoen...
Avid Juicy's wordt je ook blij van!
Menno
Ik heb ze zelf (tevens 2006 model) in NL voor €225,- (per set voor+achter!) besteld op www.velohome.nl. Montage was makkelijk zelf te doen.BOSS schreef:Net een setje Avid Juicy 7 2006 apart laten leggen bij de LBS, aanbiedinkje incl. montage.......niet zo goedkoop als bij de oosterburen maar scherp aan de prijs en gemonteerd, da's ook wat waard vind ik.
dussssssss©
Was zelf erg geneigd de hope mono mini's te nemen, maar kreeg veel lovende verhalen over de juicy 7's te horen. Hierdoor (en door de lage prijs)gekozen voor Avid.
Menno
Omdat ik nog geen wielen heb waar ze in kunnen...............Rudie schreef:Goh, dat snap ik![]()
€ 260,- is inderdaad niet duur. Als er geen twijfel is, je hebt er het geld voor, waarom heb je ze dan nog niet gehaald?!
Ze liggen gewoon lekker bij de LBS op de plank met een plakkertje met daarop mijn naam te wachten totdat ik langskom met mijn fietsje met daarin 2 discwielen.
Daarom!
dussssssss©
Die mening was ik ook direct toegedaan.Steelboy schreef:Waarom een XT schijf?
Waarom een XT voornaaf? Niks mis mee, maar een DT 240 naaf zou ik een dergelijk voorwiel ook niet misstaan hebben...
Dt naafje is wel cool..
Is het trouwens niet mogelijk om een Hope floating Disc te monteren (even vermelden: ik heb geen flauw idee van uitwisseling / compabiliteit).
Die op het achterwiel is eigenlijk geen XT schijf, maar een Rohloff schijf die geschikt is voor Shimano, Hayes, Formula & Avid.Steelboy schreef:Waarom een XT schijf?
Waarom een XT voornaaf? Niks mis mee, maar een DT 240 naaf zou ik een dergelijk voorwiel ook niet misstaan hebben...
Ik heb 2 complete wielen gekocht.... as they are
En het voorwiel zat voor weinag bij de deal, maar hier komt gewoon de schijf van mijn Juicy's op.
Bij 2dehands heb je niet echt veel keus..................stelletjes zeikerds, het is niet gauw goed bij jullie.....

wtf is een floating disc en waarom zou ik dat willen? (disc noob.....)
dussssssss©
Een floating disc is iets wat niet voor fietsen te krijgen is. De semi floating(-look) Hope schijf is wat lichter en heeft een hogere PIMP waarde (te krijgen in verschillende kleurtjes..).BOSS schreef:wtf is een floating disc en waarom zou ik dat willen? (disc noob.....)Steelboy schreef:Waarom een XT schijf?
dussssssss©
-
Brembo maakt als 't goed is WEL echte floating discs...Brum. schreef:Een floating disc is iets wat niet voor fietsen te krijgen is. De semi floating(-look) Hope schijf is wat lichter en heeft een hogere PIMP waarde (te krijgen in verschillende kleurtjes..).BOSS schreef:wtf is een floating disc en waarom zou ik dat willen? (disc noob.....)Steelboy schreef:Waarom een XT schijf?
dussssssss©