Kerstpakket

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za dec 30, 2006 8:18 pm

Waanzinning mooi gedaan Jeroen! Dat is echt een juweeltje.

Ti is toch HET materiaal voor een mooi frame wat mij betreft.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo dec 31, 2006 12:19 am

Een geweldig staaltje huisvleit!
Hij ziet er weer echt als nieuw uit.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik alle activiteiten wel wat veel vind voor een redelijk 'eenvoudig' straight tube TST frame. :oops:
Ik kan mij een dergelijke restauratie eerder voorstellen bij een echte custom made klassieker.

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo dec 31, 2006 12:52 am

Mr Elsworth schreef: Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik alle activiteiten wel wat veel vind voor een redelijk 'eenvoudig' straight tube TST frame. :oops:
Ik kan mij een dergelijke restauratie eerder voorstellen bij een echte custom made klassieker.

Dus een frame moet custom made zijn om een echte klassieker te kunnen zijn/worden, dat is geheel nieuw voor mij. Ik vindt dat dit frame wel details heeft die je toch zeker niet op een standaard "eenvoudig" TST frame tegenkomt. Sommige mensen nemen nou eenmaal wel de tijd en moeite voor zo'n project zoals dit en dat vindt ik echt klasse. Tenslotte kan ook niet iedereen zich de luxe van meerdere echte klassiekers permiteren ;) .
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » zo dec 31, 2006 11:11 am

Net zoals een 250 GTO SWB een classic is, is een oude Kever dat ook.
Imo is Bontrager één van Godfathers van de mtb, duzz los van persoonlijke voorkeuren is dit sowieso een classic.
Of het nu rechte stalen pijp is of gebutte eik.....maar smaken verschillen.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo dec 31, 2006 11:26 am

Fraai! Leuk project zeg!
Ich Heisse Super Fantastisch!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo dec 31, 2006 12:36 pm

MarinTi schreef: Dus een frame moet custom made zijn om een echte klassieker te kunnen zijn/worden, dat is geheel nieuw voor mij. Ik vindt dat dit frame wel details heeft die je toch zeker niet op een standaard "eenvoudig" TST frame tegenkomt. Sommige mensen nemen nou eenmaal wel de tijd en moeite voor zo'n project zoals dit en dat vindt ik echt klasse. Tenslotte kan ook niet iedereen zich de luxe van meerdere echte klassiekers permiteren ;) .
Kijk aan dit is dus voedsel geweest voor een leuke discussie :D
Ik vind de moeite die Jeroen neemt om dit frame restaureren echt super. Maar als ik zie dat dit frame op en neer naar Italie is geweest om een breuk te laten lassen en dat er dagen aaneen hard aan gewerkt is dan vraag ik mij af of dit in verhouding is met de bijzonderheid van het frame.
Ben het met je eens dat de gussets niet op ider TST frame zitten maar daar staat tegenover dat o.a. de dropouts nou ook niet uitblinken van bijzonderheid.
Ben inderdaad kritisch maar ik weet dat Jeroen dat ook is. Datgene wat hij b.v. heeft gedaan om zijn Crisp project te realiseren getuigd van grote klasse.
Laat onverlet dat Keith Bontrager the mother of all biker gods is maar ik vraag mij af of hij dit frame uberhaupt wel door de handen heeft gehad.

Ik zeg dit ook vanwege het feit dat ik op het forum opmerkingen zie over een prachtig mooie stalen single Seven waar toevalligerwijs een ' gewone' achternaaf met een single conversion kit zit en een paar Hone cranks heeft. Dit schijnt dan in een niet zo te horen voor een klassier. Tsja, dan raak ik de weg wel eens kwijt in de mtb etiquette.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo dec 31, 2006 12:46 pm

Mr Elsworth schreef: Laat onverlet dat Ketih Bontrager the mother of all biker gods is maar ik vraag mij af of hij dit frame uberhaupt wel door de handen heeft gehad.
Vandaar mijn opmerking.

Los van alle lof die je me prijst (dank daarvoor); Keith heeft dit frame nooit in handen gehad. Het mooie is.. dat zeker 80% van de Bontrager die je ziet nooit door Keith zijn vast gehouden, want hij had mensen in dienst die voor hem de frames maakten. Of dat nu in zijn werkplaats in Santa Cruz of in een grote fabriek in Washington, of voor mij part in Taiwan (can I say Breezer) dan uiteindelijk gedaan werd, doet voor mij weinig aan een frame. Kwaliteit even buiten beschouwing gelaten.

Op de duitse en amerikaanse fora woeden wel vaker discussies over 'its not a genuine Bontrager', omdat hij niet door Keith gemaakt is. Het mooie dus; de meeste Bonti's zijn dat niet. Het dus maar nét wat je er zelf van maakt en wenst te geloven. Keith heeft de geo en details bepaald voor dit frame en dat maakt het in mijn ogen nét zo'n Bontrager als elke andere. Joe Breeze heeft zelf hooguit 30 frames in zijn leven gemaakt... toch roemt iedereen de 'Breezers' uit de jaren '90, welke allemaal uit de fabriek komen waar de Scott's, Santossen en Cubes van deze tijd vandaan komen. Dat wetende, rijdt die fiets dan ook maar iets anders?

Ik draaf misschien door... ik begrijp best dat bepaalde dingen meer 'mistiek' hebben als ze door een 'vakman mét naam' gemaakt zijn. Ik ook heb een aantal DeKerfjes, Ritchey's en 'genuine Bontragers', omdat ze tot de verbeelding spraken en nog spreken. Maar eigenlijk is dat ook maar puur een hersenspinsel en voegt het in concrete vaak weinig écht meer toe buiten een verbeelde waarde. Emotie dus. En dat kan voor iedereen anders zijn.
---www.cjmedia.nl---

Gène

Bericht door Gène » zo dec 31, 2006 2:51 pm

Door wie heb je de belettering laten doen. Je sprak over een engelsman. Iemand die je kent of iemand die werkt voor een bedrijf. Want de belettering is toch wel erg netjes gelukt.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo dec 31, 2006 3:15 pm

Gène schreef:Door wie heb je de belettering laten doen. Je sprak over een engelsman. Iemand die je kent of iemand die werkt voor een bedrijf. Want de belettering is toch wel erg netjes gelukt.

mzzl
Gène

iemand die een bedrijf heeft, maar dit er naast doet. Via MTBR.com leren kennen.
---www.cjmedia.nl---

Plaats reactie