avid Code
Moderator:Beheerders
Ik zit erover te denken om avid codes te kopen maar wat wordt bedoeld met deze functionaliteit?
Two-piece lever with cam breakaway
Two-piece lever with cam breakaway
hey,
volgen mij betekend ''two piece lever'' dat de hendel uit 2 delen bestaat en dat je dus niet eerst je shifter en handvatten van je stuur hoeft te halen en dan pas die hendel over het stuur hoeft te schuiven.
wat ''cam breakaway'' betekend weet ik niet maar in een of andere vage vertaal machine betekend het ''afgescheiden nok''
volgen mij betekend ''two piece lever'' dat de hendel uit 2 delen bestaat en dat je dus niet eerst je shifter en handvatten van je stuur hoeft te halen en dan pas die hendel over het stuur hoeft te schuiven.
wat ''cam breakaway'' betekend weet ik niet maar in een of andere vage vertaal machine betekend het ''afgescheiden nok''

-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
http://sram.com/_media/pdf/en/avid/spec ... brakes.pdf
hier staat cam breakaway alleen bij code, dus misschien is het toch wat anders?
hier staat cam breakaway alleen bij code, dus misschien is het toch wat anders?
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
Geen idee in dat geval,maar ik weet wel dat bij de 5&7 de remhendel
weg''klikt''van het stuur af,mocht je op je plaat gaan.........De 3 heeft deze optie trouwens niet,dus helemaal identiek aan de 5 zijn ze niet,zoals her en der weleens beweerd wordt.
grtz s
P.s.ben wel benieuwd wat die ''cam breakaway''dan wel is......
weg''klikt''van het stuur af,mocht je op je plaat gaan.........De 3 heeft deze optie trouwens niet,dus helemaal identiek aan de 5 zijn ze niet,zoals her en der weleens beweerd wordt.
grtz s
P.s.ben wel benieuwd wat die ''cam breakaway''dan wel is......

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
die cam breakaway is dus hetzelfde als bij de juicy 5 en 7.
Ik heb nog een andere vraag misschien dat juicy rijders die kunnen beantwoorden. Ik heb nu Avid Code's op mijn fiets zitten. Heb de remleidingen ingekort en ontlucht.
Het probleem dat ik nu heb is dat ik de Pad Contact Point helemaal uit moet hebben staan en dat ik dan eigenlijk nog steeds vindt dat ik de lever te ver moet inknijpen voordat er druk opgebouwd wordt. Als ik de PCP helemaal indraai dan kan ik de lever zelfs tot aan het handvat inknijpen zonder druk op te bouwen. Herkent iemand dit probleem? wat kan eraan gedaan worden?
Ik heb nog een andere vraag misschien dat juicy rijders die kunnen beantwoorden. Ik heb nu Avid Code's op mijn fiets zitten. Heb de remleidingen ingekort en ontlucht.
Het probleem dat ik nu heb is dat ik de Pad Contact Point helemaal uit moet hebben staan en dat ik dan eigenlijk nog steeds vindt dat ik de lever te ver moet inknijpen voordat er druk opgebouwd wordt. Als ik de PCP helemaal indraai dan kan ik de lever zelfs tot aan het handvat inknijpen zonder druk op te bouwen. Herkent iemand dit probleem? wat kan eraan gedaan worden?
Opnieuw ontluchtenDjamgils schreef:die cam breakaway is dus hetzelfde als bij de juicy 5 en 7.
Ik heb nog een andere vraag misschien dat juicy rijders die kunnen beantwoorden. Ik heb nu Avid Code's op mijn fiets zitten. Heb de remleidingen ingekort en ontlucht.
Het probleem dat ik nu heb is dat ik de Pad Contact Point helemaal uit moet hebben staan en dat ik dan eigenlijk nog steeds vindt dat ik de lever te ver moet inknijpen voordat er druk opgebouwd wordt. Als ik de PCP helemaal indraai dan kan ik de lever zelfs tot aan het handvat inknijpen zonder druk op te bouwen. Herkent iemand dit probleem? wat kan eraan gedaan worden?

ik kan me niet voorstellen dat ik het ontluchten bij de beide remmen verkeerd heb gedaan.
maar goed, zal het morgen nogmaals doen.
iemand hier ervaring mee met eigen juicys of codes. In de winkel hebben ze een setje avid juicy ultimates gemonteerd staan. die kun je zo instellen dat ie meteen al aangrijpt bij de minste beweging van de lever. en pas als de lever de grip raakt.
maar goed, zal het morgen nogmaals doen.
iemand hier ervaring mee met eigen juicys of codes. In de winkel hebben ze een setje avid juicy ultimates gemonteerd staan. die kun je zo instellen dat ie meteen al aangrijpt bij de minste beweging van de lever. en pas als de lever de grip raakt.
I turned the PCP al the way in, did some braking and then all the way out again. It has improved now. This was with the front brake.
Before I did that with the front brake I tried to bleed the rear break but I experienced difficulties with that. After pulling al the air out of the caliper with the lever closed I wanted to release the lever but it stayed in the closed position. I pushed it out. After that I wanted to bleed the hose. But when I tried too push the syringe in nothing happened, so I pushed harder and all of the sudden brake fluid squirted past the pistons. So I pushed the pistons back in and put a spacer between them. Then I tried to push the syringe in, and with a lot of effort it came out on the lever side. Then I disconnected the caliper syringe and tried to bleed the lever. But when I pulled the lever nothing would happen(normally you see oil flow in the syringe) But in stead of that the pistons came out again. Also with the oil that came out on the lever side there where small black particles in it.
I put everything back together and went for a test spin and everything seemed to work. I still cant understand what happened? I only have the brakes for a couple of days. Should I send them back to avid? or is there nothing wrong?
Before I did that with the front brake I tried to bleed the rear break but I experienced difficulties with that. After pulling al the air out of the caliper with the lever closed I wanted to release the lever but it stayed in the closed position. I pushed it out. After that I wanted to bleed the hose. But when I tried too push the syringe in nothing happened, so I pushed harder and all of the sudden brake fluid squirted past the pistons. So I pushed the pistons back in and put a spacer between them. Then I tried to push the syringe in, and with a lot of effort it came out on the lever side. Then I disconnected the caliper syringe and tried to bleed the lever. But when I pulled the lever nothing would happen(normally you see oil flow in the syringe) But in stead of that the pistons came out again. Also with the oil that came out on the lever side there where small black particles in it.
I put everything back together and went for a test spin and everything seemed to work. I still cant understand what happened? I only have the brakes for a couple of days. Should I send them back to avid? or is there nothing wrong?