Doe mij anders maar deze Audi Q7 6.0 v12 TDI Qautro..

:O 500 pk 1000 nm trekkracht woot :O
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/ ... -in-parijs
Na de eerdere geruchten over een super-Q7 met dieselpowerrrrr is dat nu door Audi bevestigd. De Q7 6.0 V12 TDI komt er en wordt eind deze maand gelanceerd in Parijs.
Zoals al eerder gemeld levert het V12 TDI blok 500 pk en 1000 nm, waarmee meteen alle concurrerende diesels van tafel worden geveegd. Concurrenten BMW en Mercedes blijven met hun topdiesels steken op 330 pk.
De Q7 6.0 V12 TDI sprint in 5,5 seconden naar de 100 en is begrensd op 250 km/u. Zelf schakelen hoeft niet, want de V12 TDI is gekoppeld aan een zestraps tiptronic automaat. Het maximale koppel van 1000 nm is al bij 1750 toeren beschikbaar en blijft dat tot 3000 toeren. Dat is een aardige indicatie dat er nog veel meer NMÂ’s uit het blok gehaald zouden kunnen worden.
Lief voor het milieu is deze super-SUV met super-Diesel natuurlijk niet, maar volgens Audi voldoet het blok wel aan de Euro 5 emissie-eisen die in 2010 van kracht worden. Het gemiddelde verbruik is een voor diesels extreem ongunstige 1 op 8,4, maar voor een 500 pk sterke SUV is dat natuurlijk wel een prestatie.
Dan de hamvraag: zou je deze uber-Q7 liever hebben dan bijvoorbeeld een Cayenne Turbo (S)?
Sowieso wordt het een feestje voor Audi in Parijs, want de Audi R8 supersportwagen wordt daar ook gelanceerd. Het zou ons niet verbazen als die (naast de A8 natuurlijk) er ook komt met de V12 TDI.
Ik kom ze al regelmatig tegen hiero. Maar dan is het de 30.tdi versie met maar m 233 pk..

Maar wat zijn dat monsters als je er naast staat zeg..pfieuw 1.98 hoog. das 20 cm meer dan ik ben. Wat een enorme bakken, maar ze zijn wel uberbruut.