De auto van de Biker; Part 6

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Reprox

Bericht door Reprox » do feb 01, 2007 9:08 pm

Over waanzin gesproken!

M'n schoonvader vroeg of ik mee wou rijden..
Dus ik heb net mee gereden in een 2007 Audi S8 Quattro 5.2 v10!
Damn wat brullen.. Spra-ke-loos werd je er van!
Dit was echt té bruut, eerst een TT uit 2007, nu een S8 uit 2007!

Afbeelding

Met gemakt 274 echte km's gehaald!

Helaas was het te donker om met mijn simpele LG telefooncamera een foto te schieten :(

Daan,
Normal people worry me.

tist

Bericht door tist » do feb 01, 2007 9:19 pm

Hoe achterlijk kan je toch zijn :evil:
Als je genoeg geld hebt voor een lamborghini, koop dan toch een Murciélago ipv een Gallardo :angelnot: .

Die Audi is idd vet strak.

Mvg

K*style
Contacteer:

Bericht door K*style » ma feb 05, 2007 6:00 pm

wel vette bak maar ik bike wel !!!
triks en verder niks.

Loeky

Bericht door Loeky » di feb 06, 2007 5:40 pm

tenminste niet zo'n onmogelijke patserbak als al die wagens van (de meesten van) jullie... :arms: ;)

Afbeelding

Afbeelding

prachtig gewoon :o

Nami

Bericht door Nami » di feb 06, 2007 6:15 pm

Doe mij maar een oldskool Civic :bandana:

Afbeelding

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo feb 07, 2007 12:00 pm

Reprox schreef:Over waanzin gesproken!

M'n schoonvader vroeg of ik mee wou rijden..
Dus ik heb net mee gereden in een 2007 Audi S8 Quattro 5.2 v10!
Damn wat brullen.. Spra-ke-loos werd je er van!
Dit was echt té bruut, eerst een TT uit 2007, nu een S8 uit 2007!

Afbeelding

Met gemakt 274 echte km's gehaald!

Helaas was het te donker om met mijn simpele LG telefooncamera een foto te schieten :(

Daan,
Idd daar word je sprakeloos van.

:o Waar woont die schoonvader van je 8) ik ga hem ook effe vragen of met hem mee mag rijden :lol: :angelnot:

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo feb 07, 2007 12:06 pm

Doe mij anders maar deze Audi Q7 6.0 v12 TDI Qautro.. :surprice: :O 500 pk 1000 nm trekkracht woot :O

http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/ ... -in-parijs

Afbeelding

Afbeelding

Na de eerdere geruchten over een super-Q7 met dieselpowerrrrr is dat nu door Audi bevestigd. De Q7 6.0 V12 TDI komt er en wordt eind deze maand gelanceerd in Parijs.

Zoals al eerder gemeld levert het V12 TDI blok 500 pk en 1000 nm, waarmee meteen alle concurrerende diesels van tafel worden geveegd. Concurrenten BMW en Mercedes blijven met hun topdiesels steken op 330 pk.

De Q7 6.0 V12 TDI sprint in 5,5 seconden naar de 100 en is begrensd op 250 km/u. Zelf schakelen hoeft niet, want de V12 TDI is gekoppeld aan een zestraps tiptronic automaat. Het maximale koppel van 1000 nm is al bij 1750 toeren beschikbaar en blijft dat tot 3000 toeren. Dat is een aardige indicatie dat er nog veel meer NMÂ’s uit het blok gehaald zouden kunnen worden.

Lief voor het milieu is deze super-SUV met super-Diesel natuurlijk niet, maar volgens Audi voldoet het blok wel aan de Euro 5 emissie-eisen die in 2010 van kracht worden. Het gemiddelde verbruik is een voor diesels extreem ongunstige 1 op 8,4, maar voor een 500 pk sterke SUV is dat natuurlijk wel een prestatie.

Dan de hamvraag: zou je deze uber-Q7 liever hebben dan bijvoorbeeld een Cayenne Turbo (S)?

Sowieso wordt het een feestje voor Audi in Parijs, want de Audi R8 supersportwagen wordt daar ook gelanceerd. Het zou ons niet verbazen als die (naast de A8 natuurlijk) er ook komt met de V12 TDI.

Ik kom ze al regelmatig tegen hiero. Maar dan is het de 30.tdi versie met maar m 233 pk.. :lol: Maar wat zijn dat monsters als je er naast staat zeg..pfieuw 1.98 hoog. das 20 cm meer dan ik ben. Wat een enorme bakken, maar ze zijn wel uberbruut. :evil: :evil: :evil:

Fry

Bericht door Fry » wo feb 07, 2007 12:27 pm

natuurlijk wil ik een cayenne turbo boven zo een imitatie-cayenne, genaamd Q7

Cayenne > alle andere SUVs: omdat hij snel is, goed in het terrein werkt (heeft diff lock) en ook alleen in benzine wordt aangeboden, bij porsche houden ze tenminste hun principes.

