Cameraatje op auto accu?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DeKerfs
Cameraatje op auto accu?

Bericht door DeKerfs » ma jan 08, 2007 9:21 am

Hoe eenvoudig is een kleine camera aan te sluiten op een auto accu?

Geval is als volgt; enkele weken terug nieuw embleem op mn auto gemaakt, omdat een of andere onverlaat hem er om ruwe wijze van mn motorkap aftrok met een hard/scherp voorwerp, met alle sporen van dien. Dit weekend wederom raak. Ik wordt er een beetje simpel, om niet te spreken van enorm chagarijnig, van. Blijf gewoon van mn spullen af!! Mijn vorige auto trof dit lot ook al eens. Zo'n logo is de kostenpost niet, maar de beschadigingen op mn auto wel!

Idee; catch the idiot doing his act. Cameraatje op het dashboard en c'est ça. Misschien draaf ik door, maar volgens mij moet dit vrij simpel te doen zijn?
---www.cjmedia.nl---

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma jan 08, 2007 9:57 am

Das mooi k#t als er z'n eikel rondloopt die dergelijke zaken doet!
In principe bij meneer ook maar z'n neus er af trekken als ze hem pakken!

Vraag is of de kosten opwegen tegen het resultaat wat je behaalt.
Je zou met een laptop en een webcam kunnen werken, of een "handycam" achtige camera.
Het fijne weet ik niet van deze zaken maar in principe zou het toch mogelijk moete zijn lijkt me!

Groet,

Martijn
Laatst gewijzigd door Cubeman op ma jan 08, 2007 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Put the fun between your legs!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma jan 08, 2007 10:27 am

Ik wil niet weten wat er met je auto gebeurt als de dief bemerkt dat hij vanuit de auto gefilmd wordt .....

Dat dit zuigt is iets dat vaststaat, uiteraard!

Kun je het embleem niet onder stroom zetten?

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma jan 08, 2007 6:03 pm

jeroen ik heb hier thuis nog een kleine "bullet" camera liggen die men ook gebruikt in alarmindustrie
deze is nog nieuw en ongebruikt
deze werkt op 12vdc
kleurencamera
;)

camera ziet er ongeveer zo uit (wel in het wit)
Afbeelding

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma jan 08, 2007 9:25 pm

Ik heb ook zo iets, mag ie van mij wel ff lenen :) Het grootste probleem is niet het filmen, maar het opnemen. Moet ie elk uur ff het bandje vervangen :)

/edit: oja, wat klote van je auto zeg. Kun je het embleem niet weg laten werken nu de kap toch beschadigd is. Lekker opvullen met plamuur, is dat ook weer mooi strak.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma jan 08, 2007 9:32 pm

dat van opnemen dat lukt goed met een videorecorder voor inbraakbeveiliging
1 band vhs 180 daar kun je tot 24h mee opnemen
of mss proberen via een inbraakbeveilgingsfirma in de buurt een digitale recorder te huren voor weekendje
dat zijn er met een harde schijf erin werkt verder als een gewone videorecorder
er zijn modelen die ook op 12vdc werken

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 08, 2007 9:49 pm

Vanuit huis filmen, dan kun je gewoon de camcorder aan de stroom hangen.

De camcorder in de auto aan een omvormer, die kosten geen drol en die dieselaccu trekt dat wel 1 nachtje.(http://www.omvormer.net/)
dit lijkt mij de beste/eenvoudigst optie.
Vraag is alleen hoe lang je kunt opnemen zonder tape te verwisselen........
En je moet idd voorkomen dat de onverlaat de lampjes van de camera ziet.

Kun je dat embleem niet kortsluiten??? Gewoon 220volt erop!!!!! Even de wagen voor een plas parkeren et voila!

Pislink zou ik worden van dat soort types, ik heb geen idee wat ik zou doen als ik zo'n gast op heterdaad zou betrappen :evil:

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma jan 08, 2007 10:01 pm

Is het niet zo dat het embleem op eenzelfde moment wordt gejat? Mogelijk dat er malloten na hun wekelijkse avondje stappen onder invloed baldadig worden???
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma jan 08, 2007 10:31 pm

cameratje die ik en zonoskar oa hebben zitten geen lichtjes in
deze zijn ongeveer 5cm lang en ongeveer 1cm doorsnede om je een idee te geven
die kun je zo wegwerken dat je ze bijna niet ziet zitten
ook mogelijk om die buiten aan je huis te zetten (die zijn waterbestendig)

BLRacing

Bericht door BLRacing » do jan 11, 2007 7:08 pm

Waar staat de auto precies? Zichtbaar naast het huis of in een andere straat?
Als het zichtbaar naast je huis staat kan je het volgende doen. Computer, webcam en speciale software die met het cameraatje werkt als beveiligingsmiddel. Je kan in de software instellen waar precies in het beeld op gelet moet worden, soort van beveiligingsgebied. Komt er iets in beeld dan kan je instellen wat er moet gebeuren. Mailtje naar een emailadres of alarmbel, dat soort dingen kan je helemaal instellen. Zelfs livestream via internet is geen probleem met zulke software. Dan stel je de camera of computer in als webserver en kan overal ter wereld op een willekeurige computer de livestream bekijken :evil: .

