verlichting voor nightbiking

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Santa Cruz
verlichting voor nightbiking

Bericht door Santa Cruz » ma nov 20, 2006 12:57 pm

Ik ben van plan om ook s'avonds eens lekker e gaan biken maar daar heb ik natuurlijk verlichting voor nodig. Wie kan mij wat tips geven over wat ik het beste aan kan schaffen. Ff voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om meteen 'n setje van 4 a 500 euro aan te schaffen. Maximale bedrag wat ik er aan uit wil geven is zo'n 200 euro.

Wie heeft er tips en het liefst ook gebruikservaring!

luukleeftink

Bericht door luukleeftink » di nov 28, 2006 1:19 pm

Mischien eens zoeken naar een 2de hands Lupine voorlicht en dan een goedkope LED achterlicht. Ik denk dat er niet veel beters is al Lupine, bij aanschaf best duur maar het verlicht als de beste!

luuk

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma dec 11, 2006 9:54 am

Voor € 200,- kan je 2 setjes Sigma Mirage EVO pro X kopen.(ebay)
Ik rij met 1 set op de weg en dat gaat prima, voor het terrein zou ik persoonlijk wel wat meer willen hebben.
Nadeel is dat je dan wel met 4 lampen op je stuur rijdt, je kan ook de 5W lampen eraf laten, dan rij je met 2 lampen en 2 batterijen en heb je een actieradius van 2 uur.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Brum.

Bericht door Brum. » wo jan 17, 2007 6:49 pm

BOSS schreef:Voor € 200,- kan je 2 setjes Sigma Mirage EVO pro X kopen.(ebay)
Ik rij met 1 set op de weg en dat gaat prima, voor het terrein zou ik persoonlijk wel wat meer willen hebben.
Nadeel is dat je dan wel met 4 lampen op je stuur rijdt, je kan ook de 5W lampen eraf laten, dan rij je met 2 lampen en 2 batterijen en heb je een actieradius van 2 uur.

dusssssss©
Voor E200 koop je een 13W HID met Li-ion pack. Is dat Sigma ding opeens heeeeeeel zielig. Voor E100 heb ik zelf ook iets mooi in elkaar geknutseld. Daarmee vergeleken is de Sigma ook heeel zielig.

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=31067

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jan 17, 2007 7:24 pm

Brum. schreef:

dusssssss©
Voor E200 koop je een 13W HID met Li-ion pack. Is dat Sigma ding opeens heeeeeeel zielig. Voor E100 heb ik zelf ook iets mooi in elkaar geknutseld. Daarmee vergeleken is de Sigma ook heeel zielig.

moet je wel de spullen en kennis daarvoor hebben en ga jij al je uren eens tellen........ik weet niet wat jij kost per uur.......maar bij mij kan dat niet uit.
als jij voor mij ook zo'n setje kan maken voor E100 prima!!! Hou ik me aanbevolen.

dussssssss©
DE site

Brum.

Bericht door Brum. » do jan 18, 2007 8:36 pm

BOSS schreef:
Brum. schreef:

dusssssss©

moet je wel de spullen en kennis daarvoor hebben en ga jij al je uren eens tellen........ik weet niet wat jij kost per uur.......maar bij mij kan dat niet uit.
als jij voor mij ook zo'n setje kan maken voor E100 prima!!! Hou ik me aanbevolen.

dussssssss©
Kan zeker... Zal proberen naar de DP meeting te komen.

walter

Bericht door walter » za feb 10, 2007 1:26 am

Meneer Boss bedoeld dat hij geen tijd heeft om te knutselen.
Maar in Schoorl mag ja overdag al niet fietsen, laat staan 's nachts...

:idea:
Handige Harries met een paar vrije avonduurtjes (zonder lampje kan je 's avonds immers toch niet fietsen) verdelen zo'n 100 euro over verschillende postorderbedrijven en de Gamma en kunnen binnenkort 's nachts het bos in, met een bak licht.

Onlangs reden Brum en ik een stukje langs de openbare weg.
Auto's gingen langzaam rijden en stopten langs de kant vd weg :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo feb 14, 2007 3:33 am

walter schreef:Meneer Boss bedoeld dat hij geen tijd heeft om te knutselen.
Maar in Schoorl mag ja overdag al niet fietsen, laat staan 's nachts...

Handige Harries met een paar vrije avonduurtjes (zonder lampje kan je 's avonds immers toch niet fietsen) verdelen zo'n 100 euro over verschillende postorderbedrijven en de Gamma en kunnen binnenkort 's nachts het bos in, met een bak licht.

Onlangs reden Brum en ik een stukje langs de openbare weg.
Auto's gingen langzaam rijden en stopten langs de kant vd weg :D
In Schoorl mag je de gehele dag fietsen, en zelfs s;nachts is het officieel niet verboden.......tijd heb ik in overvloed, het is meer de kennis die ontbreekt.

En s'avonds ga ik niet op Schoorl rijden, da's mij echt te link met hoeveel licht je ook fietst......
voor op de weg, waar ik s'avonds dus wel fiets, heb ik zo'n set van sigma en dat voldoet prima.........al is meer licht natuurlijk wel leuker zeker als je het zelf gebouwd heb.

dussssssssss©
DE site

walter

Bericht door walter » wo feb 14, 2007 10:36 pm

Wanneer je tijd hebt, dan praten wij je er wel doorheen ;)

En Schoorl is niet gevaarlijker of moeilijker dan Nijmegen, dus dat moet gaan lukken.

Sigma is op de weg ruim voldoende, in 't bos kan 't wel, maar niet volle bak.
Hoewel Sigma voorheen van een 20W halogeen was te voorzien. Dat begint ergens op te lijken.

Plaats reactie