Schotland Highlands backpacking/mountainbiking vakantie

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
k@tze
Schotland Highlands backpacking/mountainbiking vakantie

Bericht door k@tze » di mei 16, 2006 11:04 am

Leute,

Wie van jullie is al eens in schotland geweest en kan mij een paar tips geven over van alles en nog wat. Over de trails, het vervoer per trein, Bed and breakfast, de muggen en blackflies die ik er zeker zal tegenkomen etcetera... Ik en nog twee medebikers gaan binnenkort een 6 daagse trektocht maken door de highlands en ons start en eindpunt is Pitlochry.

alle info is welkom... :arms:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di mei 16, 2006 11:58 am

Tok to me on the msn... I was there last year. Over 5 dagen ga ik weer die kant op...

k@tze

Bericht door k@tze » wo jul 12, 2006 2:16 pm

Alweer terug en heerlijk was de vakantie. Geen spatje regen, heel veel zon en een paar bijtbeesten.

foto's kunnen jullie hier bekijken. Have Fun en nu kan ikzelf ook info geven... ;)

-=klik hier=-

k.
Laatst gewijzigd door k@tze op ma jul 17, 2006 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 12, 2006 2:46 pm

Sjieke afdaling hier rechts :)

Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jul 27, 2006 2:43 pm

Gaaf!!!

Ik ben zelf vaak in Schotland geweest (kamperen en outdoor) en wil zeker terug. Hoe was het fietsen daar? Ikzelf zit te denken om naar de Cairngorms te gaan (onder inverness) om daar wat langere kampeer/fietstocht te gaan maken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 27, 2006 2:55 pm

Quote van Rune Hoydahl over Scotland/ Ft William: 'they sure know how to built trails around here'

dat zegt zeker genoeg!

Fiets

Bericht door Fiets » do jul 27, 2006 7:14 pm

Ze weten bij Fort William ook heel goed veel geld te vragen voor de lift. En dan gaan ze laat open vroeg dicht en ze hebben middag pauze. Ze hebben maar een echte downhill, voor mijn portomonee zeker niet voor herhaling vatbaar.

Schitterend landschap echt indrukwekkend en aardige mensen, zeker een vakantie waard, maar ik ben al geweest.

k@tze

Bericht door k@tze » zo jul 30, 2006 9:53 am

didadunlop schreef:Gaaf!!!

Ik ben zelf vaak in Schotland geweest (kamperen en outdoor) en wil zeker terug. Hoe was het fietsen daar? Ikzelf zit te denken om naar de Cairngorms te gaan (onder inverness) om daar wat langere kampeer/fietstocht te gaan maken.
;) ;) lees ons verslag maar eens, wij zijn ook in de cairngorms geweest en hebben de befaamde wandelroute daar gedaan... de Lairig Ghru van Braemar naar Aviemore.

www.mtbclub-discovery.com klik verder onder het kopje 'reisverslagen' schotland2006.

fietsen daar? ik wil meteen terug, te gekke paden en mooie natuur... het fietsen is erg goed te doen, al moet je niet opkijken om af en toe te wandelen als je een trektocht gaat doen zoals wij hem hebben gedaan. De routes (check vvv of bikeshops of locals) door schotland hebben soms ook loopstukken er in, maar daar draait de rechtgeaarde enduro biker zijn handen niet voor om... :angelnot:
Laatst gewijzigd door k@tze op zo jul 30, 2006 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

k@tze

Bericht door k@tze » zo jul 30, 2006 9:57 am

Steelboy schreef:Quote van Rune Hoydahl over Scotland/ Ft William: 'they sure know how to built trails around here'

dat zegt zeker genoeg!
...en dat is niet alleen bij Ft. William in de buurt, we zijn meerdere perfecte trails tegengekomen. Ik kan nu ook begrijpen waarom de IMBA schotland als beste bikegebied voor 2005 gekozen heeft.

k@tze

Bericht door k@tze » zo jul 30, 2006 10:10 am

Fiets schreef:Ze weten bij Fort William ook heel goed veel geld te vragen voor de lift. En dan gaan ze laat open vroeg dicht en ze hebben middag pauze. Ze hebben maar een echte downhill, voor mijn portomonee zeker niet voor herhaling vatbaar.