Euro 5 emissienorm of niet, het staat vast dat zelfs de moderne diesels een heleboel fijn stof de lucht in blazen.

Het enige waar die Q7 goed in is, is een trailer te trekken (ideetje voor je volgende caravan vakantie)

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 12:50 pm

Euro 5 emissienorm of niet, het staat vast dat zelfs de moderne diesels een heleboel fijn stof de lucht in blazen.
maar benzine auto's doen dan weer meer co2 de lucht inblazen dus het is lood om oud ijzer zeg maar.
Het enige waar die Q7 goed in is, is een trailer te trekken (ideetje voor je volgende caravan vakantie)
dat is sowieso het enige doel van SUV's. Als je het terrein in wil moet je iets kopen wat dat echt kan. Oude CJ/Landrover ofzo geen tupperwarebak met hoge wielen.

Afbeelding
dat is pas een auto die geschikt is voor het terrein.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Fry

Bericht door Fry » wo feb 07, 2007 12:58 pm

didadunlop schreef:
maar benzine auto's doen dan weer meer co2 de lucht inblazen dus het is lood om oud ijzer zeg maar.
dat is sowieso het enige doel van SUV's. Als je het terrein in wil moet je iets kopen wat dat echt kan. Oude CJ/Landrover ofzo geen tupperwarebak met hoge wielen.

Afbeelding
dat is pas een auto die geschikt is voor het terrein.
CO2 is overroepen, fijn stof is kankerverwekkend. Ik voel mij eerder schuldig om het verbruiken van aardolie, een eindige bron ook nodig voor de productie van plastics.
Diesels hebben een zwaardere milieukost dan benzine wagens, punt.

Cayenne is een uitmuntende 4X4, wordt er alleen niet voor gebruikt.

cHoc

Bericht door cHoc » wo feb 07, 2007 2:27 pm

TheBigLjeweetwel schreef:Dan de hamvraag: zou je deze uber-Q7 liever hebben dan bijvoorbeeld een Cayenne Turbo (S)?
Geen van beide, en ook niet de BMW, niet de Touareg, en al die andere...

:ban: P.C. Hoofdstraattraktoren :ban:
shoot me again, I ain't dead yet

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 5:24 pm

CO2 is overroepen, fijn stof is kankerverwekkend
ja en dat is roken ook. Het is maar waar je je prioriteiten legt. CO2 zorgt voor klimaatverandering (bewezen) iets waar wij in NL veel last van zullen hebben. En als we alle kankeronderzoeken moeten geloven krijgen we overal kanker van. Dus dat wacht ik nog even af. Ook de kans op kanker van de BBQ is stukken lager dan veel mensen ons willen wijsmaken.

En diesels zijn over het algemeen zuiniger dan benzineauto's dus gebruiken minder aardolie. En wij kraken nu veel aardolie om er benzine van te maken. naar diesel kraken kost bij mijn weten minder energie. Maar dat is iets voor de petrochemici onder ons en dat ben ik niet. Dus correct me if I am wrong.

Ja en als mensen nu allemaal eens een auto kopen en ook gebruiken waar hij voor is bedoeld dan zou het al een hoop schelen. Maar ja dan is dit topic onnodig.

Ik zal er maar eens een schepje bovenop doen:

Afbeelding

mijn huidige "ride". Werkt goed de TDCI trekt hard zat en ik haal met gemak 1/22 en als ik er mijn best voor doe denk ik zelfs 1/24.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Fry

Bericht door Fry » wo feb 07, 2007 7:26 pm

didadunlop schreef:
CO2 is overroepen, fijn stof is kankerverwekkend
ja en dat is roken ook. Het is maar waar je je prioriteiten legt. CO2 zorgt voor klimaatverandering (bewezen) iets waar wij in NL veel last van zullen hebben. En als we alle kankeronderzoeken moeten geloven krijgen we overal kanker van. Dus dat wacht ik nog even af. Ook de kans op kanker van de BBQ is stukken lager dan veel mensen ons willen wijsmaken.

En diesels zijn over het algemeen zuiniger dan benzineauto's dus gebruiken minder aardolie. En wij kraken nu veel aardolie om er benzine van te maken. naar diesel kraken kost bij mijn weten minder energie. Maar dat is iets voor de petrochemici onder ons en dat ben ik niet. Dus correct me if I am wrong.

Ja en als mensen nu allemaal eens een auto kopen en ook gebruiken waar hij voor is bedoeld dan zou het al een hoop schelen. Maar ja dan is dit topic onnodig.

