Mijn eerste post hier op dit forum. Ik lees al even met jullie mee maar heb nog niet het antwoord op mijn vragen gevonden.
Ik rijd al jaren op een XC mountainbike, cyclocrosser en racefiets. In mijn garage is nog ruimte over voor nog een speeltje

Ik wil graag een fiets bouwen waarmee ik veel lol kan hebben in de bossen en op straat. Ik kan niet de tijd vrij maken om veel te oefenen op moeilijke tricks en grote sprongen. Het hoeft dus geen hardcore dirtjumper of streetframe te worden. Ik heb veel lol in technische single tracks en kan aardig (technisch moeilijke parcoursen) dalen op mijn XC-bike. Behalve in Nederland rijd ik af en toe in het buitenland (B, D, AUS, F, ES).
Ik zal incidenteel eens naar een skatepark of bikepark gaan en natuurlijk mag de fiets mee op vakantie. De fiets zal dus meest gebruikt worden om van mij thuis uit naar de bossen te rijden (ca. 5 km) waar een aantal leuke routes liggen met heuveltjes, hoogteverschillen en allerlei opstakels. Daarnaast zal ik er eens mee de stad ingaan om wat te klooien. Het doel van de nieuwe fiets is zo veel mogelijk fun hebben.
Ik denk er dus aan om een dirtframe op te gaan bouwen met een achter derrie. Ik dan een zeer wendbaar fietsje wat zich lekker door de technische singletracks laat sturen, wat ook nog de lucht in wil en ik kan toch nog een beetje afstanden afleggen om op de leuke plekken in het bos te komen.
Is een dirtframe een goede keuze of zijn er beter alternatieven. Welk frame raden jullie mij aan voor dit soort gebruik en waarom? De prijs is minder relevant. Ik heb liever een duurder frame dat beter geschikt is voor wat ik wil dan een goedkopere net-niet-variant.
Om alvast even vooruit te lopen op de opbouw van de fiets wat voor vork past zo'n frame/toepassing (80-100 mm?) en zijn 24" wielen een verstandige keuze voor mijn toepassing?
Ik ben benieuwd naar jullie reakties.
Groet,
Il Grasso