Schitterend landschap echt indrukwekkend en aardige mensen, zeker een vakantie waard, maar ik ben al geweest.
De volgende keer gewoon niet de dh bak mee en lekker het land in, ik zou zo weer gaan. De mensen zijn inderdaad zeer vriendelijk, vaak wel kort van stof en erg direct.
klopt, de prijs van £10,- voor een rit is niet mis, de dagkaart was geloof ik ergens in de £30,-. Wij hadden de dh bakken toch niet mee en geen protectie, dus lekker gechilled beneden. Wij hebben wel bij de lift en bij het parkje boven Ft. William bij Laggan Wolfthrax de vaste routes gechecked en die waren kort maar wel fun.

Caramba

Bericht door Caramba » zo jul 30, 2006 2:42 pm

Wat een prachtige omgeving! Dit moet ik ook zeker gaan doen. Hoeveel kilometer hebben jullie nou per dag gereden? En zijn het uitgezette routes, of hebben jullie ook veel zelf de route bepaald?

k@tze

Bericht door k@tze » zo jul 30, 2006 6:18 pm

Caramba schreef:Hoeveel kilometer hebben jullie nou per dag gereden? En zijn het uitgezette routes, of hebben jullie ook veel zelf de route bepaald?
Als ik de kaarten er op na sla hebben we gemiddeld 60-80 kilometer per dag gedaan. Wij waren er echter een hele dag zoet mee omdat de paden vaak zeer technisch zijn. Uitgedrukt in uren ben je de hele dag wel in touw. Vertrekken rond een uur of 9 a 10 en dan ca. 16u a 18u weer in een plaatsje aankomen waar je Bed&Breakfast moet regelen, wat overigens elke keer is gelukt. Het zijn bestaande paden maar niet uitgepijld, we hebben dan ook veel op kaarten gereden. Alleen de West Highland Way die we voor een gedeelte gevolgd hebben is uigepijld, maar op veel plekken kun je niets anders volgen. Er zijn genoeg routes die op het startpunt uitkomen, maar die moet je toch met een kaart volgen. Op het net is hier genoeg over te vinden en aan te vragen, check eens www.visitscotland.com of http://cycling.visitscotland.com/mounta ... w=Standard , hier heb ik een boekje en wat tochten van opgestuurd gekregen waarvan we enkele hebben gedaan of hebben kunnen linken met onze eigen route.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo aug 02, 2006 7:41 am

dank voor de link naar Cycling scotland! Snel brochure etc bestellen..:D

Ik zag een hele mooie 190 mijls route langs inverpolly en cape wrath.. helaas wel op de weg maar toch een hele mooie route die ik vaak met de auto heb gedaan...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

rene29
Contacteer:

Bericht door rene29 » za okt 28, 2006 9:53 pm

Mijn Trip in schotland voor 2007 staat. Er kunnen hier nog mensen mee.
Meer info op mijn site.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do dec 14, 2006 12:44 pm

ai net een beetje te vroeg voor mijn doen aangezien sswc waarschijnlijk in augustus is. Hopelijk daar snel meer info over dan is het misschien zelfs te combineren...:D

RattleHead

schotland

Bericht door RattleHead » wo jan 24, 2007 10:53 am

In Dirt van deze maand staat een roadtrip schotland. Wellicht interessant
RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!

bettes

Bericht door bettes » wo jan 24, 2007 11:05 am

Kan er iemand mij een goed (net en goedkoop dus) aan de hand doen in Ft William. Ik ga er met de mijn vriendin naartoe bij de wereldkampioenschappen... Op tijd iets regelen dus.

Tips?

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo jan 24, 2007 11:15 am

Ik heb net met mijn vriendin besloten om in Aug. naar Schotland te gaan. Met de auto op de boot ( dfds.nl) en dan zien we wel verder. Ft William staat zeker op het programma.

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » di mar 06, 2007 1:46 pm

We zitten te twijfelen of we de XC bike mee zullen nemen of de big bike? Zijn er in Schotland voldoende lokaties om te downhillen? En hebben deze allemaal een skilift en zijn die allemaal zo duur?

Plaats reactie