Heb in een blad gelezen hoe iemand een oplossing bedacht voor de beveiliging van een jachthaven. Buitenboordmotoren zijn behoorlijk diefstalgevoelig en daar hadden ze heel veel last van dus zocht men naar een lowbudget beveiligingstechniek. Een booteigenaar installeerde eigenhandig een laptop met camera en gsm in een hok in de haven.
De gsm heeft dan een gprs verbinding naar buiten toe en staat continue aan. Je betaalt voor een gprs verbinding tenslotte alleen voor het datagebruik, niet de belminuten 8) . Bij elke beweging die de camera en de software registreerde werd er een foto naar een mailadres of webserver gestuurd en kon men aan de hand van de foto's de dieven oppakken. Dit hoeft helemaal niet zo duur te zijn als je al een computer hebt. Maar het idee is werkelijk prachtig en simpel tegelijk. Beetje computer kennis is wel nodig denk ik. De software zelf daar kun je naar zoeken op internet.

Ik hoop dat dit je op ideeën brengt en dat die lutsers niet nog een keer toeslaan.

Expertmurderboy007
Contacteer:

Bericht door Expertmurderboy007 » vr jan 12, 2007 8:44 pm

BLRacing schreef:Waar staat de auto precies? Zichtbaar naast het huis of in een andere straat?
Als het zichtbaar naast je huis staat kan je het volgende doen. Computer, webcam en speciale software die met het cameraatje werkt als beveiligingsmiddel. Je kan in de software instellen waar precies in het beeld op gelet moet worden, soort van beveiligingsgebied. Komt er iets in beeld dan kan je instellen wat er moet gebeuren. Mailtje naar een emailadres of alarmbel, dat soort dingen kan je helemaal instellen. Zelfs livestream via internet is geen probleem met zulke software. Dan stel je de camera of computer in als webserver en kan overal ter wereld op een willekeurige computer de livestream bekijken :evil: .

Heb in een blad gelezen hoe iemand een oplossing bedacht voor de beveiliging van een jachthaven. Buitenboordmotoren zijn behoorlijk diefstalgevoelig en daar hadden ze heel veel last van dus zocht men naar een lowbudget beveiligingstechniek. Een booteigenaar installeerde eigenhandig een laptop met camera en gsm in een hok in de haven.
De gsm heeft dan een gprs verbinding naar buiten toe en staat continue aan. Je betaalt voor een gprs verbinding tenslotte alleen voor het datagebruik, niet de belminuten 8) . Bij elke beweging die de camera en de software registreerde werd er een foto naar een mailadres of webserver gestuurd en kon men aan de hand van de foto's de dieven oppakken. Dit hoeft helemaal niet zo duur te zijn als je al een computer hebt. Maar het idee is werkelijk prachtig en simpel tegelijk. Beetje computer kennis is wel nodig denk ik. De software zelf daar kun je naar zoeken op internet.

Ik hoop dat dit je op ideeën brengt en dat die lutsers niet nog een keer toeslaan.
als iemand een link vind
zo ik die graag ook zien want ben ook geïnterreseerd

vind het niet op google
nothing matters when i have my bike and a track

www.bearbell.webatu.com

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr jan 12, 2007 9:02 pm

ik heb wel een link voor een pci kaart in je pc te steken
daardoor kun je 4 camera's erop aansluiten
en je harde schijf gebruiken voor ermee op te nemen
http://trim.be/buyonline/product_info.p ... _id=351195
kostprijs is rond de 100€ dacht ik

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo jan 14, 2007 1:12 pm

Cubeman schreef: Je zou met een laptop en een webcam kunnen werken, of een "handycam" achtige camera.
Zou jij een laptop in je auto zetten om te kijken welke dieven/vandalen er rond lopen?

Wijs.

@DK, gebeurde het telkens op dezelfde dag? Uitgaansavond misschien, ik denk dat sneeuwpop wel een punt heeft. If so, dan kan je het hele geneuzel met opname duur ook beperken, neem die avond van 3 tot 7 op en je bent een heel eind verder, desnoods ga je zelf op de loer liggen.
Bikepark Groningen

Plaats reactie