DT dempers en stijfheid
Moderator:Beheerders
Door de lagers in de ogen, ipv glijbussen, is er een voelbaar verschil in stijfheid in de achtervering?
Mn Uzzi SL is redelijk stijf, maar niet enorm. Door een DT te monteren wil ik die stijfheid niet nar de maan helpen.
Zou een bolt-on skewer ipv een quick release hier helpen?
Mn Uzzi SL is redelijk stijf, maar niet enorm. Door een DT te monteren wil ik die stijfheid niet nar de maan helpen.
Zou een bolt-on skewer ipv een quick release hier helpen?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
- Hotsnail
- Berichten:740
- Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
- Locatie:Jirnsum, Friesland
- Contacteer:
DE stijfhied van een frame wordt als het goed is niet bepaald door de demper. Een demper mag zelfs geen zijdelingse krachten te verduren krijgen i.v.m. slijtage. Magura bijvoorbeeld heeft de demper met twee kogels gemonteerd zodat hij een zekere zijdelingse beweging heeft.
Ijzeren paarden eten geen haver....
dat is juistHotsnail schreef:DE stijfhied van een frame wordt als het goed is niet bepaald door de demper. Een demper mag zelfs geen zijdelingse krachten te verduren krijgen i.v.m. slijtage. Magura bijvoorbeeld heeft de demper met twee kogels gemonteerd zodat hij een zekere zijdelingse beweging heeft.
I'm with you guys wat de theorie betreft.
Ik wilde vooral eens polsen naar ervaringen van lui die een beglijlagerde (moet ik onthouden voor scrablbe) demper geruild hadden voor een DT demper en eventueel een verschil vastgesteld hadden. Hoe je t draait of keert,: glijbussen nemen meer van dergelijk torsiekrachten op dan kogels.
Ik wilde vooral eens polsen naar ervaringen van lui die een beglijlagerde (moet ik onthouden voor scrablbe) demper geruild hadden voor een DT demper en eventueel een verschil vastgesteld hadden. Hoe je t draait of keert,: glijbussen nemen meer van dergelijk torsiekrachten op dan kogels.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Ik heb een tijdje gereden met een DT SSD 221 in mijn RM Insinct. In principe zijn de afmetingen van de swingarm en de wentelaar in dezelfde orde van grote, dus ik gok
dat te torsiekrachten ook vergelijkbaar zijn op een Uzzi.
Ik kon er echt geen verschil door merken. De DT is er uiteindelijk ui gegaan omdat ik toch nog een nieuwe Float had liggen (en de DT geloof ik aan revisie toe was of zoiets....).

Ik kon er echt geen verschil door merken. De DT is er uiteindelijk ui gegaan omdat ik toch nog een nieuwe Float had liggen (en de DT geloof ik aan revisie toe was of zoiets....).
....en dat hij hij vervolgens ook gehad en zit nu in mijn Storck.wictor schreef: De DT is er uiteindelijk ui gegaan omdat ik toch nog een nieuwe Float had liggen (en de DT geloof ik aan revisie toe was of zoiets....).
Voor 75 eurie weer zo goed als nieuw:)
Geen gevoel van verschil in stijfheid op de Storck.
Op m'n Cube de standaard RS SID vervangen door een DT Swiss SSD210L en ook geen noemenswaardig verschil te voelen.
Put the fun between your legs!