Ik zal er maar eens een schepje bovenop doen:

Afbeelding

mijn huidige "ride". Werkt goed de TDCI trekt hard zat en ik haal met gemak 1/22 en als ik er mijn best voor doe denk ik zelfs 1/24.
greenhouse effect is helemaal niet bewezen, eerder hoogst waarschijnlijk, zij het niet bewezen, het is ook mogelijk dat de hoofdoorzaak elders ligt (intensiteit van de zon), dat fijn stof je longen naar de haaien helpt is geen hoogst waarschijnlijkheid maar een feit. Dus tenzij jij op eigen houtje een roetfilter hebt geinstalleerd in je TDCI ben je net zo erg als een roker voor je medemens. (ik heb het niet op jou specifiek, heel veel mensen rijden (verkeerdelijk) diesel en veel industriele installaties lopen ook op diesel)

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 7:44 pm

waar staat het bewijs dat fijnstof voor kanker zorgt? Ik lees alleen veel over hartvaatziekten/astma etc. Tevens komt fijnstof uit sigaretten, BBQ's maar ook gewoon uit de bodem en vanaf de landbouw. Tevens is er geen veilige ondergrens voor fijnstof. Fijnstof is iets wat er altijd is geweest. Auto's en industrie maken het wel erger.

Opwarming van de aarde is echter iets wat gewoon gebeurd. En CO2 is iets wat er aan bijdraagt (ik zeg dus niet hoofdschuldige). En mijns inziens zijn de gevolgen van opwarming erger in verband met stijging zeespiegel, verandering Klimaat etc etc etc. En zeggen dat het broeikaseffect niet bestaat is een achterhaald idee waar alleen GW Bush nog achter staat. En als gevolg van de hitte van de laatste jaren sterven er meer mensen dus we gaan er sowieso op achteruit

Het is allebei erg echter de fijnstof discussie is helemaal doorgeschoten in NL vind ik (gezien de stopgezette bouwprojecten etc). Als ik kijk naar de processen denk ik dat op het eind diesel milieuvriendelijker is.

Fry

Bericht door Fry » wo feb 07, 2007 7:50 pm

ik bedoelde niet dat er geen opwarming is, alleen is het nog niet 100% duidelijk wat de hoofdoorza(a)k(en) is/zijn

ik hamer er ook niet zozeer op dat fijn stof kankerverwekkend is, eerder dat het schadelijk is voor je longen

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » wo feb 07, 2007 8:10 pm

doet u mij er maar zo een:

hij sponsord pizza's en die zijn altijd goed ;) :
Afbeelding

hij kan zelfs over het water heen rijden! :o
Afbeelding

En hij vliegt ook nog eens! :shock:
Afbeelding

Gène

Bericht door Gène » do feb 08, 2007 1:06 am

remmie_dirt schreef:doet u mij er maar zo een:

hij sponsord pizza's en die zijn altijd goed ;) :
Afbeelding

hij kan zelfs over het water heen rijden! :o
Afbeelding

En hij vliegt ook nog eens! :shock:
Afbeelding
En je kan hem bij je lokale budget rent a car dealer huren 8) :lol:

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Zane!

Bericht door Zane! » do feb 08, 2007 4:05 pm

zeker leuk, maar mij net iets te eentonig..

doet u mij maar n portie dennis anderson of tom meents

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zane

Plip

Bericht door Plip » do feb 08, 2007 7:26 pm

Afbeelding
Afbeelding
Mercedes CLS brabus rocket s twin turbo
Snelste productie 4 deurs coupé ter wereld, 365,7 km/h :o
730 p/k en een koppel van 1.100 Nm
:punk:

Plip

Bericht door Plip » do feb 08, 2007 7:46 pm

Stel je krijg een 6.3 liter V12 achter je aan
Nu ook als Polizei 'Scheisse'
Bedankt;)
Ik snapt er geen aars van
Laatst gewijzigd door Plip op vr feb 09, 2007 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Brum.

Bericht door Brum. » do feb 08, 2007 7:52 pm

Niet deeplinken... :lol:

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do feb 08, 2007 8:48 pm

ruimte voor de biker.. en trekt nog leuk op ook;)

sneller dan de ferari enzo..en dat voor een jeep!

http://www.nu.nl/news/968588/73/Pak_maa ... zo%21.html

kooz

freeko

Bericht door freeko » do feb 08, 2007 9:39 pm

Jeep rules!!! :thumbsup: maar ben een beetje be-vooroordeeld heb er ook één

lc4

Bericht door lc4 » vr feb 09, 2007 8:48 am

Afbeelding

Pa (71, echt waar!) heeft vorige week de '03 Forester voor de '07 editie ingeruild. 230paarden, 2,5 liter DOHC boxer en permanente vierwielaandrijving.

Plaats reactie